Vi som hører til Haugesund <3

Dette har jeg så tenkt mye på. Når går ikke jeg i Haugesund, men vi fikk skriftlig beskjed om at vi ikke skulle ha sex uten kondom denne syklusen. Føles jo så utrolig bortkastet, at det ene egget kroppen min har laget helt selv, bare skal gå til grunne, uten å få en ørliten sjanse. :rolleyes:
Hmm, da kan det hende vi også har fått skriv om det:wtf: jaja, vi la inn ekstra aksje i tilfelle:knegg: våger ikke ringe å spør heller da barneønske er så høyt:smug: Satser på det går bra, hehe!

tenker hva er det værste som kan skje:rolleyes:

Er det noen av dere som har fått beskjed om å ikke ha sex rundt eggløsning ved fryseforsøk? Da jeg var på kontroll så spurte gynekologen meg om det. Jeg ble i tvil og sa nei:confused: hun sa bare at risikoen kunne være at vi fikk tvillinger, noe jeg sa var helt innafor etter å ha prøvd så lenge så lo hun og sa «du mister nok to egg denne gang, så i teorien trillinger mtp.innsett også:nailbiting:laughing6»

Så igjen, er det noen som vet om de i Haugesund har nevnt noe om dette?:king:knegg::sign17:sign19
Her sa de kun at vi ikke skulle ha sex ved fersk forsøk, så når egg løsningen kom, så hadde vi sex :p å innsett noen dager senere :) dobbel sjangse? :p vågt ikke å spørre på sykehuset :p

Hadde blitt så flau, hvis gynekologen på klinikken som jeg har gått til i snart et år, hadde tatt UL og konstatert tvillinger. Når vi har fått tydelig beskjed om å unngå sex uten beskyttelse :laughing002

Sjansen er jo minimal, må innrømme at det frister.

Her sa de kun at vi ikke skulle ha sex ved fersk forsøk, så når egg løsningen kom, så hadde vi sex :p å innsett noen dager senere :) dobbel sjangse? :p vågt ikke å spørre på sykehuset :p
Viktig å prøve på alle sjansene vi får :cool:

Hadde blitt så flau, hvis gynekologen på klinikken som jeg har gått til i snart et år, hadde tatt UL og konstatert tvillinger. Når vi har fått tydelig beskjed om å unngå sex uten beskyttelse :laughing002

Sjansen er jo minimal, må innrømme at det frister.
Haha, ja det var det da :wacky: Her lot vi være ved sist forsøk, og der ble egget tint på dag 3 men overlevde ikke til dag 5. Så da følte jeg på en måte at hele den perioden ble sløst bort. Aldri om det skal skje igjen var min tanke, heller tvillinger:dance008:gen014

Viktig å prøve på alle sjansene vi får :cool:

Haha, ja det var det da :wacky: Her lot vi være ved sist forsøk, og der ble egget tint på dag 3 men overlevde ikke til dag 5. Så da følte jeg på en måte at hele den perioden ble sløst bort. Aldri om det skal skje igjen var min tanke, heller tvillinger:dance008:gen014

Vi spurte om de kunne sette inn 2, ettersom vi virkelig har lyst på tvillinger. Der satte overlegen selv foten ned, å sa det var totalt uaktuelt. Vi ville ikke ha tvillinger. Ehm, jo det vil vi sa jeg, hva vet du om hva vi vil eller ikke? Da fikk jeg til svar at jeg visste ikke hva vi gikk til, å det ble så stor risiko osv.. kødd:confused: men det gjør meg absolutt ingenting om det er to:Heartred:Heartred

Vi spurte om de kunne sette inn 2, ettersom vi virkelig har lyst på tvillinger. Der satte overlegen selv foten ned, å sa det var totalt uaktuelt. Vi ville ikke ha tvillinger. Ehm, jo det vil vi sa jeg, hva vet du om hva vi vil eller ikke? Da fikk jeg til svar at jeg visste ikke hva vi gikk til, å det ble så stor risiko osv.. kødd:confused: men det gjør meg absolutt ingenting om det er to:Heartred:Heartred
Irriterende det der! Vi spurte også forrige gang om vi kunne sette inn to, men fikk da til svar at de ikke var fryst ned sammen så da ble det bare ett. Men dersom jeg må ha nytt ferskforsøk skal jeg spør med en gang. Før de rekker å eventuelt fryse:cool:
Veldig irriterende at de tror at de vet best. Jeg tenker litt, vi har hatt ett par forsøk nå der egget aldri har festet seg så sjansen for tvillinger er jo minimal. Bare dobbel sjanse i ett og samme forsøk. De burde jo være glade, så slipper de å se oss igjen:p:hilarious:

Irriterende det der! Vi spurte også forrige gang om vi kunne sette inn to, men fikk da til svar at de ikke var fryst ned sammen så da ble det bare ett. Men dersom jeg må ha nytt ferskforsøk skal jeg spør med en gang. Før de rekker å eventuelt fryse:cool:
Veldig irriterende at de tror at de vet best. Jeg tenker litt, vi har hatt ett par forsøk nå der egget aldri har festet seg så sjansen for tvillinger er jo minimal. Bare dobbel sjanse i ett og samme forsøk. De burde jo være glade, så slipper de å se oss igjen:p:hilarious:

Fryser i lag? Det sa han ingenting om.. hmm..
Haha! Så enig! Dobbel sjangse:Heartred

Jeg har sett eksempler på tvillingsvangerskap som går galt (veldig prematur fødsel). Det er jo økt risiko både for mor og barn, selv om det oftest går bra! Sent ute som vi er, skulle jeg mer enn gjerne hatt tvillinger, men jeg hadde nok samtidig blitt litt bekymret i svangerskapet. Jeg forstår at legene ikke oppfordrer til det, sånn sett.

Ble ikke lagt inn aksjer her, selv om det fristet! Nå er det nok for sent... :angelic:

Fryser i lag? Det sa han ingenting om.. hmm..
Haha! Så enig! Dobbel sjangse:Heartred
Vi fikk beskjed om at av og til så frøs de to egg i samme "strå", og da var det naturlig å tine. Men om det kan gå på kvalitet, at de ikke er sikre på om begge vil overlever opptining kanskje. Skal ikke være lett å forstå alt :wacky:

Føler ikke mitt siste fryseforsøk gikk bra. Testdag på mandag, men negativ test i dag. Satte inn en fin hatcande blasto 27.9.

Så spørsmålet er egentlig, hvor lenge har dere andre måttet vente for å gå i gang med nytt forsøk når det er tomt på frys?

Føler ikke mitt siste fryseforsøk gikk bra. Testdag på mandag, men negativ test i dag. Satte inn en fin hatcande blasto 27.9.

Så spørsmålet er egentlig, hvor lenge har dere andre måttet vente for å gå i gang med nytt forsøk når det er tomt på frys?

Så kjedelig med negativ test! Men håpet er jo ikke ute, enda 2 dager til mandag:Heartred
Sannsynligvis får du starte opp igjen ganske raskt, jeg fekk ikke starte opp på mensen som kom rett etter negativ test, men den neste:happy:

Hvordan gikk det med deg?

Det ble negativt. Så mens kom forrige mandag, og jeg fikk starte opp på menopur på forrige tirsdag. Kontroll på onsdag. Så jeg krysser fingrene for uttak neste mandag :happy:

Så greit med kjapp oppstart igjen ❤
Er dette runde 2?

Ja, ble helt overraska når de sa det gikk. Var forberedt på å vente til des/jan. :)
Ja, dette blir runde 2. Men de har endret fra gonal-f til menopur, forstår ikke det helt siden de var fornøyd forrige gang. Så blir spennende o_O

leste at både klepp, time og hå trengte flere barn, så vi jobber med saken alle mann:hilarious:

Ja, ble helt overraska når de sa det gikk. Var forberedt på å vente til des/jan. :)
Ja, dette blir runde 2. Men de har endret fra gonal-f til menopur, forstår ikke det helt siden de var fornøyd forrige gang. Så blir spennende o_O

leste at både klepp, time og hå trengte flere barn, så vi jobber med saken alle mann:hilarious:

Jeg ble også endret fra gonal-f til monopur denne gangen.. :scratch
Haha, ja jeg skulle gjerne gitt klepp kommune flere barn. :knegg:

Back
Topp