Vi som er gravide etter å ha mistet

Hei,
Så utrolig trist å se så mange som har vært gjennom dette ❤️

Vi oppdaget MA i uke 12+3. Jeg kommer nok til å be om tidlig ul i uke 8/9 for å sjekke hvordan det står til inni der, siden embryoet ble målt til litt over 9 uker når det sluttet å utvikle seg. Jeg kommer også til å be om en nipt test i uke 10. Jeg syns det var ganske traumatisk å vite at embryoet hadde ligget dødt inni livmoren så lenge uten at kroppen merket dette av seg selv..

Ser det er flere som tar progesteron, hva skal det hjelpe for? Er det noe alle burde ta?
Jeg tar progesteron pga. defekt lutealfase.

Høres traumatisk ut ♥️ Er ikke lett de første månedene når man har opplevd noe sånt..
 
Sniker fra September.

Jeg har hatt 2 spontanaborter og 1 medisinsk abort. 1 spontanabort og medisinske aborten skjedde i fjor. Den første spontan aborten skjedde da jeg var akkurat kommet til uke 6+0 altså i 2020. Februar 2022 (Medisinsk abort) og spontan abort tidlig på juni i uke 12 i 2022. Så vi/jeg er på 4. forsøk nå, får tett oppfølging på sykehuset og hos jordmor. Tidlig ultralyd på sykehuset i uke 12 for å se åssen det står til, håper alt går som det skal nå. Nå er jeg kommet i uke 6+2 :Heartred
 
Sniker fra September.

Jeg har hatt 2 spontanaborter og 1 medisinsk abort. 1 spontanabort og medisinske aborten skjedde i fjor. Den første spontan aborten skjedde da jeg var akkurat kommet til uke 6+0 altså i 2020. Februar 2022 (Medisinsk abort) og spontan abort tidlig på juni i uke 12 i 2022. Så vi/jeg er på 4. forsøk nå, får tett oppfølging på sykehuset og hos jordmor. Tidlig ultralyd på sykehuset i uke 12 for å se åssen det står til, håper alt går som det skal nå. Nå er jeg kommet i uke 6+2 :Heartred
Krysser fingrer og tær for at det går fint denne gangen ❤️
 
Har følt meg veldig rolig frem til nå, men nå tenker jeg på hva i alle dager gjør vi om det er en ny MA?! Jeg blir bare mer og mer bekymret :sorry:
 
Har følt meg veldig rolig frem til nå, men nå tenker jeg på hva i alle dager gjør vi om det er en ny MA?! Jeg blir bare mer og mer bekymret :sorry:
Nei, denne skal klore seg fast. Prøv å ta det med ro de neste ukene uten ønødig stress. Er du på jobb om dagene?
 
Vi er 31 og 32 år gamle, har et barn født i 2016 som satt på første forsøk. Etter det har jeg mistet 6 ganger. 4 spontanaborter, en MA og en Exu.
Vi sliter også med å bli gravide, og ved forrige graviditet (exu i november i fjor) tok det et år å bli gravid. Vi hadde første time på fertilitetsklinikken sør på Telemark sykehus i forrige uke. Der fikk vi beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kvalifiserer til IVF, fordi jeg nesten ikke har noen egg igjen, og i tillegg har jeg en genfeil(balansert translokasjon ) som fører til spontanaborter. Pga få egg og kun én eggleder igjen etter exu, så sa legen at det er ekstrem liten sjangs for å lykkes selv, og også ved ivf. Han nevnte oddsen for å vinne i lotto! :dead:
Men dagen etter, altså nå på onsdag som var, så testet jeg positivt! Jeg klarer nesten ikke å tro det, men ikm kom og gikk uten en dråpe blod, og jeg er gravid igjen!
Selvfølgelig livredd, og klarer ikke å slappe av et sekund. Dette er mest sannsynlig vår aller siste sjangse for å få et barn til ❤️❤️
 
Vi er 31 og 32 år gamle, har et barn født i 2016 som satt på første forsøk. Etter det har jeg mistet 6 ganger. 4 spontanaborter, en MA og en Exu.
Vi sliter også med å bli gravide, og ved forrige graviditet (exu i november i fjor) tok det et år å bli gravid. Vi hadde første time på fertilitetsklinikken sør på Telemark sykehus i forrige uke. Der fikk vi beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kvalifiserer til IVF, fordi jeg nesten ikke har noen egg igjen, og i tillegg har jeg en genfeil(balansert translokasjon ) som fører til spontanaborter. Pga få egg og kun én eggleder igjen etter exu, så sa legen at det er ekstrem liten sjangs for å lykkes selv, og også ved ivf. Han nevnte oddsen for å vinne i lotto! :dead:
Men dagen etter, altså nå på onsdag som var, så testet jeg positivt! Jeg klarer nesten ikke å tro det, men ikm kom og gikk uten en dråpe blod, og jeg er gravid igjen!
Selvfølgelig livredd, og klarer ikke å slappe av et sekund. Dette er mest sannsynlig vår aller siste sjangse for å få et barn til ❤️❤️
Woow.for en lykke
 
  • Liker
Reactions: Pi
Vi er 31 og 32 år gamle, har et barn født i 2016 som satt på første forsøk. Etter det har jeg mistet 6 ganger. 4 spontanaborter, en MA og en Exu.
Vi sliter også med å bli gravide, og ved forrige graviditet (exu i november i fjor) tok det et år å bli gravid. Vi hadde første time på fertilitetsklinikken sør på Telemark sykehus i forrige uke. Der fikk vi beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kvalifiserer til IVF, fordi jeg nesten ikke har noen egg igjen, og i tillegg har jeg en genfeil(balansert translokasjon ) som fører til spontanaborter. Pga få egg og kun én eggleder igjen etter exu, så sa legen at det er ekstrem liten sjangs for å lykkes selv, og også ved ivf. Han nevnte oddsen for å vinne i lotto! :dead:
Men dagen etter, altså nå på onsdag som var, så testet jeg positivt! Jeg klarer nesten ikke å tro det, men ikm kom og gikk uten en dråpe blod, og jeg er gravid igjen!
Selvfølgelig livredd, og klarer ikke å slappe av et sekund. Dette er mest sannsynlig vår aller siste sjangse for å få et barn til ❤️❤️
For en historie! :Heartred Heier på deg!!
 
Er i uke 5 nå, gravid på andre IVF-forsøk. Føler meg veldig gravid pga.kvalme, trøtthet, ømme bryster og mye murringer.
Mistet i rundt uke 6 for endel år siden, SA.

I dag så jeg rosa utflod i toalettet og på dopapiret, etterfulgt av veldig vonde kramper i livmoren. Ble dårlig i magen rett etter, så ikke mer til det da… Men tenker dessverre at dette ikke kommer til å gå bra :(
 
Vi er 31 og 32 år gamle, har et barn født i 2016 som satt på første forsøk. Etter det har jeg mistet 6 ganger. 4 spontanaborter, en MA og en Exu.
Vi sliter også med å bli gravide, og ved forrige graviditet (exu i november i fjor) tok det et år å bli gravid. Vi hadde første time på fertilitetsklinikken sør på Telemark sykehus i forrige uke. Der fikk vi beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kvalifiserer til IVF, fordi jeg nesten ikke har noen egg igjen, og i tillegg har jeg en genfeil(balansert translokasjon ) som fører til spontanaborter. Pga få egg og kun én eggleder igjen etter exu, så sa legen at det er ekstrem liten sjangs for å lykkes selv, og også ved ivf. Han nevnte oddsen for å vinne i lotto! :dead:
Men dagen etter, altså nå på onsdag som var, så testet jeg positivt! Jeg klarer nesten ikke å tro det, men ikm kom og gikk uten en dråpe blod, og jeg er gravid igjen!
Selvfølgelig livredd, og klarer ikke å slappe av et sekund. Dette er mest sannsynlig vår aller siste sjangse for å få et barn til ❤️❤️
Høres ut som en tøff prosess ❤️ heier på dere
 
Vi er 31 og 32 år gamle, har et barn født i 2016 som satt på første forsøk. Etter det har jeg mistet 6 ganger. 4 spontanaborter, en MA og en Exu.
Vi sliter også med å bli gravide, og ved forrige graviditet (exu i november i fjor) tok det et år å bli gravid. Vi hadde første time på fertilitetsklinikken sør på Telemark sykehus i forrige uke. Der fikk vi beskjed om at vi mest sannsynlig ikke kvalifiserer til IVF, fordi jeg nesten ikke har noen egg igjen, og i tillegg har jeg en genfeil(balansert translokasjon ) som fører til spontanaborter. Pga få egg og kun én eggleder igjen etter exu, så sa legen at det er ekstrem liten sjangs for å lykkes selv, og også ved ivf. Han nevnte oddsen for å vinne i lotto! :dead:
Men dagen etter, altså nå på onsdag som var, så testet jeg positivt! Jeg klarer nesten ikke å tro det, men ikm kom og gikk uten en dråpe blod, og jeg er gravid igjen!
Selvfølgelig livredd, og klarer ikke å slappe av et sekund. Dette er mest sannsynlig vår aller siste sjangse for å få et barn til ❤️❤️
Da skjedde dessverre det vi fryktet mest :crybaby2Vi mistet i dag 5+0.
Tror nok det var siste sjangsen vår dessverre. :HeartbigredHåper virkelig det går bedre med dere andre, krysser alt jeg har for det!
Dette unner jeg ingen
 
Da skjedde dessverre det vi fryktet mest :crybaby2Vi mistet i dag 5+0.
Tror nok det var siste sjangsen vår dessverre. :HeartbigredHåper virkelig det går bedre med dere andre, krysser alt jeg har for det!
Dette unner jeg ingen
Dette var virkelig trist å lese :Heartred Jeg håper det finnes et lite mirakelegg igjen. Masse lykke til videre :Heartpink
 
Da skjedde dessverre det vi fryktet mest :crybaby2Vi mistet i dag 5+0.
Tror nok det var siste sjangsen vår dessverre. :HeartbigredHåper virkelig det går bedre med dere andre, krysser alt jeg har for det!
Dette unner jeg ingen

Ånei, det var trist lesing. Heiet veldig på at dere skulle lykkes. Uff, kan ikke forestille meg den sorgen engang :Heartred :( Lykke til videre!
 
Generelt trist lesing i denne tråden, men veldig fint at det er en plass å dele triste opplevelser og følelser også!
Mistet selv i desember, rundt uke 7/8, og var så heldig å bli gravid igjen før jeg overhodet fikk mensen igjen :love017
Er litt ambivalent ift hvordan jeg skal gjøre det denne gangen mtp opplevelsen sist - jeg var på privat tidlig ul da jeg etter egne beregninger var nesten 7 uker, men ble satt tilbake en hel uke. Så allikevel hjerteaktivitet, men hadde masse murringer i magen etter innvendig UL og begynte å blø dagen etterpå. Var på ny innvendig ul et par dager etterpå, og fortsatt hjerteaktivitet. Blødde så i nesten to uker, og hadde den største blødningen første juledag. Offentlig TUL rundt uke 12 viste så at blødningen allikevel hadde vært en SA, og livmoren var tom.

Så - på én side har jeg behov for jevnlig å sjekke at fosteret er der og lever, men på den andre siden er jeg livredd for innvendig UL. Er jo ikke nødvendigvis noen sammenheng, men opplevelsen gjør at jeg ikke ønsker ny innvendig UL.. vurderer privat TUL rundt uke 9, og håper de ser fint med vanlig UL der. Noen erfaringer? Håper bare jeg klarer å vente så lenge, da! :oops:
 
Håper vi kan motivere hverandre her inne til at det skal gå fint.
Jeg er etter en MA i fjor veldig redd for at det skal skje igjen, kjenner at MA plager meg mer enn hvis det blir en spontan abort. Fikk så ekkel følelse da kroppen ikke ordnet opp selv. Nå blir jeg redd det skjer igjen. De symptomene jeg har er ømme bryster, men synes det har begynt å avta(kjenner på brystene hele tiden) og nå begynner tankene å surre på at det ikke går denne gangen heller.
Da mister jeg litt motet når det har tatt så lang tid å bli gravid. Jeg begynner å bli eldre å føler ikke tiden er med meg, er 36 i år.

Har så lyst på tidlig UL men bor veldig langt unna et slikt tilbud…

Jeg vet når jeg tenker på andre så er det en selvfølge at det går fint, å at MA ikke skjer så ofte.. men selv om, når tankene begynner å surre..
 
Håper vi kan motivere hverandre her inne til at det skal gå fint.
Jeg er etter en MA i fjor veldig redd for at det skal skje igjen, kjenner at MA plager meg mer enn hvis det blir en spontan abort. Fikk så ekkel følelse da kroppen ikke ordnet opp selv. Nå blir jeg redd det skjer igjen. De symptomene jeg har er ømme bryster, men synes det har begynt å avta(kjenner på brystene hele tiden) og nå begynner tankene å surre på at det ikke går denne gangen heller.
Da mister jeg litt motet når det har tatt så lang tid å bli gravid. Jeg begynner å bli eldre å føler ikke tiden er med meg, er 36 i år.

Har så lyst på tidlig UL men bor veldig langt unna et slikt tilbud…

Jeg vet når jeg tenker på andre så er det en selvfølge at det går fint, å at MA ikke skjer så ofte.. men selv om, når tankene begynner å surre..
Jeg hadde selv en SA i høst og er nå redd for både SA og MA. I likhet med deg blir jeg 36 år og synes at MA er mest skummelt. At kroppen lurer meg til å tro at alt er i orden. Mine symptomer varierer fra dag til dag, men trøster meg med at det er helt normalt.

Er det noen som vet om kun ultralyd kan fastslå MA? Vil hcg fortsette å stige selv om utviklingen har stoppet opp? Før spontanaborten i høst sank min hcg fra første til andre måling, men økte igjen på tredje. Spontanaborten skjedde tre dager etter tredje måling.
 
Jeg hadde selv en SA i høst og er nå redd for både SA og MA. I likhet med deg blir jeg 36 år og synes at MA er mest skummelt. At kroppen lurer meg til å tro at alt er i orden. Mine symptomer varierer fra dag til dag, men trøster meg med at det er helt normalt.

Er det noen som vet om kun ultralyd kan fastslå MA? Vil hcg fortsette å stige selv om utviklingen har stoppet opp? Før spontanaborten i høst sank min hcg fra første til andre måling, men økte igjen på tredje. Spontanaborten skjedde tre dager etter tredje måling.
Min MA i 2022 ble oppdaget på ultralyd, i uke 7, men det hadde stoppet i uke 5+ jeg tok ikke flere graviditetstester etter den første som var svak positiv. Så vet ikke om det fortsatte med HCG men har inntrykk av at det ikke gjorde det fordi hadde en antydning til vonde bryst i starten med det ga seg helt. Følte meg ikke noe gravid.
Trengte ikke ta noen sjekk med blodprøve, var helt tydelig.

Denne gangen har jeg tatt hundre tester.. men klarer ikke roe meg.
 
Håper vi kan motivere hverandre her inne til at det skal gå fint.
Jeg er etter en MA i fjor veldig redd for at det skal skje igjen, kjenner at MA plager meg mer enn hvis det blir en spontan abort. Fikk så ekkel følelse da kroppen ikke ordnet opp selv. Nå blir jeg redd det skjer igjen. De symptomene jeg har er ømme bryster, men synes det har begynt å avta(kjenner på brystene hele tiden) og nå begynner tankene å surre på at det ikke går denne gangen heller.
Da mister jeg litt motet når det har tatt så lang tid å bli gravid. Jeg begynner å bli eldre å føler ikke tiden er med meg, er 36 i år.

Har så lyst på tidlig UL men bor veldig langt unna et slikt tilbud…

Jeg vet når jeg tenker på andre så er det en selvfølge at det går fint, å at MA ikke skjer så ofte.. men selv om, når tankene begynner å surre..
Forstår deg så godt. Har opplevd det samme i høst, og det ble ikke sett før på rutine ul i uke 12+3 at embryoet hadde sluttet å utvikle seg (ca i uke 9). jeg var veldig kvalm og kastet opp mye hele perioden, så hadde alle symptomene på graviditeten. Jeg er veldig redd for at det skal skje igjen, men jobber veldig med å prøve å glede meg over svangerskspet istedenfor, for skulle det skje noe så er det ikke noe jeg kan gjøre noe med. Og om det ikke skulle skje noe, så kommet jeg til å tenke tilbake på tiden med litt sorg over at jeg ikke gledet meg over det fantastiske som skjer i kroppen ❤️ forsøker å spise sunt, være i fysisk aktivitet og gjøre det jeg kan for at embryoet skal ha best mulig miljø å utvikle seg i, skulle det skje noe, så er det utenfor min kontroll - og det er litt trøst i det
 
Flere enn meg som synes tiden er veldig lang fram til TUL? Synes dagene går så sakte, spesielt nå som jeg ikke har noen symptomer på graviditet utenom uteblitt mens og positive tester. Tar progesteron hver dag. Noen som får ekstra oppfølging og har målt hcg stigning allerede? :)Målte hcg ved sist MA og da var fordoblingen på 3 dager og ikke 2.
 
Back
Topp