Vi som bruker CBFM ;) !

Vi brukte denne monitoren siste vi prøvde å bli gravid. Tok 22 mnd før jeg ble gravid første gang.
Monitoren virker kjempe bra. Men den funket ikke for oss. All den stressen rundt det at "i dag er det EL". Ødela mye. Så fort vi sluttet med den og slappet mer av, sa satt spiren :)

Jeg har en veldig stabil syklus og bruker cbfm. Er det noen grunn til å tempe feks ved siden av for å sjekke om el faktisk skjer?

Så spennende, Lambi'83!:angel8

Vi starter også med monitoren i første PP, og jeg venter mens idag/imorgen, så dette blir spennende.
Kanskje jeg også skal kjøpe EL tester å bruke ved siden av da, siden dette også er min første PP med monitor??

Ja, ikke sant!! Lykke til uansett, om det blir med EL tester i tillegg eller ikke :)

Jeg har en veldig stabil syklus og bruker cbfm. Er det noen grunn til å tempe feks ved siden av for å sjekke om el faktisk skjer?

Hm.... Hvor lenge har dere prøvd da? Det som er med alle slags tester er at de går etter hormoner, men det er jo ikke 100% sikkert at egget slipper allikevel har jeg skjønt. Den sikreste måten å få vite dette er ved å ta blodprøve, så temp, så EL tester sånn jeg har skjønt det, uten at jeg er noen ekspert!! Men så kan man jo gjøre absolutt alt riktig, hatt sex når man skal, hatt EL som bestilt og allikevel er det bare 20-25% sjanse for å lykkes hver syklus, og dermed vanlig at man kan bruke over 1 år...
Hos noen kan mange "komponenter" (temping, EL testing, vitaminer osv) rundt prøvingen bare gjøre ting verre, det blir stressende... Men hos andre så er det det som skal til. Man må liksom finne ut av hva som funker for en... Dessverre! Ønsker meg nemlig en mal på hvordan-lage-baby-og-få-den-når-bestilt :P

Hei, dette ble langt gitt:rolleyes:

Hm.... Hvor lenge har dere prøvd da? Det som er med alle slags tester er at de går etter hormoner, men det er jo ikke 100% sikkert at egget slipper allikevel har jeg skjønt. Den sikreste måten å få vite dette er ved å ta blodprøve, så temp, så EL tester sånn jeg har skjønt det, uten at jeg er noen ekspert!! Men så kan man jo gjøre absolutt alt riktig, hatt sex når man skal, hatt EL som bestilt og allikevel er det bare 20-25% sjanse for å lykkes hver syklus, og dermed vanlig at man kan bruke over 1 år...
Hos noen kan mange "komponenter" (temping, EL testing, vitaminer osv) rundt prøvingen bare gjøre ting verre, det blir stressende... Men hos andre så er det det som skal til. Man må liksom finne ut av hva som funker for en... Dessverre! Ønsker meg nemlig en mal på hvordan-lage-baby-og-få-den-når-bestilt :P

Hei, dette ble langt gitt:rolleyes:

Om du kommer over den planen, send gjerne over en kopi ;) vi er i pp6 nå. Visste godt før vi begynte at jeg kom til å være utålmodig. Har taklet det bedre enn jeg trodde, men blir litt tyngre for hver mnd :P

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Hvordan går det jenter??

Vi er nå i 1 PP og på andre dag med testing. Monitoren viser som forventet lavxsmile9

Hvordan går det jenter??

Vi er nå i 1 PP og på andre dag med testing. Monitoren viser som forventet lavxsmile9

Dette er vår første pp og tok i dag den siste testen for denne ppen. Fikk lav tom dag 12, høy dag 13-15, Maks 16 og 17, høy 18 og lav resten. Pga EL på dag 17 måtte jeg ta 20 tester med det var som forventet, men det blir litt "kjedelig" etterhvert å teste hver dag når man vet at EL er forbi :P

Lykke til!! :)

Dette er vår første pp og tok i dag den siste testen for denne ppen. Fikk lav tom dag 12, høy dag 13-15, Maks 16 og 17, høy 18 og lav resten. Pga EL på dag 17 måtte jeg ta 20 tester med det var som forventet, men det blir litt "kjedelig" etterhvert å teste hver dag når man vet at EL er forbi :p

Lykke til!! :)

Ja, det skjønner jeg :-) Men forhåpentligvis får du lønn for strevet!!
Ikke lenge til IKM heller da kanskje??

Når tenker dere at el skjer med to dager på max, så en på høy, og ned til lav igjen? Jeg har tenkt at det skjer 2. dagen på max, men ble plutselig litt usikker! sliter litt med dpo-tellinga :P

Ja, det skjønner jeg :) Men forhåpentligvis får du lønn for strevet!!
Ikke lenge til IKM heller da kanskje??

IKM er på lørdag ;) Har fått svaaaaaak strek allerede 7 dpo, men først innenfor tiden i dag 8 dpo (ja, tenk at jeg har testet så tidlig og sannheten er den at jeg begynte allerede 6 dpo - haha!! :D )

Når tenker dere at el skjer med to dager på max, så en på høy, og ned til lav igjen? Jeg har tenkt at det skjer 2. dagen på max, men ble plutselig litt usikker! sliter litt med dpo-tellinga :p

Det syntes heller ikke jeg er så lett og skjønne.
Og jeg hadde ikke trodd at monitoren skulle fange opp EL allerede første syklus, så jeg helgarderte meg med både temp og EL tester ved siden av (engasjert ja:rolleyes:). Og ut i fra temp og EL tester så hadde jeg EL på dag 2 med maks... Men jeg tenker at EL også kan dukke opp dagen etter de to dagene med maks, men det er kanskje fordi jeg har EL tester i bakhodet...

Det syntes heller ikke jeg er så lett og skjønne.
Og jeg hadde ikke trodd at monitoren skulle fange opp EL allerede første syklus, så jeg helgarderte meg med både temp og EL tester ved siden av (engasjert ja:rolleyes:). Og ut i fra temp og EL tester så hadde jeg EL på dag 2 med maks... Men jeg tenker at EL også kan dukke opp dagen etter de to dagene med maks, men det er kanskje fordi jeg har EL tester i bakhodet...

Hmm, jaja. En dag fra eller til er vel kanskje ikke så ille :P blir bare litt vanskelig med tellinga. Og hjelper ikke med distre hode og gullfisk-hukommelse heller :)

Hmm, jaja. En dag fra eller til er vel kanskje ikke så ille :p blir bare litt vanskelig med tellinga. Og hjelper ikke med distre hode og gullfisk-hukommelse heller :)

Og det er helt utrolig hvor viktig en liten dag har å si når man er prøver!! Hehe :)

Første dag med høy status i dag:angel9
Utrolig hvor spennende det er med disse testene om morgenen.

Jeg bor på en liten øde øy, og får dessverre ikke tak i EL-tester her. Så tenker at..Må bare prøve hver dag da?o_O

Åååh, nå har jeg for første gang siden jeg begynte med monitoren klart å sove forbi testetiden.. Noen andre som har gjørt det? Spør den som vanlig imorgen eller? Æsj altså, el nærmer jo seg og!! :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Gjorde det nesten i dag jeg også!! Den spør igjen imorgen :)
Hadde høy for femte dagen i dag jeg..

Jeg er på dag 18, venter egentlig el mellom dag 24 og 27. Men mye smerter og slim, så tror den nærmer seg.
Fikk høy på dag 11, men det var på EKSTREMT konsentrert urin, dehydrert etter en bytur Hehe! Så høy denne mnd "teller ikke" :p

Åååh, nå har jeg for første gang siden jeg begynte med monitoren klart å sove forbi testetiden.. Noen andre som har gjørt det? Spør den som vanlig imorgen eller? Æsj altså, el nærmer jo seg og!! :(

Det vet jeg ikke dessverre, men regner med at det bare fortsetter og spørre og analyserer det den får av tester.. Har jo lest om flere som hopper over dager den spør etter tester for å spare penger... Satser på at det går fint :) Tvi, tvi!!

Back
Topp