Vi som bruker CBFM ;) !

Hei

er inne i min første pp med cbfm og har et par spørsmål. i dag er dag 6, og da skulle jeg vel målt for første gang. men greide rett og slett og forsove meg til testvinduet. (første feriedag). dermed var jeg 1 time for sen med å slå den på. hvordan innvirker dette på resten av pp? vil jeg få beskjed om å måle i morgen? vil det at jeg mistet første testingen ha dårlig innvirkning på resten av testdagene? og hvordan er det med denne testingen og alkohol, kan man nyte litt vin en kveld uten å ødelegge testene eller?

Det gikk bedre i mai! Har fått 2 positive tester i går og i dag, den ene litt svak, men er klar strek, så jeg er gravid igjen.. Herregud.. Wow.. Dette blir spennende!! Og takk til CBFM!

Tar digitaltest i morgen!! ❤️

Gratulerer så mye! :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Igjen. Forige måned var første med monitoren, den viste da aldri maks, men viste høy fra dag 10 til 28. Fikk da tr som ventet. Har lest at det pleier å være lengre sykluser når man har tr uten eggeløsning?

Nå er jeg pådac 22 i syklusen, og den har vært på høy nå siden dag 10, men ikke på maks..

Hva kan dette skyldes?

Sent from my iPhone using BV Forum

Igjen. Forige måned var første med monitoren, den viste da aldri maks, men viste høy fra dag 10 til 28. Fikk da tr som ventet. Har lest at det pleier å være lengre sykluser når man har tr uten eggeløsning?

Nå er jeg pådac 22 i syklusen, og den har vært på høy nå siden dag 10, men ikke på maks..

Hva kan dette skyldes?

Monitoren bruker for noen noen mnd for å bli kjent med deg og finne max. Det betyr ikke at du ikke har eggløsning, men at monitoren må bli vant til deg :)
Selv fikk jeg max første men ikke andre pp.

Monitoren bruker for noen noen mnd for å bli kjent med deg og finne max. Det betyr ikke at du ikke har eggløsning, men at monitoren må bli vant til deg :)
Selv fikk jeg max første men ikke andre pp.

Men skal den være høy så lenge da?

Det er ikke meningen nei, men det skjer. Det kan være kroppen din sliter med å få til eggløsning, og det kan også være at monitoren ikke kjenner deg så godt så høy kom for tidlig. :)

Jeg er i pp6 med monitoren nå, pleier å ha 3 dager høy så max. Nå er jeg på dag 9 med høy! Jeg tenker at det kanskje er kroppen min som tuller litt. Dersom det skjer flere mnd så tar jeg det opp med lege.

Det er ikke meningen nei, men det skjer. Det kan være kroppen din sliter med å få til eggløsning, og det kan også være at monitoren ikke kjenner deg så godt så høy kom for tidlig. :)

Jeg er i pp6 med monitoren nå, pleier å ha 3 dager høy så max. Nå er jeg på dag 9 med høy! Jeg tenker at det kanskje er kroppen min som tuller litt. Dersom det skjer flere mnd så tar jeg det opp med lege.

For meg endte det nå med 20 dager høy før max! Tror kanskje kroppen prøvde på el en gang før det, for hadde så og si positive el tester og symptomer på el. Men CBFM lot seg ikke lure gitt!! :)

Selv om jeg har brukt den en del pp uten å bli gravid, synes jeg definitivt den er verdt pengene! Hadde det ikke vært for den hadde jeg håpt på positiv test i en uke uten at det faktisk hadde vært et reelt håp.

Hvordan er det med CBFM-damene? Jeg har nå brukt monitoren en stund og enda ikke fått mer enn laveste nivå. De foretående pp ba monitoren om ganske mange testpinner(husker ikke eksakt tall). Den har aldri oversteget midterste nivå... Denne syklusen har jeg kun fått lav(er på dag 13), men i dag ba den ikke om testpinne... Monitoren har kun bedt om testpinner 5 dager denne syklusen(dag 8-12). Har jeg fått trykt på noe feil på monitoren, tror dere, eller er den defekt?

Hvordan er det med CBFM-damene? Jeg har nå brukt monitoren en stund og enda ikke fått mer enn laveste nivå. De foretående pp ba monitoren om ganske mange testpinner(husker ikke eksakt tall). Den har aldri oversteget midterste nivå... Denne syklusen har jeg kun fått lav(er på dag 13), men i dag ba den ikke om testpinne... Monitoren har kun bedt om testpinner 5 dager denne syklusen(dag 8-12). Har jeg fått trykt på noe feil på monitoren, tror dere, eller er den defekt?

Det høres veldig rart ut.. Monitoren skal spørre enten 10 eller 20 pinner (jeg var så "uheldig" at jeg fikk max på dag 11, så da spurte monitoren i 9 dager etter det. Når jeg fikk max på dag 10 spurte den ikke mer).
Jeg vil kanskje tro det er noe gale med den, for jeg kan ikke forstå at du skal kunne trykke noe feil.. Hvor mange pp har du brukt den? :)

Det høres veldig rart ut.. Monitoren skal spørre enten 10 eller 20 pinner (jeg var så "uheldig" at jeg fikk max på dag 11, så da spurte monitoren i 9 dager etter det. Når jeg fikk max på dag 10 spurte den ikke mer).
Jeg vil kanskje tro det er noe gale med den, for jeg kan ikke forstå at du skal kunne trykke noe feil.. Hvor mange pp har du brukt den? :)

Alle de andre syklusene har jeg blitt spurt om en eske med testpinner(20stk er det nok i den). Har brukt den 4 sykluser, er på 5. Syklus nå. Den har aldri gått til midten en gang... Jeg har hatt veldig ustabile sykluser, men jeg trodde det var nettopp det monitoren kunne være behjelpelig med å kartlegge. Hmm.... Merkelig. Får se om den ber om testpinne i morgen da :)

Åhh jeg kjenner jeg blir litt frustrert av denne monitoren jeg. Den står fremdeles bare å gnomer på høy, og jeg følte rimelig sterkt at eggløsningen i var i går! Kjøpte eggløsningstest i dag (den nye fra cb med lav, middels og høy) den viste lav! Skjønner ikke mye av det.... Har satset litt denne ppen med babyklister, bidronninggele og wild yam, men vet jo ikke når jeg skal hoppe over til denne wild yam en når jeg ikke finner eggløsning :-o!! Æsj

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Åhh jeg kjenner jeg blir litt frustrert av denne monitoren jeg. Den står fremdeles bare å gnomer på høy, og jeg følte rimelig sterkt at eggløsningen i var i går! Kjøpte eggløsningstest i dag (den nye fra cb med lav, middels og høy) den viste lav! Skjønner ikke mye av det.... Har satset litt denne ppen med babyklister, bidronninggele og wild yam, men vet jo ikke når jeg skal hoppe over til denne wild yam en når jeg ikke finner eggløsning :-o!! Æsj

Sånn var min forrige syklus og. Den gikk på høy tidlig, og el tester var nesten positive. Etter 10 dager høy regnet jeg med at el hadde vært da testene var nesten positiv. Men etter to uker gikk montor på max, og symptommessig stemmer den med DPO. Så jeg tror kroppen har prøvd på el, men ikke fått det til så monitor på høy. Når monitor gikk på max har jeg ingen tvil om at det stemte :)
Så jeg er egentlig lykkelig fordi monitor ikke "lot seg lure" av forsøket på el, som CBFM tydeligvis ikke ble :)

Alle de andre syklusene har jeg blitt spurt om en eske med testpinner(20stk er det nok i den). Har brukt den 4 sykluser, er på 5. Syklus nå. Den har aldri gått til midten en gang... Jeg har hatt veldig ustabile sykluser, men jeg trodde det var nettopp det monitoren kunne være behjelpelig med å kartlegge. Hmm.... Merkelig. Får se om den ber om testpinne i morgen da :)

Hmm.. Har du en diagnose, endometriose/PCO? Monitoren er ikke så god med diagnoser da den blir kjent med din syklus og lagrer data. Dersom dette varierer mye vil ikke monitor kunne holde følge..

MEN, dersom du ikke har de problemene og ikke har fått høy/max ville jeg bedt om utredning eller sett om monitoren kan være ødelagt...

Jeg har brukt cbfm i 3 runder. Pleier å ha høy mellom dag 9 og dag 14. Så max på dag 15 og 16.

Ok :-) får bare vente å se, men koser litt oftere enn vanlig for å være på den sikre siden :-P men det går ann at den rett og slett ikke hopper opp på max selv om enn har hatt eggløsning? Ettersom det er første periode med den...

Det er vel heller vanligere å hoppe over høy, dersom kroppen ikke rekker produsere mer østrogen før den begynner med LH. Men kan hende kroppen din prøver og prøver, er kjempe klar, men at det tar litt tid for å bestemme seg for hvilket egg som skal slippes ;)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Hmm.. Har du en diagnose, endometriose/PCO? Monitoren er ikke så god med diagnoser da den blir kjent med din syklus og lagrer data. Dersom dette varierer mye vil ikke monitor kunne holde følge..

MEN, dersom du ikke har de problemene og ikke har fått høy/max ville jeg bedt om utredning eller sett om monitoren kan være ødelagt...

Jeg har ingen diagnoser. Vi har ett barn fra før av så jeg tror ikke det er noe å utrede sånn sett.

Men i dag ba monitoren om testpinne - den slo ut på max :)

Jeg har ingen diagnoser. Vi har ett barn fra før av så jeg tror ikke det er noe å utrede sånn sett.

Kjekt å høre :)

Åhh heldig du er :-D!!! Her står den fremdeles bare å gnomer på høy

Da har jeg fått max!:O på dag 10??

Har hatt ganske stabile sykluser, på 28 dager, med to unntak i vår, ene på 31 og andre på 27. Er nå på 3 syklus med monitoren, og har hatt høy på ca 18 av 20 testpinner.

I natt var jeg på nattevakt, og glemte helt å tisse på pinnen imorges. Dette kom jeg på i dusjen, så da prøvde jeg å bare presse ut noen dråper på pinnen, og klarte det. Monitoren lå på rommet, så gikk sikkert 2 minutter før jeg satte den inni. Men jeg fikk max:O kan dette være en feil?

Kan også sies at det har vært tropenatt, og jeg hat jobba og svetta endel i hele natt..

Back
Topp