Vi som bruker CBFM ;) !

Herregud sååå irriterende! Har en monitor som fremdeles står på høy, dag 20! Men bruker eggløsningstester i tillegg som blir positiv, negativ og høy om en annen! Hva i all verden er det som er galt??

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Monitoren ba om en testpinne igår, dag 10 fra første mensdag. Men idag ville den ikke ha testpinne. Noen som har opplevd det før?

Sent from my iPhone using BV Forum

Monitoren ba om en testpinne igår, dag 10 fra første mensdag. Men idag ville den ikke ha testpinne. Noen som har opplevd det før?

Jeg fikk også kluss med testpinnene denne syklusen. Brått en dag ba den ikke om testpinne, neste dag ba den om testpinne. Fikk da max den dagen og neste og så sluttet den å be om testpinne igjen... Merkelig. Håper noen adre kan gi bedre svar:)

Jeg fikk også kluss med testpinnene denne syklusen. Brått en dag ba den ikke om testpinne, neste dag ba den om testpinne. Fikk da max den dagen og neste og så sluttet den å be om testpinne igjen... Merkelig. Håper noen adre kan gi bedre svar:)

Jeg har ikke erfaring med at den ikke ber om testpinne noen dager, men dersom du får max på pinne 10 ber den ikke om flere tester. Da blir det automatisk max - max - høy - lav. :)

Jeg har ikke erfaring med at den ikke ber om testpinne noen dager, men dersom du får max på pinne 10 ber den ikke om flere tester. Da blir det automatisk max - max - høy - lav. :)

Takk for opplysningen :)

Hvordan er det mulig at monitoren og strimmeltesten kan vise så sprikende resultater?? Strimmeltesten er riktig nok ikke 100% positiv, men den tilsier ikke akkurat lavt nivå heller synes jeg.

ImageUploadedByBV Forum1405493259.750819.jpg

Hvordan er det mulig at monitoren og strimmeltesten kan vise så sprikende resultater?? Strimmeltesten er riktig nok ikke 100% positiv, men den tilsier ikke akkurat lavt nivå heller synes jeg.

Vis vedlegget 68680

Oj... Det var merkelig!!!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vis vedlegget 68680

Hvordan så strimmelen fra CBFM ut i forhold til el testen på bildet?

En svak svak strek.

De to dagene jeg fikk max så var begge strekene på CBFM-testene nesten like sterke. De dagene med "lav" ser man bare en tydelig strek + en veldig svak strek. Men det er jo rart at den el-testen der viser sånn forskjell da... Kanskje noen andre har noen bedre innspill enn meg :)

Er i første periode med fertilitetsmonitoren, nå har den vært høy fra dag 9 til 24, i dag på dag 25 er den igjen lav. Synes dette er litt merkelig ettersom det har vært økende eggløsningsslim de siste dagene. Hadde noen symptomer på el tidligere (for ca 1 uke siden) men ingen strimmel-tester slo positivt ut og heller ikke mye slim rundt de dagene.
Er dette normalt de første periodene med monitoren?

Er i første periode med fertilitetsmonitoren, nå har den vært høy fra dag 9 til 24, i dag på dag 25 er den igjen lav. Synes dette er litt merkelig ettersom det har vært økende eggløsningsslim de siste dagene. Hadde noen symptomer på el tidligere (for ca 1 uke siden) men ingen strimmel-tester slo positivt ut og heller ikke mye slim rundt de dagene.
Er dette normalt de første periodene med monitoren?

Det er helt normalt under første periode med monitoren har jeg skjønt! den må bli kjent med kroppen din:) Det samme skjedde med meg! Neste pp kom høy, høy for så å bli lav :)

Fikk bare høy på monitoren, den hoppet aldri til max, og aldri ned igjen på lav, men gravid er jeg uansett så eggløsning har vært. Så nå trenger jeg den ikke lenger, får si fra om noen trenger :-D

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Min monitor har vist lavt nivå i 28 dager. Tok noen andre type eltester de dagene jeg trodde el var. Disse viste seg å være positive. Er veldig glad for at jeg ikke stolte på monitoren alene. Da ville jeg ikke vært gravid nå.

Eeh.. Jeg lurer på om jeg skal prøve ut CBFM, da syklusene mine er litt varierende. Regner med folk her har erfaringer? Er det greit å bruke, for en som er helt ny med dette?

Eeh.. Jeg lurer på om jeg skal prøve ut CBFM, da syklusene mine er litt varierende. Regner med folk her har erfaringer? Er det greit å bruke, for en som er helt ny med dette? Legger ved bilde av syklusene som er registrert.

Vedlegg

• 1406652087967.jpg
    1406652087967.jpg
    63,4 KB · Visninger: 92
Håper det er greit at jeg henger meg på tråden :)

Etter å ha måtte avbryte et svangerskap i januar i fjor, er vi endelig klare til å prøve igjen:) Og som hos alle andre, kan ikke barnet komme fort nok.. Jeg har lavt stoffskifte og det kan derfor være vanskelig å bli gravide. Så denne gangen kommer vi til å bruke ClearBlue Fertilitetsmonitor.
Venter første dag i syklus den 22. august, så det er ennå noen uker til første PP.

Håper det er greit at jeg henger meg på tråden :)

Etter å ha måtte avbryte et svangerskap i januar i fjor, er vi endelig klare til å prøve igjen:) Og som hos alle andre, kan ikke barnet komme fort nok.. Jeg har lavt stoffskifte og det kan derfor være vanskelig å bli gravide. Så denne gangen kommer vi til å bruke ClearBlue Fertilitetsmonitor.
Venter første dag i syklus den 22. august, så det er ennå noen uker til første PP.

Hei, og velkommen hit :) Håper det blir et kort opphold på deg ;)

Jeg dytter litt på denne jeg :D

Heihei forresten!
Vi har et barn fra før som ble født i november 2011 og nå er vi mer enn klare for å prøve på nr. 2! Vi har villet dette en stund nå, så vi kjører på med monitoren fra første pp!

Jeg har da testet siden CD 6 og fikk høy i dag på CD 13. Hvis kroppen gjør som den har gjort frem til nå vil EL skje rundt CD 17 som er på mandag. Dobbelt sjekker med EL tester ved siden av ettersom at jeg har skjønt at monitoren kan bruke noen sykluser på å finne ut av hvem jeg er.

Er det flere som bruker monitoren nå??

Så spennende, Lambi'83!:angel8

Vi starter også med monitoren i første PP, og jeg venter mens idag/imorgen, så dette blir spennende.
Kanskje jeg også skal kjøpe EL tester å bruke ved siden av da, siden dette også er min første PP med monitor??

Back
Topp