Vi som bruker CBFM ;) !

Her kom el før tida. Glad jeg bruker monitoren slik at jeg får det med meg. Er i min 7 pp med monitoren nå og 13 pp totalt, så håper virkelig det klaffer nå.

Jeg gikk forresten fra lav til max over natten de tre første pp med monitoren...

Her kom el før tida. Glad jeg bruker monitoren slik at jeg får det med meg. Er i min 7 pp med monitoren nå og 13 pp totalt, så håper virkelig det klaffer nå.

Jeg gikk forresten fra lav til max over natten de tre første pp med monitoren...

Det er i sånne tilfeller det absolutt er verdt pengene :)

Ja, jeg vet at mange går fra lav til max de første pp med monitoren. Men jeg har hatt tre dager med høy før max de første to pp med monitoren (er i pp3 med den nå), og denne syklusen er lik de forrige.. Det er derfor jeg synes det er så rart! Håper ikke det tyder på noe hormonkluss (det er vel østrogenproduksjon som får den til å gå på høy tror jeg.)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er i sånne tilfeller det absolutt er verdt pengene :)

Ja, jeg vet at mange går fra lav til max de første pp med monitoren. Men jeg har hatt tre dager med høy før max de første to pp med monitoren (er i pp3 med den nå), og denne syklusen er lik de forrige.. Det er derfor jeg synes det er så rart! Håper ikke det tyder på noe hormonkluss (det er vel østrogenproduksjon som får den til å gå på høy tror jeg.)

Kan være at kroppen plutselig gjorde et hopp i forhold til eggeløsning eller noe sånn? Kom den før antatt?

Kan være at kroppen plutselig gjorde et hopp i forhold til eggeløsning eller noe sånn? Kom den før antatt?

Nei, jeg har pleid å få Max på dag 18 & 19, og fikk på 19 & 20 denne gangen.. Men tok en el test (strimmel) kvelden på dag 18 grunnet mye smerter som var tilnærmet positiv, så tror egentlig el var dag 19 denne perioden og, selv om jeg utifra monitor skal regne el dag 20 (i dag).. Jaja, det er vel kanskje ikke alt man kan forklare :p

Nei, jeg har pleid å få Max på dag 18 & 19, og fikk på 19 & 20 denne gangen.. Men tok en el test (strimmel) kvelden på dag 18 grunnet mye smerter som var tilnærmet positiv, så tror egentlig el var dag 19 denne perioden og, selv om jeg utifra monitor skal regne el dag 20 (i dag).. Jaja, det er vel kanskje ikke alt man kan forklare :p
Nei er nok ikke det... temper du i tillegg til monitoren?

Nei er nok ikke det... temper du i tillegg til monitoren?

Nei, gjør ikke det. Vurderer å begynne med det, ettersom jeg nå har oppdaget har jeg har noe kort lutealfase (9-10 dager, spottet litt på dag 9 sist, mensen for fullt på 10 dag), og gjerne vil ha noe konkret å komme med når jeg snart skal til lege..
Men har generelt svært dårlig nattesøvn med mye oppvåkninger, så jeg er redd det ikke vil være noe poeng i temping...

Nei, gjør ikke det. Vurderer å begynne med det, ettersom jeg nå har oppdaget har jeg har noe kort lutealfase (9-10 dager, spottet litt på dag 9 sist, mensen for fullt på 10 dag), og gjerne vil ha noe konkret å komme med når jeg snart skal til lege..
Men har generelt svært dårlig nattesøvn med mye oppvåkninger, så jeg er redd det ikke vil være noe poeng i temping...

Jeg og tenkte det ville bli stress med temping osv. Men jeg har på en måte blitt litt beroliget av det. Da vet jeg når og at el har vært, og det er ganske greit syns ihvertfall jeg. Jeg og sover urolig, men får som regel 3-4 t sammenhengende søvn før jeg står opp om morgenen så da går det greit.

Hei! Jeg ønsker å være med her, har kjøpt meg monitoren og skal sdtarte ved neste syklus. Jeg kommer sikkert til å komme med endel spørsmål framover, og starter likegjerne med et nå. Jeg har en mann som jobber i turnus der han er 4 uker hjemme og 4 uker borte. Ville dere da brukt monitoren for å fastsette el de månedene han er borte? Eller kan jeg spare testene siden det uansett ikke vil bli gjort noe forsøk da?

Hei! Jeg ønsker å være med her, har kjøpt meg monitoren og skal sdtarte ved neste syklus. Jeg kommer sikkert til å komme med endel spørsmål framover, og starter likegjerne med et nå. Jeg har en mann som jobber i turnus der han er 4 uker hjemme og 4 uker borte. Ville dere da brukt monitoren for å fastsette el de månedene han er borte? Eller kan jeg spare testene siden det uansett ikke vil bli gjort noe forsøk da?

Ja, det bør du. Dette fordi monitoren gjør mer enn bare vanlige tester (det er jo derfor vi bruker den :) ) og lagrer og husker data om deg. Dersom det bare blir annenhver måned vil den ikke kjenne deg like godt :)

Hei! Jeg melder meg inn i denne tråden. Er på første runde med CBFM. Er på syklusdag 13 og den er fortsatt på laveste nivå. FF mener at el er på onsdag. Jeg tror selv heller ikke at el har vært. Men leste her at CBFM kan få da lav til max første syklusene eller at den bare går til høy og aldri til max.... Noen med slik erfaring?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Det gikk bedre i mai! Har fått 2 positive tester i går og i dag, den ene litt svak, men er klar strek, så jeg er gravid igjen.. Herregud.. Wow.. Dette blir spennende!! Og takk til CBFM!

Tar digitaltest i morgen!! ❤️

Hei:) dette er første syklusen hvor jeg bruker monitoren, og nå har jeg spørsmål! Jeg er nå på dag 23, og har enda høy. Hr hatt høy siden dag 9 eller 10 tror jeg, og enda ikke max. Er dette vanlig?

Hei:) dette er første syklusen hvor jeg bruker monitoren, og nå har jeg spørsmål! Jeg er nå på dag 23, og har enda høy. Hr hatt høy siden dag 9 eller 10 tror jeg, og enda ikke max. Er dette vanlig?

Monitoren kan rote litt de første syklusene, mulig du ikke har hatt EL enda? Hvor lang syklus pleier du å ha? De første syklusene mine fikk jeg fire dager høy, to dager Max og så en dag høy igjen før lav... Nå går jeg gjerne to dager høy, to dager Max og så en dag høy før lav igjen. Har brukt den siden januar. Fornøyd, men ingen resultat enda! :(

Mange som ikke får max på monitoren de 2-3 første pp de bruker den. Noen får at monitoren går direkte fra lav til max osv. Så den trenger bare tid til å bli kjent med din syklus.
Jeg brukte monitoren fra september 2013 til spiren satt nå i januar. Så brukte den 7 eller 8 pp. Husker ikke. Men den er gull verdt. Ihvertfall hvis en har en syklus som hopper og spretter litt...
Masse lykke til med prøvingen:)

Noen som har erfaring med monitoren etter en sa? Kan man regne første blødningsdag i sa som første mensdag på monitoren? Brukte monitoren da jeg ble gravid.

Jeg har hatt fast syklus på 28 dager i flere år, mens siste syklus varte i 31 dager. Synes det er veldig rart at den har vært høy så lenge. Skulle også prøve med egløsningstestene fra clearblue denne mnd, men feil med den digitale sendoren, så nå venter jeg på reklamasjonspakke fra clearblue:(:(

Høy idag også, på 14. Dagen idag faktisk. Kan det være feil med monitoren eller meg??:)

Høy idag også, på 14. Dagen idag faktisk. Kan det være feil med monitoren eller meg??:)

Det er mye som kan være feil med oss alle! He he... Huff ;) men tror nok monitoren roter litt hos deg ;) tviler på at det er noe feil med den. Har du noen EL symptomer? Ikke sikkert du har hatt EL enda... Dere får humor i vei annenhver dag. Fortsett med å teste :)

Hvis den plutselig blir lav igjen tenker jeg EL mulig har vært... Vanskelig å si... EL burde jo ha vært om du nå er på dag 23/24.... Hm...

Haddesymptomer på el tidligerer... Ikke bare å humpe i vei når han drar på havet imorgen. Har nå aymptomene jeg pleier å ha før mens(ømme bryster osv, og har ikm på lørdag/søndag...

Haddesymptomer på el tidligerer... Ikke bare å humpe i vei når han drar på havet imorgen. Har nå aymptomene jeg pleier å ha før mens(ømme bryster osv, og har ikm på lørdag/søndag...

Vi får satse på at EL har vært :) Du får nesten bare fortsette med testingen, vente og se om TR kommer eller ikke :)

Back
Topp