Vi som bruker CBFM ;) !

Hurra:) Å perfekt med helg da gitt;-)
Får satse på at monitoren fungerer optimalt for meg og i pp3.
Ha en strålende helg;-)
Her er det julebord med jobben ikveld....

Ja du må bare ha troen på at den kommer til slutt :)
Kose deg på julebord da!

Dpo 11 i dag. Forventer mens i morgen/mandag, litt uvisst :p

Nå har min mensenkvise ankommet....på den faste plassen (har alltid en svær kvise som kommer ca. samme plass i forbindelse med mensen hver måned, så da regner jeg med at mensen er rundt hjørnet, vil bare den skal komme NÅÅÅÅ!!! Sånn at jeg kan gå videre i prøvinga ;)

Eneste som er så rart denne syklusen er at jeg de siste 8 dagene har hatt syyyyykt med utflod. Aldri hatt noe forhøyet utflod i forkant av mens før, ikke noe jeg la merke til :rolleyes: men vet mange andre har det. Så det er det eneste rare. Merker liksom det renner i trusa (ekkelt, I know)...så springer jeg på do i den overbevisning at det er mensen, men den gang ei, litt lei nå!

Ellers har jeg alle de vanlige PMS symptomene i forbindelse med menstruasjon. Men det er fremdeles litt spennende så lenge mensen ikke har kommet :D

Hmm....jeg som ikke skulle teste. Er 11 dpo og tok en billigstrimmel EL test bare for morsomt...dn slo ut knallpositivt?!? Hva skjer? Er 31 dager siden sist mens. Hadde jo max utslag på EL på dag 18 med clearlue fertilitetsmonitor, ergo jeg vet at monitoren ikke løy når jeg hadde eggeløsning.

Så vet jeg at jeg har lest at mange som blir gravide får positiv på EL test.....så da tenkte jeg bare at jeg skulle teste med sånn clearblue graviditetstest som viser + tegn om man er gravid og - om man ikke er.....og gjett hva!!!! JEG ER GRAVID :O :O

Min første pp, herremin jeg er heldig. Første barnet var jo ikke planlagt, så var jo livredd for hvordan dette skulle gå når vi planla det nå, trodde det kom til å ta evigheter. Nå må jeg bare håpe på at spiren klorer seg fast, mye kan fortsatt skje. Hadde sist mens den 23. oktober, så er vel 4+3 nå.

Masse lykke til videre jenter ;)

Hmm....jeg som ikke skulle teste. Er 11 dpo og tok en billigstrimmel EL test bare for morsomt...dn slo ut knallpositivt?!? Hva skjer? Er 31 dager siden sist mens. Hadde jo max utslag på EL på dag 18 med clearlue fertilitetsmonitor, ergo jeg vet at monitoren ikke løy når jeg hadde eggeløsning.

Så vet jeg at jeg har lest at mange som blir gravide får positiv på EL test.....så da tenkte jeg bare at jeg skulle teste med sånn clearblue graviditetstest som viser + tegn om man er gravid og - om man ikke er.....og gjett hva!!!! JEG ER GRAVID :O :O

Min første pp, herremin jeg er heldig. Første barnet var jo ikke planlagt, så var jo livredd for hvordan dette skulle gå når vi planla det nå, trodde det kom til å ta evigheter. Nå må jeg bare håpe på at spiren klorer seg fast, mye kan fortsatt skje. Hadde sist mens den 23. oktober, så er vel 4+3 nå.

Masse lykke til videre jenter ;)

Wow, fantastisk da. Gratulerer så mye. Lykke til med graviditeten:-)

Hmmm. Nå skjønner jeg lite. Monitoren hoppa plutselig (igjen) direkte fra lav til maks!!! Jeg som hadde gitt opp håpet. Men er jo på dag 21 på monitoren. Så kanskje det stemmer, bare at denne syklusen er lenger igjen enn 31 dager? Har jo variert mellom 31 og 36 dager etter vi begynte å prøve...

Den har nok bare ikke blitt riktig kjent med deg siden den gjør sånn. Har inntrykk av at den setter høy etter "hukommelsen" ikke etter målinger av LH hvis du skjønner. Så siden det er CD21 i dag så setter den sikkert høy på deg CD 16 neste pp.
Men det er jo bare å humpe på å se hva som skjer :)

Har du noen andre tegn som tilsier at du har el?

Asj da, så dum den er som gjør det. Første pp med monitoren fikk jeg el ifølgen den på dag 16 og 17. Å nå da på dag 21 (og 22). Men så på det vinduet på testpinnene og teststreken var like stt som kontrollstreken?!? Blir ikke klok på dette her altså.
Ang andre tegn så har jeg ikke annet enn mer utflod og hodepine. Men har jo hatt dette i flere uker føler jeg (men har prøvd å drukket grapefrukt juice da). fredag og lørdag hadde jeg skikkelig smerter i magen da...

Kanskje jeg bør innom på apoteket å kjøpe el test og sjekke om det stemmer? Er seff tom her hjemme. Men når jeg kjenner etter så kjenner jeg litt "murring" nede i høyre eggstokk. Ah, jeg krysser fingrene for at det er el jeg;-)

Har vært litt syk denne mnd, kan det ha spilt inn og gitt senere el?

El-testen skal vel bli negativ i og med at den blir positiv i forkant av el, mens monitoren blir postiv når du har el!
Med monitoren så har jeg to streker rundt el, og bare en ellers. Er ikke så stor forskjell i styrken på dem, men tror ikke det fungerer likt som vanlige el-tester så er nok best å la monitoren analysere strekene heller ;)

Hm. Det var jo rart. Forrige pp hadde jeg maks på monitoren og knallpositiv på el test (billigtester). Skjønner ikke helt jeg... hvorfor får ikke jeg da høy på monitoren (fikk jo ikke det forrige mnd heller), å noe må jo monitoren få med seg ettersom den begge pp har sagt jeg har el, men bare ikke høy i forkant... blir jo tydligvis bare mer styr med den monitoren jo.

Hm. Det var jo rart. Forrige pp hadde jeg maks på monitoren og knallpositiv på el test (billigtester). Skjønner ikke helt jeg... hvorfor får ikke jeg da høy på monitoren (fikk jo ikke det forrige mnd heller), å noe må jo monitoren få med seg ettersom den begge pp har sagt jeg har el, men bare ikke høy i forkant... blir jo tydligvis bare mer styr med den monitoren jo.

Jeg er ganske sikker på at du har EL når monitoren sier det. Det har ingenting å si at du fikk EL tidligere syklus, sykluser kan variere. Synes du skal kjøre på, du har ingenting å tape på det.

Jeg er ganske sikker på at du har EL når monitoren sier det. Det har ingenting å si at du fikk EL tidligere syklus, sykluser kan variere. Synes du skal kjøre på, du har ingenting å tape på det.
Ja, satser på el er idag da ja. Har ihvertfall hatt murring/el smerter i ettermiddag kveld.
Heldige meg som fikk mannen hjem tidlig fra jobb idag;-) passa flott, noe jeg tror mannen og syns;-)

Denne gangen spurte monitoren meg etter test idag og. Det gjor den ikke forrige mnd. Men testen viste maks idag og. Så da er det vel el i disse dager da. Hurra! Og kanskje monitoren begynner å bli litt mer kjent med syklusen min...

Ja den blir mer kjent med deg hele tiden :)
Happy humping :D
Ja, og hurra for det. Fikk el tester i posten idag. Og tok en for løye, og den var negativ. Så da lærte jeg det og at el testene og monitoren ikke er positive samtidig;-)
Takk for at der er så mange her inne som sitter med mye kunnskap:-)

Kan være at den billige ikke viste positiv fordi du testa senere på dagen? Hos meg viste det sånn:

Dag 17 morgen: monitor høy
Dag 17 kveld: billigtest positiv (max)
Dag 18 morgen: monitor max
Dag 18 kveld: billigtest positiv (max)
Dag 19 morgen: monitor max
Dag 19 kveld: billig negativ

Så var det ikke mer EL. Så det virker som om billigtestene viser et halvt døgn før om man tar de på kvelden, men og at de viser avsluttet EL et halvt døgn tidligere.....også om man tar det på kvelden. Jeg ble jo gravid, så jeg vet jo at EL funka...og vi hadde oss ikke før og i etterkant (for å spare opp sædceller) ;) Så da må det ha stemt. Er nok det samme for deg.

Uerfaren : Ja, det er vel vanlig at eggløsning kommer om ettermiddagen - kvelden - så når det blir positiv om kvelden så vet jeg at det slår på monitoren dagen etterpå :)

Aldri hatt høy før maks - kun lav så rett på maks siden jeg pleier å få positiv om ettermiddagen / kvelden, er nok slik hos de fleste :) Kort LH stiging? :)

Jeg får aldri høy før maks - tror det er fordi jeg har kort LH stigningen? :) Alltid lav - rett på maks! Hihi, men jeg tar eggløsningstester ved siden av, pleier å få positiv kvelden før maks om morgenen :P Stusser på hvorfor jeg aldri får høy før ! :)

Back
Topp