Vi som bruker CBFM ;) !

Heisann jenter!

Jeg er ny her, eller, har lenge vært medlem i Babyverden, men er ny prøver :)

Fikk en nydelig jente i august 2012, og eg nå klar for å prøve på nr. 2.

Har aldri prøvd å bli gravid første gangen, det skjedde ved et "uhell", men viste seg å være "hell i uhell ;)"!

Aner ikke hvor lang tid det tar for meg å bli gravid, og merker jeg bare blir stressa av tanken. Fikk for lenge siden beskjed av gynekologen min at jeg har litt PCOS symptomer når han tok UL av eggestokkene mine ved en vanlig sjekk og celleprøvetaging, men at han mente det ikke trengte å være noe problem nødvendigvis, det var ikke direkte PCOS, men ikke langt ifra heller pga. antall follikler. Ble jo gravid i etterkant av dette.

Nå har jeg kjøpt meg en Clearblue monitor. Fjernet spiralen 17. oktober. Fikk menstruasjon den 24. oktober, denne varte i 1 uke. Startet å bruke monitoren første menstruasjonsdagen og har fulgt opp med testpinner når den har spurt. Så blir spennende å se om den klarer å vise max selv om jeg ikke forventer det iom. at dette er 1.pp i mitt liv xsmile8

Håper å kunne dele spenning og glede og erfaringer her :hello2

Velkommen! :)

Jeg kan tenke meg at man stresser ved prøving - jeg var ganske stress da jeg sluttet med minipiller men når jeg har funnet ut om min syklus og EL da har jeg blitt mer roligere etter det. Tenker ikke så mye på det, prøv å gjøre det jeg pleier til ellers så slipper jeg å tenke så mye på det. Jeg har PMS symptomer hver måned - så jeg fokuserer ikke lenger som jeg var før en skikkelig symptomjakt! haha :)

Så spennende med monitoren! :) Ja, hvordan har det gått så langt? :D

Ja, det er liksom det, å la være å stresse, lettere sagt enn gjort...haha!

Det går nok greit. Føler bare det virker så umulig å bli gravid når jeg leser om prosessen i detalj, det er jo så myyyye som skal klaffe. Og siden første graviditeten bare skjedde av seg selv, så vet jeg jo ikke hvor vanskelig det egentlig er for meg når jeg virkelig prøver, hehe, men håper sånn som deg at jeg blir mer kjent med egen syklus og da blir jeg jo tryggere på min egen kropp :)

Nå har det seg slik:
1.pp
Dag 1-9 LAV
Dag 10-11 HØY

så langt har jeg kommet. Vet at det er en god sjangs for at max ikke påvises første syklus, så er fullt klar over det, men er glad den iallfall fant høy hos meg :gen014

Men er enda mer spennende med deg livelovelaugh!! Dette kan være vinnermåneden din :sign19

Har du barn fra før?

Heisann jenter!

Jeg er ny her, eller, har lenge vært medlem i Babyverden, men er ny prøver :)

Fikk en nydelig jente i august 2012, og eg nå klar for å prøve på nr. 2.

Har aldri prøvd å bli gravid første gangen, det skjedde ved et "uhell", men viste seg å være "hell i uhell ;)"!

Aner ikke hvor lang tid det tar for meg å bli gravid, og merker jeg bare blir stressa av tanken. Fikk for lenge siden beskjed av gynekologen min at jeg har litt PCOS symptomer når han tok UL av eggestokkene mine ved en vanlig sjekk og celleprøvetaging, men at han mente det ikke trengte å være noe problem nødvendigvis, det var ikke direkte PCOS, men ikke langt ifra heller pga. antall follikler. Ble jo gravid i etterkant av dette.

Nå har jeg kjøpt meg en Clearblue monitor. Fjernet spiralen 17. oktober. Fikk menstruasjon den 24. oktober, denne varte i 1 uke. Startet å bruke monitoren første menstruasjonsdagen og har fulgt opp med testpinner når den har spurt. Så blir spennende å se om den klarer å vise max selv om jeg ikke forventer det iom. at dette er 1.pp i mitt liv xsmile8

Håper å kunne dele spenning og glede og erfaringer her :hello2

Velkommen skal du være! :)
Blir spennende å følge med hvordan det går for deg også fremover! :) og lykketil med første pp! :D

Jeg er på 24 dpo nå og siste testen jeg tok var negativ! :(
Prøver å kjenne på om jeg har symptomer på å være gravid. Men er så redd jeg bare lurer meg selv.
Det eneste jeg har merket fysisk på kroppen er at jeg blir fort svimmel og har endel "eggløsningsliknende" smerter på annenhver side.
Har også blitt småtullette i matveien (eller bare vanligtullete i hodet :p ) Jeg har hvertfall alltid elsket å lage ting med kyllingkjøttdeig - nå blir jeg kvalm bare ved tanken. De siste gangene vi har hatt det fikk jeg kun i meg ett par biter før jeg omtrent brakk meg av både smaken og konsistensen..
Idag lagde jeg meg tre store porsjoner agurksalat, av alle ting! Har fortsatt lyst på det, men gikk tom for agurk :p

Skjønner jo selv at dette er soleklare "smelt på tjukka"-tegn. Men den hersens testen er jo så blendahvit at jeg omtrent ser speilbildet mitt i den.. Baaaaaaah!
Å nå er jeg så trøtt at jeg ikke får sove. Klageklageklage..

Men er enda mer spennende med deg livelovelaugh!! Dette kan være vinnermåneden din :sign19

Har du barn fra før?

Ja, det er skremmende at det er bare 20% som kan bli gravide pr. forsøk... Om man tar forholdsregler - så har man større sjanse , røyker jo ikke, drikker jo ikke heller. Trener en del og spiser sunn så håper at det klaffer seg snart, til og med jeg er i 30 årene men leste at de i 30 årene er like fruktbar som de i 20 årene så det går bra. Jeg skal tenke positiv! :) Det er hjelp å få hvis vi sliter! :) .......Jeg vet at det kan ta opptil 1 år, veldig kjedelig. Men større sjanse med monitoren da jeg kan følge med min syklus - så håper nå i november er min vinnemåned da vi har fått lagt inn en god aksjer *hihi*............. Har ikke barn fra før - såååååå håper vi får fine søte barn! :D

Wow - Høy allerede på første runde, det lover jo ganske bra! Hvor lang syklus har du? :) Barn fra før? :D

Velkommen skal du være! :)
Blir spennende å følge med hvordan det går for deg også fremover! :) og lykketil med første pp! :D

Jeg er på 24 dpo nå og siste testen jeg tok var negativ! :(
Prøver å kjenne på om jeg har symptomer på å være gravid. Men er så redd jeg bare lurer meg selv.
Det eneste jeg har merket fysisk på kroppen er at jeg blir fort svimmel og har endel "eggløsningsliknende" smerter på annenhver side.
Har også blitt småtullette i matveien (eller bare vanligtullete i hodet :p ) Jeg har hvertfall alltid elsket å lage ting med kyllingkjøttdeig - nå blir jeg kvalm bare ved tanken. De siste gangene vi har hatt det fikk jeg kun i meg ett par biter før jeg omtrent brakk meg av både smaken og konsistensen..
Idag lagde jeg meg tre store porsjoner agurksalat, av alle ting! Har fortsatt lyst på det, men gikk tom for agurk :p

Skjønner jo selv at dette er soleklare "smelt på tjukka"-tegn. Men den hersens testen er jo så blendahvit at jeg omtrent ser speilbildet mitt i den.. Baaaaaaah!
Å nå er jeg så trøtt at jeg ikke får sove. Klageklageklage..

Jeg synes gravidsymptomer og PMS er skremmende lik - jeg har stikkende smerter i eggstokkene. Fikk dilla på en eller annen osv osv...... men TR kommer alltid :( .........

Håper du er heldigere :)

Jeg synes gravidsymptomer og PMS er skremmende lik - jeg har stikkende smerter i eggstokkene. Fikk dilla på en eller annen osv osv...... men TR kommer alltid :( .........

Håper du er heldigere :)

Ja, det er helt sant, mange likheter ute å går! Håper dette er måneden hvor tr aldri kommer for din del :)

Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg nesten håper at tr kommer. Blir litt engstelig når ting går så langt over tiden, har aldri opplevd det før.

Idag har jeg ubehag i hele nedre mageregion og ovenfor hoftebeina, kjenner at noe strekker på seg, som om det er en "propp" som vokser og er i ferd med å sprekke på en måte.

Ja, det er helt sant, mange likheter ute å går! Håper dette er måneden hvor tr aldri kommer for din del :)

Nå er jeg kommet til et punkt hvor jeg nesten håper at tr kommer. Blir litt engstelig når ting går så langt over tiden, har aldri opplevd det før.

Idag har jeg ubehag i hele nedre mageregion og ovenfor hoftebeina, kjenner at noe strekker på seg, som om det er en "propp" som vokser og er i ferd med å sprekke på en måte.

Høres ut som du er gravid.......... hvor mange dager overtid siden IKM?

Ja. Jeg synes det selv også. Men tok test idag og den var negativ.

Er mellom 14 og 16 dager over ikm.

Har bare brukt billigtester, de burde vel være like nøyaktige som apotektester såpass mange dager over?

Fyttigrisen så tregt tia går!

Har ikke gjort det. Men skal ta turen til apoteket imorgen, hvis ikke den "proppfølelsen" er tr i anmarsj

ja, siden jeg stoler ikke på billigtester - best fra apotektest ;) Ja, du får ta deg en tur i morgen og se , blir spennende å se... proppfølelse....noen sier de kan kjenne bobling, sommerfugl osv..er den? :D

Skal sies at de testene jeg har nå kostet 10kr for 10stk fra Kina, så tror jeg holder med deg i å ikke stole på de. Håper de bare er no dritt :D

Føles som en blanding av oppblåst, når lufta er i ferd med å "flytte seg rundt" i magen, og sånn merkelig følelse man får av å bli skremt, hvis det gir no mening :p

Jeg har også billig tester :) Hvis det er over IKM så hadde jeg kjøpt en skikkelig :)

Høres jo egentlig ut som du er gravid, hehe, jeg hadde løpt til apoteket nå! haha! :)

Hehe, har veldig lyst til å ta beina fatt og løpe på nærmeste apotek. Men tror egentlig den blir negativ også :(
så må vel bare ta tålmodigheten inn over meg.
Ringte helsesøster og hun rådet meg til å vente frem til neste menstruasjon skulle startet og ta kontakt med lege da, hvis situasjonen er uforandret.. All den ventingen tærer virkelig på!

Nå kom samboeren hjem med cb digitaltest... Sitter her med den i hånden og tør faktisk ikke bruke den! Herlighet til tullete :p

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Ja, det er skremmende at det er bare 20% som kan bli gravide pr. forsøk... Om man tar forholdsregler - så har man større sjanse , røyker jo ikke, drikker jo ikke heller. Trener en del og spiser sunn så håper at det klaffer seg snart, til og med jeg er i 30 årene men leste at de i 30 årene er like fruktbar som de i 20 årene så det går bra. Jeg skal tenke positiv! :) Det er hjelp å få hvis vi sliter! :) .......Jeg vet at det kan ta opptil 1 år, veldig kjedelig. Men større sjanse med monitoren da jeg kan følge med min syklus - så håper nå i november er min vinnemåned da vi har fått lagt inn en god aksjer *hihi*............. Har ikke barn fra før - såååååå håper vi får fine søte barn! :D

Wow - Høy allerede på første runde, det lover jo ganske bra! Hvor lang syklus har du? :) Barn fra før? :D

Dag 12 - Høy i dag....så nå har jeg hatt 3 dager med Høy på rad. Men tror nok ikke jeg når max på første pp, vi får se :rolleyes:

Har en liten jente på 14 mnd fra før, men hun var ikke planlagt, så aner ikke hvordan det er med å prøve å bli gravid, derfor det er så skremmende.

Aner heller ikke hvor lange sykluser jeg pleier å ha, siden jeg har hatt spiral hele tiden etter forrige graviditet, men tror jeg har sånn ca. 32 dager lang syklus, har alltid pleid å hatt litt lenger enn mine venninner.

Nå kom samboeren hjem med cb digitaltest... Sitter her med den i hånden og tør faktisk ikke bruke den! Herlighet til tullete :p

oioioi...du må jo ta testen da, superspennende :smiley-bounce013 men ser godt at det er skremmende, redselen for å bli skuffa :(

jeg sender positive vibber til deg :talk017 hold oss oppdaterte på resultatet!

Testen føyde seg i rekkene til billigtestene den også. "Ikke gravid" kom opp etter 5-6 min. Så da blir det bare å vente å se om tr har noe overordna plan om å ta turen tilbake til meg..
Æsj, lurer skikkelig på om det er en cyste eller liknende som tuller det til for meg nå gitt! Blææ

Back
Topp