Vi over 38

Vært på ultralyd :happy: 1 folikkel, gullegget!! Uttak på tirsdag, innsett fredag:):):)
Håpar det er gullegget, Saltvann!! Hadde du håp om fleire folliklar, eller rekna du med at det var kun éin? Og korleis reagerte legen din? Har jo vore i samme situasjon to gonger sjølv, derfor eg spør... Me var jo veldig skuffa over kun éin moden follikel, og legen også... Men det gir uansett håp at det har klaffa for deg før med kun éin. ❤️

Håpar det er gullegget, Saltvann!! Hadde du håp om fleire folliklar, eller rekna du med at det var kun éin? Og korleis reagerte legen din? Har jo vore i samme situasjon to gonger sjølv, derfor eg spør... Me var jo veldig skuffa over kun éin moden follikel, og legen også... Men det gir uansett håp at det har klaffa for deg før med kun éin. ❤️

Jeg hadde et lite håp, men regnet ikke med det. Så jeg vsr ikke skuffet, men glad, spent og positive tanker. Jeg ba om innsett på dag 3 (slik det var med lillemann) og ga beskjed om at jeg ikke ville vite kvaliteten på egget. I hodet mitt er det en "A" uansett :) Legen var ikke overrasket, positiv! :happy:

Ååååh, så fantastisk!!! Gratulerer! ❤️ Fekk du satt inn to? Blir spennande å sjå om det er éin eller to der inne då! :joyful:
Fikk satt inn ett bare, da jeg nylig har operert i livmoren og den kanskje ikke tåler en tvillinggraviditet. Jeg fikk ut 8, 5 ble befruktet og 4 levde ved innsett. Gullegget (åpenbart) ble satt inn for de resterende stoppet utviklingen i skapet alene. Mao, det holder med ett :Heartred

Tusen takk! Nå er det bare å håpe at det klorer seg fast og blir frem til termin og ikke noe tull og SA som sist. Livredd, men utrolig letta.:Heartred
Brukte du hatching? Tror det kan være aktuelt for oss denne gang. Vi drar ned søndag, uttak tirsdag. Veldig spent nå. Og altfor hormonell!

Ja, brukt det to siste gangene og blitt gravid begge gangene. Absolutt verdt å teste!

Dette med hatching er helt nytt for meg. Jeg hsr skjønt at det er akupunktør? Som gjøres etter innsett? Har du navn på en klinikk som utfører dette? Dette ble jeg nysgjerrig på! :happy::happy:

Dette med hatching er helt nytt for meg. Jeg hsr skjønt at det er akupunktør? Som gjøres etter innsett? Har du navn på en klinikk som utfører dette? Dette ble jeg nysgjerrig på! :happy::happy:
Hei :happy: Assisted Hatching er en metode som gjøres av embryologen rett før egget blir satt inn. Tror det er ved hjelp av laser at man lager en liten rift i skallet på egget. På den måten kan egget muligens lettere feste seg da tykkelsen på «eggeskallet» hos kvinner i slutten av 30 åra og oppover ofte er tykkere. Jeg har vært i Danmark på maigaard, usikker på om det tilbys i Norge?

Hei :happy: Assisted Hatching er en metode som gjøres av embryologen rett før egget blir satt inn. Tror det er ved hjelp av laser at man lager en liten rift i skallet på egget. På den måten kan egget muligens lettere feste seg da tykkelsen på «eggeskallet» hos kvinner i slutten av 30 åra og oppover ofte er tykkere. Jeg har vært i Danmark på maigaard, usikker på om det tilbys i Norge?

Okay, skjønner! Tusen takk for forklaring:happy: I overkant ivrig her, så sendte en forespørsel til klinikk Fjeld på Majorstuen! Men da sender jeg en mail til klinikken på mandag :happy::happy:

Interessant dette med hatching, har lest endel om det og hvordan det kan bedre mulighetene for damer over 38. Nå åpner de jo opp for forskning på egg i Norge fra 2021, så jeg har et lite håp om at de da vil tillate hatching også i Norge fremover, det blir spennende å se!

Jeg har fått svar fra Klinikk Fjell. De skriver følgende" Vi tilbyr behandling som gir god blodsirkulasjon til eggstokker og livmor. Dette øker sjansen for at egget fester seg. Det er lurt å få en time på mandag, siden egguttak er på tirsdag. Jeg er der fra kl 9.30-18.30 på mandag, men det er ganske fullt. Jeg kan evt ta deg helt på slutten av dagen kl 17.50? Og så kan jeg si ifra om jeg får noe ledig før? Deretter er det lurt å få en behandling ved egginnsetting." De ønsker svar ganske kjapt, er det noe jeg bør høre med Hausken om er "greit"?

Jeg har fått svar fra Klinikk Fjell. De skriver følgende" Vi tilbyr behandling som gir god blodsirkulasjon til eggstokker og livmor. Dette øker sjansen for at egget fester seg. Det er lurt å få en time på mandag, siden egguttak er på tirsdag. Jeg er der fra kl 9.30-18.30 på mandag, men det er ganske fullt. Jeg kan evt ta deg helt på slutten av dagen kl 17.50? Og så kan jeg si ifra om jeg får noe ledig før? Deretter er det lurt å få en behandling ved egginnsetting." De ønsker svar ganske kjapt, er det noe jeg bør høre med Hausken om er "greit"?
Dette er vel snakk om akupunktur i øret? Jeg har gjort det hos Frøya klinikken før innsett uten at det hadde noen betydning for utfallet den gang. Tror ikke det er noe galt med å prøve. Fertilitetssenteret som jeg gikk hos da synes det var helt ok hvertfall :)

Back
Topp