Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Føler alt jeg tar sitter lang tid i kroppen, litt vin- da er jeg fyllesyk en uke, ovitrelle så er det strek i LANG tid! Hvorfor kan vi ikke bare finne en test som sier, nei eller ja dagen etter innsett?:yuck::wtf:

Frøken blå! Sååå koselig at du «stikker innom»:happy:

Jeg håper at det har klaffet, men jeg kan liksom ikke tro at jeg skulle være så heldig! Og så har jeg ingen symptomer det er så stille der, har ingen mens murringer, stikninger osv, og da blir jeg litt bekymret:(

Vet du, den operasjonen kommer til å gå sååååå bra! Har du operert før?
Tenk når du er ferdig med operasjonen så kan du begynne å planlegge ED:happy::happy::happy:
Måtte jo innom og lese hvordan det går med deg, har tenkt på deg vet du! Skjønner deg godt, kjenner man ikke noe så har man jo ikke noe å "gå etter" og da "kan man jo ikke være gravid". Men kjenner man noe, kan det jo være mensen som er på veg, virkninger av ovitrelle (eller crinone, hvis du bruker det) :happy: Mitt beste tips til deg er å prøve bare "hvile" i det og si at "akkurat nå, idag, er jeg gravid, inntil det motsatte er bevist, og viser det seg at jeg ikke er gravid så får jeg ta det derfra". :happy: Spis sunt og se en komedie, det er bra for hele systemet at man ler litt! :Heartred

Nei, dette er aller første gang jeg legges under kniven. Drar innover til Oslo om få timer, skal overnatte på hotell og så er det operasjon i morgen tidlig. Det er en åpen myomektomi, så jeg kommer ikke til å kunne trene på en god stund framover. Det er vel det som plager meg mest, at den fysiske formen bare vil bli enda dårligere i tida framover. Men, det er snakk om en kort periode av livet. Og som du sier, ED er neste mål :Heartpink

Da kom det rosa på papiret , Kjente all håp var ute da:(
beklager alt av syting og klaging, men nå ble jeg skikkelig lei meg...

Huff, alt me må igjennom i denne infertilitetsgjørma... :shy: Og det at me har lyst på søsken betyr jo ikkje at me ikkje er takknemlege for det barnet me allerede har - heller tvert imot, denne reisa gjer oss nok faktisk endå meir takknemlege for det barnet me faktisk har fått. Men ja, me har jo då ganske lik situasjon, ved mine tre uttak har eg fått ut 3 egg, 1 egg og 5 egg, så heller ikkje så mange. Men åpenbart mykje bedre med 5 egg enn 1... Av dette har me fått tre blastocystar, 1 good, 1 average og 1 poor. Blei gravid i siste runde, sannsynlegvis med det som var «good», men då blei det som kjent MA, så embryoet var åpenbart ikkje friskt. Det er litt av eit lotteri dette her!! Derfor eg synest det er veldig interessant med PGTA, gentesting, som OLGA gjer, for å kunna finna ut om embryoa er friske allerede før innsett. Og dermed unngå unødvendige mislykka forsøk og SA/MA. Ventar fortsatt på svar frå dei, veldig frustrerande. Men om me ikkje høyrer noko frå dei denne veka, går me nok i gang med nytt forsøk hos Hausken med lang protokoll, då rekk me det akkurat før jul... Logistikken rundt å skulla reisa til Russland er jo også berre blitt verre sidan sist.

DHEA er eit kosttilskudd som har vist seg å kunna ha positiv effekt på fertiliteten til oss modne damer som er «low responders».
Sjå f.eks denne: https://www.centerforhumanreprod.com/dor/dhea-ivf/

Tenker at de iallfall må prøva nokon forsøk til før de eventuelt gir opp dine egg, slik tenker iallfall me. Vil føla at me har prøvd alt. Eg er nok også meir moden for å iallfall tenka tanken om ED enn mannen, men det er nok fordi eg har lest mykje meir om det enn han. Om alternativet er null søsken, vil eg jo absolutt heller prøva det. Men det kostar også pengar og krefter og har heller ingen garantiar, så alt må med i vurderinga...

Håpar du får betre nyheiter på tirsdag! Og uansett korleis det går, så endar ikkje reisa dykkar her, håpar det kan vera ein trøst. Blir spennande å følgja kvarandre! Styrkeklemmar! ❤️
Ikke særlig bedre opplevelse på Riksen i dag dessverre... Folliklene har bare vokst et par mm siden fredag, men legen ville jeg skulle fortsette stimulering og komme på ny kontroll førstkommende fredag. I beste fall kan det hende de kan få ut ett egg. Dersom de ikke er av god nok str på fredag så avbryter de. De mener at det kan tyde på at eggreservene mine er så lave at jeg ikke vil lykkes med videre behandling og får ingen flere forsøk på Riksen.
Har grublet en del på eggdonasjon de siste dagene og om det er noe vi burde vurdere nå. Vet du hvor du evt vil henvende deg hvis det blir aktuelt for dere? DHEA så jo også interessant ut, er det noe du har gått til anskaffelse av privat eller via klinikk?

Melder meg inn her jeg. Var så sikker på at jeg fulgte denne tråden fra før av, men har ikke fått varsler... uansett :smiley-bounce012

Litjmora, 40, barn#2, UNN, IVF#2, frys i naturlig syklus.
Første ul kontroll i morgen
:smiley-bounce016

Er det noen av dere som har brukt Cytotec tabletter her? Jeg må ha tre stk av disse opp i skjeden før operasjonen i morgen. Er det slik at de bør fuktes med vann, og skal man ligge en stund etter å ha ført de inn slik at de ikke sklir ut? Står på nettet at man bør ligge i en times tid for at de ikke skal dette ut? Jeg skal være på klinikken kl 08, og tablettene skal inn kl 07 ifølge brev fra sykehuset. Ser på nett at Cytotec brukes ifbm missed abortion.

Er det noen av dere som har brukt Cytotec tabletter her? Jeg må ha tre stk av disse opp i skjeden før operasjonen i morgen. Er det slik at de bør fuktes med vann, og skal man ligge en stund etter å ha ført de inn slik at de ikke sklir ut? Står på nettet at man bør ligge i en times tid for at de ikke skal dette ut? Jeg skal være på klinikken kl 08, og tablettene skal inn kl 07 ifølge brev fra sykehuset. Ser på nett at Cytotec brukes ifbm missed abortion.
Har tatt cytotec 2 ganger ifm MA. Jeg fuktet ikke med vann, men la meg ned i 20 min etter innsett. De datt ikke ut til meg i alle fall

Tusen takk for svar! Da dropper jeg å ligge mer enn maks en halvtime :)

FrøkenBlå!! :) Beklager lite svar fra meg de siste par dagene. Måtte bare inn og skrive masse lykke til imorgen!! Det kommer til å gå så bra :) Jeg liker deg, og jeg syns du skriver så festlig! Du prøver sikkert ikke å være morsom, men det er du :) Send oss en melding når operasjonen er over imorgen. Jeg skal tenke på deg :Heartred Nyt hotellseng :)

FrøkenBlå!! :) Beklager lite svar fra meg de siste par dagene. Måtte bare inn og skrive masse lykke til imorgen!! Det kommer til å gå så bra :) Jeg liker deg, og jeg syns du skriver så festlig! Du prøver sikkert ikke å være morsom, men det er du :) Send oss en melding når operasjonen er over imorgen. Jeg skal tenke på deg :Heartred Nyt hotellseng :)
Lykke til fra meg også❤️❤️❤️

Melder meg inn her jeg. Var så sikker på at jeg fulgte denne tråden fra før av, men har ikke fått varsler... uansett :smiley-bounce012

Litjmora, 40, barn#2, UNN, IVF#2, frys i naturlig syklus.
Første ul kontroll i morgen
:smiley-bounce016

Velkommen i gruppen!! Beste gruppen som finnes, spør du meg :) Masse lykke til imorgen!!! :) :) :)

Måtte jo innom og lese hvordan det går med deg, har tenkt på deg vet du! Skjønner deg godt, kjenner man ikke noe så har man jo ikke noe å "gå etter" og da "kan man jo ikke være gravid". Men kjenner man noe, kan det jo være mensen som er på veg, virkninger av ovitrelle (eller crinone, hvis du bruker det) :happy: Mitt beste tips til deg er å prøve bare "hvile" i det og si at "akkurat nå, idag, er jeg gravid, inntil det motsatte er bevist, og viser det seg at jeg ikke er gravid så får jeg ta det derfra". :happy: Spis sunt og se en komedie, det er bra for hele systemet at man ler litt! :Heartred

Nei, dette er aller første gang jeg legges under kniven. Drar innover til Oslo om få timer, skal overnatte på hotell og så er det operasjon i morgen tidlig. Det er en åpen myomektomi, så jeg kommer ikke til å kunne trene på en god stund framover. Det er vel det som plager meg mest, at den fysiske formen bare vil bli enda dårligere i tida framover. Men, det er snakk om en kort periode av livet. Og som du sier, ED er neste mål :Heartpink

Jeg glemte å svare deg frøken blå:( utilgivelig:(
Hodet mitt er bare ikke med om dagen :banghead:
Jeg vet så godt at man MÅ ta en dag av gangen i det gamet her, men hodet mitt eksploderer snart:sorry: Er så sikker på at det ender med kjemisk at jeg kunne ha vedda bikkja mi på det, og hun er det fineste jeg vet:Heartred Og så er det den spottingen da:arghh: Men jeg får bare leve i nuet og håpe på det beste, skal ta blodprøve på mandag så tenker at det blir litt mer klart da. Hvis det ikke er over før det...

Men du, masse lykke til med operasjonen i morgen!!!! Det kommer til å gå kjempe bra! Send oss gjerne en oppdatering når du orker:happy:

Ikke særlig bedre opplevelse på Riksen i dag dessverre... Folliklene har bare vokst et par mm siden fredag, men legen ville jeg skulle fortsette stimulering og komme på ny kontroll førstkommende fredag. I beste fall kan det hende de kan få ut ett egg. Dersom de ikke er av god nok str på fredag så avbryter de. De mener at det kan tyde på at eggreservene mine er så lave at jeg ikke vil lykkes med videre behandling og får ingen flere forsøk på Riksen.
Har grublet en del på eggdonasjon de siste dagene og om det er noe vi burde vurdere nå. Vet du hvor du evt vil henvende deg hvis det blir aktuelt for dere? DHEA så jo også interessant ut, er det noe du har gått til anskaffelse av privat eller via klinikk?
Åh, kjære Lura, det var leit. ❤️ Håpar i det lengste at folliklane veks seg store til fredag.

DHEA har eg fått gjennom Hausken, ettersom det er reseptbelagt i Norge. Så det går ikkje an å kjøpa det andre stader enn apotek.

Når det gjeld eggdonasjon, så har eg på ingen måte gjort mykje research på dette, har berre høyrt ein del om temaet på ulike podkastar om IVF og infertilitet. No er jo me i kontakt med OLGA i Russland og har faktisk endeleg fått svar frå dei i dag!! Lovar ei lengre oppdatering om alt dette i tråden i morgon. :D Dei er veldig langt framme på ED, så det er jo ein kandidat, i tillegg til klinikkar i Danmark og Instituto Bernabeu i Spania. Og trur også klinikkar i både Finland, Latvia og Tsjekkia er langt framme på ED. Men er jo dessverre lite i Norge enno då, sidan det akkurat har blitt lovleg. Veit ikkje kor lang tid det kan ta å bygga opp ein eggdonorbank i Norge...

Back
Topp