Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Hei dere,
I gang med søskenforsøk hos Hausken i Oslo, etter nesten 2 år hos Livio uten hell. Har en gutt på 3,5 med IVF fra før.
Har fulgt med og lest her inne, men aldri turt å legge inn noe før
HCG <5 i går etter første ferskforsøk hos Hausken og knust. Hadde så troen på ny klinikk, nye øyne, nye undersøkelser og medisiner, men dessverre samme utfall som så mange ganger tidligere. Fyller 40 i mars og kjenner veldig på dette tallet som puster meg i nakken.. hadde så inderlig håpet at det skulle sitte før fylte 40 liksom..

Lest om Assisted Hatching og vet ikke om jeg bare trenger ett nytt halmstrå eller om det faktisk er noe i det.. er det noe som har testet det her?

Utslitt av å prøve å være positiv og mobilisere til nytt forsøk, men samtidig det eneste som holder meg oppe etter negativ test.
Vet ikke helt hva jeg lurer på, bare fint å vite at man ikke er helt alene i dette marerittet.. <3

hei, jeg har 6 forsøk i Norge bak meg der alt fra scratching, skylling av livmor, test sv bakterier i livmor osv er testet. Aldri positiv. Vi valgte derfor å reise til Danmark og Maigaard der assisted hatching er lov. Ble gravid i 2019 men mistet i uke 14 og gravid igjen juni 2020. Forrige mandag ble jeg mamma. Har fullt og helt tro på AH, men det krever en utenlandstur og litt penger. Håper du finner en god løsning hvertfall!! Lykke til:Heartred
 
hei, jeg har 6 forsøk i Norge bak meg der alt fra scratching, skylling av livmor, test sv bakterier i livmor osv er testet. Aldri positiv. Vi valgte derfor å reise til Danmark og Maigaard der assisted hatching er lov. Ble gravid i 2019 men mistet i uke 14 og gravid igjen juni 2020. Forrige mandag ble jeg mamma. Har fullt og helt tro på AH, men det krever en utenlandstur og litt penger. Håper du finner en god løsning hvertfall!! Lykke til:Heartred


Coockies :Heartred Som jeg har ventet på å høre fra deg!! Jeg ville vente med å gratulere før jeg hørte fra deg. Gratulerer såååååå mye :) Så hyggelig!! Håper alt er bra med dere :Heartred
 
hei, jeg har 6 forsøk i Norge bak meg der alt fra scratching, skylling av livmor, test sv bakterier i livmor osv er testet. Aldri positiv. Vi valgte derfor å reise til Danmark og Maigaard der assisted hatching er lov. Ble gravid i 2019 men mistet i uke 14 og gravid igjen juni 2020. Forrige mandag ble jeg mamma. Har fullt og helt tro på AH, men det krever en utenlandstur og litt penger. Håper du finner en god løsning hvertfall!! Lykke til:Heartred
Gratulerer så mykje, Cookies!! Så fantastisk! :Heartbigred
Det gir håp til oss andre slitarar over 38. :love2 Lykke til i babybobla!
 
Coockies :Heartred Som jeg har ventet på å høre fra deg!! Jeg ville vente med å gratulere før jeg hørte fra deg. Gratulerer såååååå mye :) Så hyggelig!! Håper alt er bra med dere :Heartred
Gratulerer så mykje, Cookies!! Så fantastisk! :Heartbigred
Det gir håp til oss andre slitarar over 38. :love2 Lykke til i babybobla!
Tuusen takk :) ja babybobla er riktig. Har ikke vært så mye her inne etter fødsel fordi jeg mistet mye blod under keisersnittet og lille sleit veldig med amming så gikk ned en del i vekt. Så nå er formen så der, sliter med konstant migrene og litt urolig baby. Men et skritt av gangen. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel ;) 5,5 år og verdens beste premie, er så takknemmelig. Håper at dere som fortsatt har ork igjen aldri gir dere :Heartred
 
Tuusen takk :) ja babybobla er riktig. Har ikke vært så mye her inne etter fødsel fordi jeg mistet mye blod under keisersnittet og lille sleit veldig med amming så gikk ned en del i vekt. Så nå er formen så der, sliter med konstant migrene og litt urolig baby. Men et skritt av gangen. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel ;) 5,5 år og verdens beste premie, er så takknemmelig. Håper at dere som fortsatt har ork igjen aldri gir dere :Heartred


Kos deg masse med skatten din og god bedring :Heartred
 
Velkommen til oss "unge" håpefulle :Heartred
Jeg har også lest om assited hatching, men at det ikke er et tilbud i Norge ennå. (Så vidt jeg vet i alle fall) Har så trua på at i alle fall 1 av mine mange frysforsøk hadde blitt noe av om de kunne tilbydd det :confused:
Negative tester er en tur langt ned i de dypeste grotter (for meg), men så klarer jeg å hente meg inn med å tenke på at neste gang, da skjer det... vel vel. Ikke skjedd ennå, men kan jo ikke gi opp for det ;)
Synes det er tøft å skifte klinikk. Fikk dere noe forklaring på hvorfor de valgte den behandlingen de valgte på Hausken? Fikk dere noen på frys? Tenker at først runde alltid er en slags prøverunde jeg, for å se hva man trenger av medisiner for optimal behandling neste runde. Eller noe sånt, du skjønner kanskje hva jeg mener.
Blir spennende å følge deg :Heartred

Takk for svar! :)
Har fått for meg at det de gjorde det i Norge nå også, men mulig jeg bare surrer..:(

Jeg har gjorde scratching og tok endometri-test hvor de fant forhøyning av NK-celler og lett betennelse i livmoren (prøve sendt til Tyskland) da det kan virke som det går galt i implantasjonsfasen for oss.. I utgangspunktet mannlig faktor, men nå også mulig meg.. Gått på antibiotika kur etter jul, fått intralipid ved mensstart og ved egguttak. For ekstra boost og næring til livmor? Alt dette var nytt for oss, i tillegg til blodfortynnende i rugeperioden.
Håper du har rett i "prøverunde", det høres jo litt logisk ut.. ;)
Vi fikk ett egg på frys, men ikke like bra kvalitet som det vi satte inn, men det trenger jo ikke å bety noe..

Uff, ja det er så mørkt.. men er nødt til å "planlegge" neste steg, hvetfall i de dagene her, også vet jeg at det roer seg igjen.
<3 Dessverre noe man har blitt vant med..
 
Hei og velkommen til deg! :) Leit å høre at det ikke gikk veien denne gangen heller. Jeg er også under behandling hos Hausken i Oslo for øyeblikket og er så spent på om nye medisiner vil gi bedre resultater denne gangen. Jeg tror også du må til utlandet for å få assisted hatching, men Hausken foreslo scratching for meg, som er å skrape i livmorslimhinnen i stedet. Vet ikke hvilken behandling du har gått gjennom tidligere eller hva som er utfordringen hos deg, men jeg tror jeg kommer til å prøve det ved neste forsøk om vi ikke lykkes nå.

Ellers er du i godt selskap her, vi er mange som sitter med de samme tankene og følelsene som deg, og det er en god støtte å ha gjennom dette!:Heartpink

Så fint å "møte" en annen hos Hausken <3
jeg gjorde scratching i november, samtidig som jeg tok tester av livmorvev. Men skulle gjerne gjort det tettere opp mot forsøk. Livio avfeide dette da jeg spurte om det der, så glad Hausken var villige til å prøve.. Man vil jo bare teste alt!
 
Hei gode 22! Velkommen til oss! Kjente igjen så mykje i det du skriv... Eg blir også 40 i mars! Og kjenner også veldig på dette med alderen. Men eigentleg kun ifht dette med prøving, på andre område tenker eg mest at alder berre er eit tal. :D Men no opplever eg utfordringar både med prøving og andre helseproblem etter å ha vore frisk som ein fisk heile livet, så 40-årskrisa er nok ikkje langt unna... :dead: Kor mange søskenforsøk har de gjort då? Eg og mannen har også ei lang søskenreise bak oss, du har vel fått med deg mykje av denne grusomme berg- og dalbanen vår om du har lest her før. Uansett veldig fint å ha deg med i gruppa vår! Blir det nytt ferskforsøk på deg igjen då snart? Blir spennande å følgja kvarandre her. ❤️

Takk <3
Det er jo bare destruktiv å tenke på det tallet, men det er noe med det.. er vel kanskje hva man hadde sett for seg på den alderen, som lykkelig uvitende til hva som ventet:(

Vi har gjort 4 ferskforsøk inkludert dette, og satt tilbake totalt 11 egg i håp om søsken. 1 MA, 6 kjemiske og 4 negative. Jeg har lest om dere alle her inne og det er helt umenneskelig hva man skal gjennom.. og så forbanna urettferdig.

Jeg er litt usikker på veien videre - skal snakke med legen i dag. Syklys og helligdager gir ikke mulighet til nytt ferskforsøk før april/mai, og akkurat nå føles det uendelig lenge til. Skulle helst startet opp i dag;) Vi har ett egg på frys, så mulig sette inn det.. men min erfaring med fryseforsøk er ikke den beste.. men så er det ikke det mer fersk heller da. hehe

Utrolig fint å kunne følge hverandre. Jeg er helt rørt over den fine gjengen dere er. <3
 
Hei dere,
I gang med søskenforsøk hos Hausken i Oslo, etter nesten 2 år hos Livio uten hell. Har en gutt på 3,5 med IVF fra før.
Har fulgt med og lest her inne, men aldri turt å legge inn noe før nå.. ;)

HCG <5 i går etter første ferskforsøk hos Hausken og knust. Hadde så troen på ny klinikk, nye øyne, nye undersøkelser og medisiner, men dessverre samme utfall som så mange ganger tidligere. Fyller 40 i mars og kjenner veldig på dette tallet som puster meg i nakken.. hadde så inderlig håpet at det skulle sitte før fylte 40 liksom..

Lest om Assisted Hatching og vet ikke om jeg bare trenger ett nytt halmstrå eller om det faktisk er noe i det.. er det noe som har testet det her?

Utslitt av å prøve å være positiv og mobilisere til nytt forsøk, men samtidig det eneste som holder meg oppe etter negativ test.
Vet ikke helt hva jeg lurer på, bare fint å vite at man ikke er helt alene i dette marerittet.. <3


Hei 22

Jeg undersøkte embryo hatching i Finland. De anbefalte å prøve det da vi ikke har lyktes med implantasjon..

Livio mente at det var unødvendig fordi på dag 5 så kan man se om «egg skalla» er tykk eller ei.. (?)

Jeg sa til dem at jeg er bekymret for at det er noe annet enn egg kvalitet..(de har satt god kvalitet på tidligere forsøk uten å lykkes med implantasjon) - da mener de at pga alder så er det sikkert noe galt med eggene og at det er derfor vi ikke lykkes med implantasjon.. jeg ble aldri gravid naturlig og prøvde over 10 år (alt var ok for oss men har aldri teste endometrium / bakterie/implantasjons osv)..

Mitt barn (ivf) kom via ks (han satt fast pga setteleie) da nevnte legen at jeg hadde mange fibroider .. livio sier at disse er ikke i veien og at en muskelknute jeg har burde ikke fjernes da den kan skappe mere arr som kan være i veien med implantasjon.. så what to do??

Jeg venter nå på tid hos Hausken for å se om de kan kjøre noen tester.. men jeg også lurer om vi tar turen videre til Finland for å prøve hatching også..der kan vi starte etter ønske men du vet..korona..

Jeg blir også 40 og aner ikke hva er det lureste her :/
 
Last edited:
Tuusen takk :) ja babybobla er riktig. Har ikke vært så mye her inne etter fødsel fordi jeg mistet mye blod under keisersnittet og lille sleit veldig med amming så gikk ned en del i vekt. Så nå er formen så der, sliter med konstant migrene og litt urolig baby. Men et skritt av gangen. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel ;) 5,5 år og verdens beste premie, er så takknemmelig. Håper at dere som fortsatt har ork igjen aldri gir dere :Heartred
Gratulerer så mye til dere. Nyt dagene og lille babyen❤️❤️❤️
 
Tuusen takk :) ja babybobla er riktig. Har ikke vært så mye her inne etter fødsel fordi jeg mistet mye blod under keisersnittet og lille sleit veldig med amming så gikk ned en del i vekt. Så nå er formen så der, sliter med konstant migrene og litt urolig baby. Men et skritt av gangen. Sove kan jeg gjøre når jeg blir gammel ;) 5,5 år og verdens beste premie, er så takknemmelig. Håper at dere som fortsatt har ork igjen aldri gir dere :Heartred
Gratulerer, ta vare på deg selv og kos deg med babyen! :)
 
Hei søta:) Løpet er da absolutt ikke kjørt. Testet du med sensitiv, eller ikke? Jeg har jo np endelig lært meg at dpo er eggløsningsdagen. Så 1dpo er dagen etter eggløsning.

Håper du koser deg på fjellet! Jeg håper vi kommer oss opp noen dager neste uke :)


Jeg testet med sensitiv. Kos deg på fjellet når den tid kommer. :love7
 
hei, jeg har 6 forsøk i Norge bak meg der alt fra scratching, skylling av livmor, test sv bakterier i livmor osv er testet. Aldri positiv. Vi valgte derfor å reise til Danmark og Maigaard der assisted hatching er lov. Ble gravid i 2019 men mistet i uke 14 og gravid igjen juni 2020. Forrige mandag ble jeg mamma. Har fullt og helt tro på AH, men det krever en utenlandstur og litt penger. Håper du finner en god løsning hvertfall!! Lykke til:Heartred

Gratulerer så masse med et lite nurk <3
Tusen takk for svar. venter på telefon fra klinikken nå og er spent på hva de kan si om AH. :)
 
Hei, her virker det ikke som at det ikke blir flere barn med egne egg dessverre, så vi får vurdere hva vi gjør. Mulig jeg tar en pause fra forumet. Det går bra altså, vi har to skatter som vi elsker over alt, men vil så gjerne ha en til.

Kan en tenke seg å være vikar administrator for gruppen inntil videre?
 
Så fint å "møte" en annen hos Hausken <3
jeg gjorde scratching i november, samtidig som jeg tok tester av livmorvev. Men skulle gjerne gjort det tettere opp mot forsøk. Livio avfeide dette da jeg spurte om det der, så glad Hausken var villige til å prøve.. Man vil jo bare teste alt!
Så interessant å høre om alt dere har gjort, men veldig synd at det likevel ikke har funket... På forrige samtale med Hausken ble jeg informert om mange av mulighetene som finnes, men det ble så overveldende at jeg må ta en ting om gangen.;) Skjønner du er litt i tenkeboksen nå, så håper du holder oss oppdatert om hva du gjør videre :)
 
Hei, her virker det ikke som at det ikke blir flere barn med egne egg dessverre, så vi får vurdere hva vi gjør. Mulig jeg tar en pause fra forumet. Det går bra altså, vi har to skatter som vi elsker over alt, men vil så gjerne ha en til.

Kan en tenke seg å være vikar administrator for gruppen inntil videre?
Hei kjære Saltvann :Heartpink Du er jo ei dame som tar det meste med fatning, men dette synes jeg var ordentlig trist! Jeg har hatt sånn troa på deg! Har du tatt noen nye prøver siden det er konkludert med det? Vet jeg må forberede meg på det samme om det ikke går bra til uka, så dette traff meg som en klump i magen...
Det er sikkert bra å ta en liten pause nå og samle tankene om hva dere vil gjøre videre. Gi skattene dine en ekstra god klem i dag, håper dere får kose dere på fjellet etter hvert :Heartpink Klem fra meg
 
Hei kjære Saltvann :Heartpink Du er jo ei dame som tar det meste med fatning, men dette synes jeg var ordentlig trist! Jeg har hatt sånn troa på deg! Har du tatt noen nye prøver siden det er konkludert med det? Vet jeg må forberede meg på det samme om det ikke går bra til uka, så dette traff meg som en klump i magen...
Det er sikkert bra å ta en liten pause nå og samle tankene om hva dere vil gjøre videre. Gi skattene dine en ekstra god klem i dag, håper dere får kose dere på fjellet etter hvert :Heartpink Klem fra meg


Ja, og jeg er selvfølgelig skuffet. Vi prøver en gang til, også er det over. Jeg har hatt lett stimulering de siste dagene, men ingen eggposer å se på ul. Jeg har allerede skrevet mail til Maigaard vedrørende ED. Vi får se...

Ja, fjellet hadde vært topp. Storebror skal på sykehuset neste onsdag og fjerne bandasje, så kommer oss ikke avgårde før det uansett. Vi har bestilt ny bil, og den er visst muligens klar på torsdag. Så vi får se om vi suser oppover torsdag formiddag. Håper det :)

Veldig fjernt og tenke på at det muligens ikke blir flere barn. Tenker en del på det og få barn med en annens kvinne egg... Får tenke litt mer. Jeg krysser fingrene for at du får gode nyheter til uken :Heartred
 
Vedrørende ny administrator:

Ny må lage en tredje "Vi over 38" gruppe, og kopiere over det som står på side 1 vedrørende info om deltakere. Så er det bare å oppdatere etterhvert som deltakere endrer status.

Dumt om jeg skal administrere om jeg skal koble litt ut fremover. Det er ikke store jobben. Jeg vil bare endre litt fokus og ikke tenke så mye på baby akkurat nå, før vi har bestemt oss for veien videre :)

Så fint om en vil overta vikariatet :)
 
Ja, og jeg er selvfølgelig skuffet. Vi prøver en gang til, også er det over. Jeg har hatt lett stimulering de siste dagene, men ingen eggposer å se på ul. Jeg har allerede skrevet mail til Maigaard vedrørende ED. Vi får se...

Ja, fjellet hadde vært topp. Storebror skal på sykehuset neste onsdag og fjerne bandasje, så kommer oss ikke avgårde før det uansett. Vi har bestilt ny bil, og den er visst muligens klar på torsdag. Så vi får se om vi suser oppover torsdag formiddag. Håper det :)

Veldig fjernt og tenke på at det muligens ikke blir flere barn. Tenker en del på det og få barn med en annens kvinne egg... Får tenke litt mer. Jeg krysser fingrene for at du får gode nyheter til uken :Heartred
Hei kjære deg, så trist å lese dette. Håper det snur , og det dukker opp noen eggposer. Skjønner hva og hvordan du tenker , vært i samme bår selv i det siste. Og pause fra forumet er veldig greit, slipper tenke hele tiden. Stor klem fra meg❤️
 
Back
Topp