Vi over 38 (Eksisterende tråd)

Tusen takk!

Jeg håper at du får et positiv svar fra dem! Vet hvordan det føles å være «nesten» i mål bare for å få beskjed at man får ikke lov til å bli ferdig med resten av løpet :S vet du når du vet noe mer?

Jeg også lurte på IVF pakke men er litt for gammelt for de norske klinikker

Pga korona så valgte vi en klinikk her i Norge men vi var i dialog med en klinikk i utlandet. De anbefalte progynova en uke før mens med håp for å få jevnere egg ved uttak..vet at det er ingen garanti men du vet at etter flere runder så vil man prøve på andre ting ☘️
Velkommen! :) Jeg er også i samme situasjon med lav amh, få egg ut og ujevn vekst. Har i tillegg hatt lav embryokvalitet, men lyktes likevel på første forsøk med toåringen vår. Har hatt en litt mer kronglete vei med nr 2... Er nå på 5. forsøk over 1,5 år og skal starte med progynova i neste syklus. :)

Da introduserer jeg meg her selvom jeg må innrømme å ha følgt med tråden for en veldig lang stund

39 år med lav amh. Jeg var heldig med min første IVF som resulterte i et barn. Dette blir min 4 forsøk; kjører nå med progynova og venter på mens for sprøyterstart: menopur 300, bemfola 150 og fyremadel.

På alle mine runder har vi hatt egg til innsett og ingen til frys.. så vi får se om progynova hjelper men blir fornøyd hvis den ene blir i oven

Hei og velkommen til gruppen:)

Det blir spennende å følge deg! Vi satser på at spiren sitter denne gangen.

En fin gruppe å være med i, men det har du sikkert allerede skjønt :)

Hei gode Saltvann. Ikkje heilt meg sjølv denne helga med venting på svar og ikkje minst Synarela-migrene... Men har heldigvis fått sove ein del (får også dårleg søvn av Synarela). Den gode nyheiten er at eg har fått svar på blodprøven, både østrogen og progesteron er lågt samanlikna med forrige prøve eg tok då eg ikkje gjekk på medisinar - håpar dette lovar godt! Ventar på svar frå legen min... Og ja, heilt einig med deg, rart at det er såpass ulik praksis mellom klinikkane. Er jo ganske vesentleg å sjekka at det ikkje er cyster, tenker eg. Så sånn sett kjennest det iallfall trygt at OLGA også vil ha hormonverdiar for å vera heilt sikre på vegen vidare, sjølv om det betyr meir kjip venting for oss. To be continued...

Korleis ligg du an i løypa? Klemmar!

God morgen, finingen :) Skjønner helgen ikke har vært helt topp, men godt du har fått sove :) Ja, vi satser på at lavere verdier er positivt i denne sammenhengen. Hører du fra legen? Fy søren, TÅLMODIGHET. Herre-min-hatt, det skal man ha en del av i dette gamet.

Jeg er på 7 dagen med Menopur, skal på kontroll imorgen. Jeg har ikke vært på ul siden 1 oktober... Før ivf i DK. Mye kan skje på den tiden. Kjenner jeg blir littegrann vrang om jeg har cyste imorgen og alt må avbrytes.

Får satse på at det går fint :) Jeg har gitt beskjed om at vi vil ha inseminering om det er under 2 egg, altså 1 eller 2, og IVF om det viser seg å være flere.

Jeg regner med at det blir på fredag... :)

Håper på helt topp fantastiske nyheter for deg idag :)

Hei alle, takk for oppmuntring og heiing her, det set eg stor pris på! ❤️ Våkna til optimistisk mail frå legen min om at prøvane ser fine ut og at ho trur at me kan gå i gang med stimulering... Men! Ho må få det avklart med Dr. Olga først. Huffameg, blir gaaaal!! Så no ventar me i spenning!! :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Får trøsta meg med at det no er fleire topp kvalifiserte fertilitetslegar involverte i beslutninga...

Skitt, for ein nervepirrande dag... Midt i Synarela-tåka! :dead: Fekk omsider tilbakemelding frå legen min som hadde konsultert med Dr. Olga.

Beskjeden er at eg må på ny ultralydundersøking for å sjekka status på denne berømte cysta... Basert på dette er det to alternativ:

1) Cysta er på veg bort = forsøket blir utsatt ei veke

2) Cysta er ikkje mindre = forsøket blir utsatt ein månad :banghead:

Mitt private drama held fram, altså! OLGA si medisinske vurdering er at viss cysta fortsatt er der, så kan den skapa problem for stimuleringa og gi færre egg på høgre eggstokk. Og det er jo ikkje ønskeleg med tanke på min låge AMH. Så eg forstår jo den medisinske vurderinga og set trass alt pris på at dei gjer alt dei kan for å få best mogleg resultat. The devil is in the details... Men kjem jo til å bli grusomt skuffa om me må venta ein heil månad til... Er som kjent nok venting i dette gamet frå før av. :smiley-angry016

Kryssar fingrar og tær for at cysta er borte på UL onsdag! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Skitt, for ein nervepirrande dag... Midt i Synarela-tåka! :dead: Fekk omsider tilbakemelding frå legen min som hadde konsultert med Dr. Olga.

Beskjeden er at eg må på ny ultralydundersøking for å sjekka status på denne berømte cysta... Basert på dette er det to alternativ:

Mitt private drama held fram, altså! OLGA si medisinske vurdering er at viss cysta fortsatt er der, så kan den skapa problem for stimuleringa og gi færre egg på høgre eggstokk. Og det er jo ikkje ønskeleg med tanke på min låge AMH. Så eg forstår jo den medisinske vurderinga og set trass alt pris på at dei gjer alt dei kan for å få best mogleg resultat. The devil is in the details... Men kjem jo til å bli grusomt skuffa om me må venta ein heil månad til... Er som kjent nok venting i dette gamet frå før av. :smiley-angry016

Kryssar fingrar og tær for at cysta er borte på UL onsdag! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001

Vi krysser fingrene med deg, Smuta! :) :) Skjønner dagene er nervepirrende for deg :mad:

Da har jeg vært på kontroll :) Eggposene var fortsatt små, så jeg skal fortsette stimulering og ny kontroll neste tirsdag :) 3 folikler på omtrent samme størrelse :)

Da har jeg vært på kontroll :) Eggposene var fortsatt små, så jeg skal fortsette stimulering og ny kontroll neste tirsdag :) 3 folikler på omtrent samme størrelse :)
Grattis med vel gjennomført kontroll. Godt at det ikkje er cyster der enn så lenge! Og håpar alle tre folliklane veks seg store og fine. Blir det IVF om alle tre fortsatt er med i gamet? Spennande!! :happy:

Lykke til kjære deg, heier på deg og ikke den dritt cysten!! :p

Da har vi fått to tilbud . Forsøk privat hos offentlig og et forsøk hos Medicus Oslo. Vet ikke helt hva vi skal velge , og vet ikke helt om vi skal velge noen enda. Tenker veldig om dagen , om vi gir oss eller skal prøve.

Da har vi fått to tilbud . Forsøk privat hos offentlig og et forsøk hos Medicus Oslo. Vet ikke helt hva vi skal velge , og vet ikke helt om vi skal velge noen enda. Tenker veldig om dagen , om vi gir oss eller skal prøve.
Om jeg får lov å spørre. Eller kanskje gi noen tanker om du vil.
Hva er er som gjør at dere ikke vil/skal prøve mer?
Og hva er det som gjør at dere vil/skal prøve mer?
Rett å slett pluss og minus liste.
Hva veier mest?
Er dere enige eller uenige?
Klarer psyken flere runder?
Klarer forholdet flere runder?
Husk å sette ord på tankene og del dem med hverandre, så kommer svaret når tiden er rett :Heartred
Sender over så mange klemmer og et ønske om et lykkelig liv, og et vel gjennomtenkt og riktig valg for veien videre :Heartred

Om jeg får lov å spørre. Eller kanskje gi noen tanker om du vil.
Hva er er som gjør at dere ikke vil/skal prøve mer?
Og hva er det som gjør at dere vil/skal prøve mer?
Rett å slett pluss og minus liste.
Hva veier mest?
Er dere enige eller uenige?
Klarer psyken flere runder?
Klarer forholdet flere runder?
Husk å sette ord på tankene og del dem med hverandre, så kommer svaret når tiden er rett :Heartred
Sender over så mange klemmer og et ønske om et lykkelig liv, og et vel gjennomtenkt og riktig valg for veien videre :Heartred
Så fantastisk bra skrevet :Heartred

Grattis med vel gjennomført kontroll. Godt at det ikkje er cyster der enn så lenge! Og håpar alle tre folliklane veks seg store og fine. Blir det IVF om alle tre fortsatt er med i gamet? Spennande!! :happy:

Takk :) Jeg hadde trodd de hadde vokst mer med tanke på samme dosering sist, bare 2 dager kortere. Jeg spurte om det var noe å ofre mye tankevirksomhet på, men fikk til svar at det var helt normalt. Så da dropper jeg å bekymre meg. Jeg antar det blir IVF om det er flere enn 2 eggposer, ja :)

Imorgen er det fin tur! Det skal gå bra, vet du :)

Det skjønner jeg er vanskelig. Jeg tror ikke jeg klarer å svare deg noe bedre på det enn hva Litjmora skrev.

Ellers liker jeg å stole på magefølelsen min. :Heartred

Jippi! Spennende dager fremover, håper du er ved godt mot kjære deg? ❤️

Ja, jeg er ved godt mot :) Jeg hadde bare forventet at de ville vært større på syklusdag 8. Nå skal jeg stimulere i en uke til før ny kontroll. De sa det var normalt, så skal prøve og ikke tenke så mye på det. Sist stimulere jeg med samme dose i 9 dager før Ovitrellen ble satt. Legen sa at det kunne bety at syklusen var lang. Så håper de har rett :)

Hei gode digitale venner her. :happy: Endeleg positive
nyheiter i dag! Cysta er på veg bort!! :smiley-bounce012

Den var no kun 9 mm og ikkje lenger klassifisert som cyste. I tillegg såg gyn totalt 8 antrale folliklar hos meg, det er jo veldig bra for å vera meg, hurra! :D

Så no blir berre alt utsatt i ei veke, begynner stimulering på fredag og så reiser me neste helg, wiiiiiiiiiii!!!!

:smiley-bounce016

Utruleg glad og letta no, hadde vore så kjipt å utsetta ein heil månad. No håpar eg berre at alt går fint fram til avreise - både det medisinske og det logistiske. Juba!

Hei gode digitale venner her. :happy: Endeleg positive
nyheiter i dag! Cysta er på veg bort!! :smiley-bounce012

Den var no kun 9 mm og ikkje lenger klassifisert som cyste. I tillegg såg gyn totalt 8 antrale folliklar hos meg, det er jo veldig bra for å vera meg, hurra! :D

Så no blir berre alt utsatt i ei veke, begynner stimulering på fredag og så reiser me neste helg, wiiiiiiiiiii!!!!

:smiley-bounce016

Utruleg glad og letta no, hadde vore så kjipt å utsetta ein heil månad. No håpar eg berre at alt går fint fram til avreise - både det medisinske og det logistiske. Juba!

Åhhhh, så bra!!!!! :) :) :) Jeg har sånn trua! Kanskje det betyr noe; ditt ble utsatt en uke, og mitt ble utsatt en uke.
Det velger jeg å tolke som positivt :)

:talk017

Back
Topp