Vi over 38 ❤️

Håper dere har en fin lørdag her inne , regn og grått her men kos inne ❤️
Her har vi hatt bursdagsfeiring i puljer for 2 åringen. I morgen fortsetter det med nye puljer :wtf: Gleder meg til mandag og vi ikke har en eneste plan :rolleyes:
Kjenner det blir et glass med rødt i kveld. Kos dere alle sammen :Heartred

Hei gode damer! ❤ Noen av dere som har erfaring med provera, og vet om det kan utsette mens?

Håper dere har en fin lørdag her inne , regn og grått her men kos inne ❤️

Fin lørdag:) Vi er på fjellet, og det har faktisk vært ganske fint vær. Vi har bare tuslet litt rundt, lillemann bestemte hvor vi gikk :laughing001 Han er en rimelig bestemt, ung herremann, men tenker at det er den samme staheten som gjorde at han "kom seg igjennom" da han ble født i uke 27 :Heartred

Det er så mye jeg vil dele med dere, men samtidig skal man være forsiktig med hva man deler på nett.

Ha en fin kveld :)

Fin lørdag:) Vi er på fjellet, og det har faktisk vært ganske fint vær. Vi har bare tuslet litt rundt, lillemann bestemte hvor vi gikk :laughing001 Han er en rimelig bestemt, ung herremann, men tenker at det er den samme staheten som gjorde at han "kom seg igjennom" da han ble født i uke 27 :Heartred

Det er så mye jeg vil dele med dere, men samtidig skal man være forsiktig med hva man deler på nett.

Ha en fin kveld :)
Så deilig med hytte helg, ønsker meg det en gang når Lotto premien kommer :DJa, det kan være «farlig» å dele for mye. Uansett om vi ikke har profil bilde så er vi ikke hemmelige her.

[QUOTE="Smuta

Hei Smuta :) Jeg tenkte jeg ville høre med deg om noe. Jeg har STOR forståelse om jeg ikke får svar, vet du gjennomgår en tøff periode :Heartred

Jeg lurer på hvilken liste med vitaminer/mineraler du fikk fra OLGA; dose og hvor lenge du gikk på alt før uttak. Det er jo interessant i og med at du har et perfekt blasto som ligger klart til å "smette inn" og bli lillebror eller søster :Heartred

Håper det går bra med deg, og at du snart får gode nyheter:)

Last edited:
Hei :) Jeg har brukt det. Husker ikke helt, men mener jeg gikk på det i 10 dager? Også fikk jeg mens 2-3 dager etter siste pille.
Har tatt det 10 dager jeg også. Foreløpig bare et par dager forsinket, men siden vi skal på ferie i neste uke stresser jeg litt allerede - litt tight skjema :hilarious:

Så deilig med hytte helg, ønsker meg det en gang når Lotto premien kommer :DJa, det kan være «farlig» å dele for mye. Uansett om vi ikke har profil bilde så er vi ikke hemmelige her.

Ja, jeg vet det. Nå fikk jeg plutselig litt småangst for og ha delt for mye :woot: Heia Italia :) Ikke at jeg har fulgt meg, så bare da Tix fremførte og siste halvtimen med stemming.

Vi har sett film, Contagion. Om et virus. Kjente oss igjen, kan man si. Trist med gjenåpning igår, og så store utbrudd flere steder i landet nå. Håper Nakstad har rett i at man forhåpentligvis klarer å slå ned utbruddene iløpet av et par uker.

Nå er klokken straks 01.30, og lillemann våkner nok om under 5 timer :woot:

Natti-natt :)

Jeg skjønner :) Begynner du på stimulering ved mens? Og hvor lenge skal du være borte?
Det blir fryseforsøk om slimhinnen ser bedre ut enn de siste syklusene. Vi blir borte en ukes tid, så ikke altfor lenge, men siden klinikken min er så opptatt av ultralyd tidlig i syklusen er det fare for at jeg ikke rekker det. Har også fått en time hos spesialist for å sjekke nettopp slimhinnen i neste uke (i håp om å slippe hysteroskopi), og jeg vet ikke helt hva som skjer om vi misser denne :rolleyes: Håper hardt for morgendagen :hilarious:

Det blir fryseforsøk om slimhinnen ser bedre ut enn de siste syklusene. Vi blir borte en ukes tid, så ikke altfor lenge, men siden klinikken min er så opptatt av ultralyd tidlig i syklusen er det fare for at jeg ikke rekker det. Har også fått en time hos spesialist for å sjekke nettopp slimhinnen i neste uke (i håp om å slippe hysteroskopi), og jeg vet ikke helt hva som skjer om vi misser denne :rolleyes: Håper hardt for morgendagen :hilarious:

Stemmer :) Vi satser på morgendagen :)

Hei dere! Jeg oppdaget blod på papiret da jeg var på do før jeg la meg i går, etterfulgt av smerter i underlivet. Jeg er rundt tiden hvor jeg har eggløsning, så tenkte det var relatert til det, men dette er ikke normalt for meg. Kan det være en cyste som har sprukket? Noen som har opplevd det? Har fortsatt litt spotting i dag og er øm i magen.:depressed:

Hei dere! Jeg oppdaget blod på papiret da jeg var på do før jeg la meg i går, etterfulgt av smerter i underlivet. Jeg er rundt tiden hvor jeg har eggløsning, så tenkte det var relatert til det, men dette er ikke normalt for meg. Kan det være en cyste som har sprukket? Noen som har opplevd det? Har fortsatt litt spotting i dag og er øm i magen.:depressed:

Hei Lura :) Jeg aner ikke hva det kan være, og aldri opplevd noe lignende selv. Lite hjelp I mitt svar, men ville nå svare deg likevel.

Jeg har en cyste som kommer og går med jevne mellomrom på venstre side. Når min sprekker så blør jeg ikke, men jeg får endel smerter på venstre side. Litt likt eggløsningsmertene mine, bare mye mildere. (Jeg har mye smerter ved el på venstre side grunnet denne cysten) Vet at det kan være vanlig med litt blod når en cyste sprekker for enkelte. Om smerten ikke stopper så kan det være at cysten vrir på seg og da er det greit å ta en ul for å sjekke om det faktisk er en cyste. De kan da også tømme den for veske.

God kveld Lura, hvordan går det med deg? Har ikke opplevd det selv. Kan jo være symptomer på så mangt, det meste helt uskyldig. Men forstår det hvis du er bekymret, smerter og blod er jo aldri noe gøy. Ville nok uansett bestilt en gyn-time tror jeg, eller en telefon-konsultasjon. God bedring :)

Jeg har en cyste som kommer og går med jevne mellomrom på venstre side. Når min sprekker så blør jeg ikke, men jeg får endel smerter på venstre side. Litt likt eggløsningsmertene mine, bare mye mildere. (Jeg har mye smerter ved el på venstre side grunnet denne cysten) Vet at det kan være vanlig med litt blod når en cyste sprekker for enkelte. Om smerten ikke stopper så kan det være at cysten vrir på seg og da er det greit å ta en ul for å sjekke om det faktisk er en cyste. De kan da også tømme den for veske.

Takk for svar Litjmora! Ja, det var litt som eggløsningssmerter. Det er ikke vondt nå, bare litt murring. Har som regel hatt en cyste under forsøkene mine, så det er jo ikke usannsynlig. Tenkte å ta kontakt med Hausken igjen på tirsdag for å sette planen for veien videre, så skal nevne det for de da.

God kveld Lura, hvordan går det med deg? Har ikke opplevd det selv. Kan jo være symptomer på så mangt, det meste helt uskyldig. Men forstår det hvis du er bekymret, smerter og blod er jo aldri noe gøy. Ville nok uansett bestilt en gyn-time tror jeg, eller en telefon-konsultasjon. God bedring :)

Takk for omtanken LilKil, det går fint med meg. :) Det er akkurat det, har Googlet litt, men da er jo alt symptom på kreft!:wideyed: Smerter hadde jeg ikke reagert på siden det er tiden for EL, men liker ikke at det blør. Kontakter uansett klinikken på tirsdag. Tror ikke det er noe akutt, så det holder vel.

Jeg er stadig inne og følger med på dere, selv om jeg ikke er aktiv. Jeg heier, føler og sørger med dere. Og når jeg leste dette innlegget, Smuta, må jeg bare sende deg en mld da jeg har «liknende» historie som deg.

Etter min senabort sommer 2019 fikk jeg ikke kontroll på blodtrykket. Det er uvanlig at dette forekommer hos unge mennesker (ja, ble faktisk omtalt som det av sykehuset :happy:) og legene ville ha meg på full utredning. ALT av hjerte, lunger, nyrer, øyne, blodstrøm samt test av binyrer, urin og blodprøver ble gjort svært ofte. Jeg var nok innom en eller annen spesialist eller avtale på sykehus 2-3 ganger i mnd i 6 mnd. Samtidig gikk jeg å ventet på et lapraskopi operasjon for å kunne starte opp med forsøk igjen, en operasjon med svært lang ventetid. De fant ingenting, blodtrykket var fortsatt høyt, nye medisiner ble prøvd ut og jeg tålte nesten ingen av dem. I tillegg fikk jeg ingen dato for operasjon og jeg ble bare en skygge av meg selv. Ble likegyldig til andres problemer, helt flat i humøret og begynte å kjenne at livsgleden og personligheten min bare forsvant. Jeg var livredd. Livredd for at de skulle finne noe alvorlig galt med meg, redd for at jeg ikke kunne få barn ettersom tiden gikk, redd for at det var for sent mtp egen helse, redd for at siste forsøk som endte i SA var det siste osv osv. Alt eskalerte og jeg fikk en psykisk knekk og ble sykemeldt. Usikkerheten og ventingen var bare ikke til å holde ut.

Etter litt tankevirksomhet oppsøkte jeg en psykolog som var spesialist på stress og traumer og ble raskt bedre. Jeg lærte teknikker for å takle engstelse, bekymring og delte tanker og følelser jeg ikke hadde klart å dele med egen partner en gang. Samtidig klarte legene å konkludere at jeg har en hormonsykdom som påvirket blodtrykket og overskuddet jeg hadde fått etter litt terapi hjalp meg til å presse sykehuset til å gi meg en operasjonsdato. Jeg tror knekken måtte til for at jeg skulle innse at livssituasjonen min var for tung å bære på egen hånd. At det er ok med en pause. At jeg i mitt tilfelle måtte få litt hjelp til å håndtere alt som hadde skjedd.

Det tok 11 mnd fra SA til nytt forsøk. Og ja, jeg har jo fortalt før - I dag er han 14 uker. :Heartblue

Jeg sier ikke at dette er en oppskrift for hvordan du skal takle dine utfordringer, bare vil at du skal holde ut, sette deg selv og egen helse først, ta deg tid til å kjenne på hvor sterk du er som står i dette og ha troen på at det kommer til å bli bra. Mangel på plan var det verste for meg i hele prosessen, jeg trengte det for å føle at jeg gjorde det jeg kunne for å få til drømmen min. Jeg håper det ordner seg med OLGA, innsett eller evt nytt uttak og at du snart får noen svar.

Og til dere andre sterke damer - hold ut! Jeg vet det høres ut som en klisje, og jeg orka ikke høre på de som sa det da jeg var midt i prosessen selv. Men det gikk til slutt. 5,5 år, men så gikk det.

Hold ut!

:Heartbigred
Kjære, gode Cookies. Tusen, tusen takk for denne utruleg rørande meldinga. Blei veldig takknemleg og rørt av dette. Måtte lesa heile historien din høgt til mannen som også blei rørt - og det skjer ikkje så ofte. :Heartblue Eg tar med meg kvart einaste ord av det du skriv. Det er absolutt ein ganske lik situasjon som min, sjølv om det gjeld ulike typar helseproblematikk. Og me prøver for all del også på nr. 2, det forstår eg også at utgjer ein forskjell. Men smerten over å stå i dette dag ut og dag inn er likevel den samme. Den grusomme ventinga og uvissheita er det aller verste. Som du seier, så er det alltid lettare å ha ein konkret plan å forholda seg til. For min del no, så har eg iallfall fått litt fleire datoar å forholda meg til, og det hjelper. Ikkje minst er eg no i gang med å planlegga nytt egguttak hos OLGA i august, og sjølv om eg helst gjerne skulle hatt innsett istadenfor, er det veldig fornuftig med ein "høstesyklus" med tanke på min alder og låge AMH. Drømmen hadde vore å få ein til frisk PGTA-testa blastocyst på frys! :hello2

Tusen takk igjen for motiverande ord. Eg skal ta godt vare på orda dine og løfta dei fram igjen når det trengs. Kos deg masse med din lille solstråle. Gode klemmar til deg.

:Heartbigred

Hei kjære Lura, dette høyrdest ikkje godt ut. Kan vera lurt med ein UL-sjekk? Tenker at du iallfall må skriva til klinikken om dette. Kan jo kanskje vera ei cyste? Eg har hatt cyster to gonger under bruk av Synarela og trur eg fekk litt spotting idet den eine forsvann, men ikkje den andre. Håpar du får god hjelp med dette! Det er nok bekymring som det er i dette gamet. Klem til deg

Back
Topp