Jeg har enda et spørsmål til dere som har tatt prøve av endometriet
Jeg har snakket med Aleris om å ta prøve hos dem, og hun forklarte meg nøye gangen i hvordan det gjennomføres. Prøven blir også sendt til Tyskland, og de sjekker for kronisk betennelse og mengde av «killer cells». Prøven koster i overkant av 6000kr.
Jeg har også snakket med klinikken jeg går til, Medicus. De mente de også kunne gjøre dette. De kalte det endometriebiopsi, og skrev at det var en sjekk av forholdene i livmor. Blant annet betennelse. De sendte ikke prøve til Tyskland, men til Furst og mente at de testet for det samme. Prisen lå på rundt 2300kr.
Dette gjorde meg helt forvirret! Hvis de tester for det samme, hvorfor så stor prisforskjell? Er det kun fordi Aleris sender prøven til Tyskland og hva er grunnen til at de gjør det? Hvorfor ikke teste hos Furst hvis de kan teste for det samme? Noen som vet? Erfaringer? Jeg er ganske sikker på at det er samme test. Begge klinikker har nevnt at den må tas på samme tid i syklus. Så det eneste jeg kan tenke meg er at den ene sendes til Furst og den andre til Tyskland og at de kanskje ikke tester for helt det samme.
Jeg skal ringe Aleris på mandag og forhøre meg litt mer, men tenkte å høre her også.