Husker du hva pris var for PGT? Og, har dere embryo på frys der eller kan dere få sendt dem til Norge å ha innsettene her?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Husker du hva pris var for PGT? Og, har dere embryo på frys der eller kan dere få sendt dem til Norge å ha innsettene her?
Har fortrengt prisen, dyrt, men hva gjør man ikke når man er desperat. Har embryoene på frys der. Det kan hende det er mulig å få sendt de til Norge, men vi har ikke gjort det.Husker du hva pris var for PGT? Og, har dere embryo på frys der eller kan dere få sendt dem til Norge å ha innsettene her?
Jeg var 41 da jeg begynte med IVF hos Hausken. Hadde en AMH på 0,7 og vi hadde også mannlig faktor i bildet (IUI har derfor vært utelukket som alternativ for oss), så vi gikk rett på IVF og ICSI. Da de undersøkte hvor mange follikkler jeg hadde telte de 7. Likevel ble første syklus kansellert da ingenting fungerte slik det skulle - jeg fikk cyste på eggstokken og de fant kun 1 follikkel, som ikke utviklet seg slik det skulle i det hele tatt. Ble veldig, veldig stresset av opplevelsen, regelrett angst og søvnproblemer og trodde dette var slutten for meg og at jeg måtte gå rett over på donoregg. Fikk ny konsultasjon med Hausken, som mente vi skulle prøve et par ganger til etter å hoppe over en syklus. Da de tok ny UL i januar så de 7 follikkler igjen, denne gangen vokste de greit.What next..
Hei. Første gang jeg poster i dette forumet, virker som en fin gjeng og jeg trenger litt moralsk støtte nå.
Er 40 år singel og har forsøkt siden januar på hausken i stavanger hvor jeg har gjort 3 iui og 1 ivf i juni hvor de fikk ut 6, 4 befruktet og 2 satt inn .
Jeg har lav amh 0,5 og fsh på 15.
De sa det var fine embryo men det ble dessverre ikke noe graviditet. På grunn av kostnad og sommerferie bestemte jeg meg for å sjekke utlandet og endte opp på cfc i københavn som tilbyr mild ivf for oss godt voksne. Legen hadde kjempe god tru på at dette var perfekt for meg og det fikk etterhvert jeg også. Stimuleringen gikk fint, 4 follikler hvorav 2 som var av god størrelse frem til egguttak. På egguttak hadde det største kollapset og de fikk kun utav den venstre som egentlig ikke har gitt noen egg ved tidligere stimuleringer. Mild stiumelering skal bare gi 1-3 follikler som forhåpentligvis med egg av bedre kvalitet. Jeg var i københavn fra torsdag til lørdag for å vente på egginnsett og telefon fra klinikken om det ikke gikk vegen. De bruker visst ikke embryoscope på den klinikken så ingen info før dag 2, tidenes tålmodighetsprøve. Smellen når telefonen kom på lørdag og de kunne melde om 0 utvikling var bare helt uvirkelig. Jeg vet det ikke er en selvfølge med min alder men jeg føler at det er altfor tidlig at det skal være game over. Ble bare så skuffet at denne behandlingen kun fikk frem 1 dårlig egg og ikke fungerte i det hele tatt.
Noen som har efaring når man sier at det er kjørt med egne egg?
I forhold til dette med familieretten man betaler ved kjøp av donor sæd i Norge før man det beløpet refundert om det ikke blir barn?
Hvordan klarer folk å finansiere dette her i flere år? Det er jo selvfølgelig veldig individuelt men jeg kjenner at etter å ha brukt 120 000 vet jeg snart ikke om jeg har økonomisk mulighet til et forsøk til og det gjør så vondt.
Jeg brukte hele dagen i går på å saumfare samtlige klinikker i Norge og Danmark, noen mener at man bør gå tilbake til iui om ikke ivf fungerer, men Arne på Hausken sa at insiminering nesten ikke var hensiktsmessig (har ingen helstetilstand som skulle tilsi at det ikke skulle gå forutenom lav amh. noen som har forsøkt?
Setter utrolig pris på all hjelp og støtte her
Hei dere!
Så, jeg har fått anbefalt å ta endromitetest (?), da jeg har 3 ivf forsøk bak meg med gode blasto uten å lykkes. Kroppen min har også hatt en voldsom reaksjon etter innsett (skikkelig dårlig med voldsom diaré) som kan være en immunrespons. Noen som har hatt lignende? Jeg tenker at jeg har lyst til å ta testen på Aleris i Oslo. Noen som har erfaringer herfra? Og hvor lang tid bør jeg vente før jeg prøver igjen? Hvis jeg tar testen nå i oktober, er det realistisk å ha et innsett i november allerede? Jeg håper jo at jeg slipper å vente til januar da jeg som regel ikke rekker å sette inn noe i desember, men hvis det er det som er mest sannsynlig så er det godt å være forberedt på det!
Hei dere!
Så, jeg har fått anbefalt å ta endromitetest (?), da jeg har 3 ivf forsøk bak meg med gode blasto uten å lykkes. Kroppen min har også hatt en voldsom reaksjon etter innsett (skikkelig dårlig med voldsom diaré) som kan være en immunrespons. Noen som har hatt lignende? Jeg tenker at jeg har lyst til å ta testen på Aleris i Oslo. Noen som har erfaringer herfra? Og hvor lang tid bør jeg vente før jeg prøver igjen? Hvis jeg tar testen nå i oktober, er det realistisk å ha et innsett i november allerede? Jeg håper jo at jeg slipper å vente til januar da jeg som regel ikke rekker å sette inn noe i desember, men hvis det er det som er mest sannsynlig så er det godt å være forberedt på det!
Ja Tok endometrietest på Aleris i juli etter å ha hatt 8 mislykkede innsett. Viste seg at jeg både hadde endometritt OG høy immunrespons (stort antall CD 56 NK-celler). Skal sies at jeg var hos Åge Huseby kun to uker før og tok vevsprøver som også ble sendt til dyrkning (men i Norge tror jeg), den prøven viste angivelig normale forhold. Litt rart synes jeg. Men etter analyseresultatet hos Aleris fikk jeg antibiotika og prednisolon, og ble gravid på neste forsøk.@BabyAlma du har vel råd her?
Takk! Det hørtes oppløftende ut! Så rart at du fikk forskjellige resultat på prøvene du tok? Tror du det kan ha noe med tidspunktet de ble tatt på? Jeg har lest at endometritest bør tas på et visst tidspunkt i syklus..? Gikk du på noe probiotika etter antibiotikaene eller lot du kroppen fikse seg selv? Og….var det vondt?Ja Tok endometrietest på Aleris i juli etter å ha hatt 8 mislykkede innsett. Viste seg at jeg både hadde endometritt OG høy immunrespons (stort antall CD 56 NK-celler). Skal sies at jeg var hos Åge Huseby kun to uker før og tok vevsprøver som også ble sendt til dyrkning (men i Norge tror jeg), den prøven viste angivelig normale forhold. Litt rart synes jeg. Men etter analyseresultatet hos Aleris fikk jeg antibiotika og prednisolon, og ble gravid på neste forsøk.
I prinsippet kan du ha innsett syklusen etter, tenker det egentlig er fordelaktig pga fungerer litt som en scratching. Jeg gjennomførte som nevnt endometrietesten i juli og skulle ha innsett i august. Men analyseresultatet kom tilbake to dager før planlagt innsett og siden endometritt tilsa at jeg måtte gå på antibiotika i to uker måtte jeg utsette innsettet til neste syklus.
Ja enig at det var rart. Kanskje det hadde noe med tidspunktet (prøven hos Huseby sjekket uansett ikke for nk-celler). men litt rart om det skal ha noe å si for endometritt analysen, pga det er der vel uavhengig av tidspunkt i syklus. Kan også ha noe med metodene som ble brukt, den tyske laben som Aleris bruker er nok ganske avansert. Mulig analysen i Norge kun sjekket bakterier mens den i Tyskland målte nivåer av antigener. Og, visstnok er man uenig i det medisinske fagmiljøet hvilke nivåer av CD 138 celler som skal tolkes som endometritt.Takk! Det hørtes oppløftende ut! Så rart at du fikk forskjellige resultat på prøvene du tok? Tror du det kan ha noe med tidspunktet de ble tatt på? Jeg har lest at endometritest bør tas på et visst tidspunkt i syklus..? Gikk du på noe probiotika etter antibiotikaene eller lot du kroppen fikse seg selv? Og….var det vondt?
Sorry alle spørsmålene, altså- men jeg er i overkant glad i å være forberedt! Mest fordi jeg har en tendens til å bare kjøre på, og da er det alltid små ting som jeg glemmer å gjøre/sjekke som kan ha stor betydning
Jeg får «kvinne» meg opp! Og hvis det er over fort så går det nok fint Ikke noe behov for hvile eller sykemelding etterpå?Om det var vondt. Ja vil si det var ganske vondt akkurat da hun skrapte av prøven, men det var jo over på et sekund (prøven hos Huseby kjente jeg ikke en gang, så det kan kanskje indikere at det var noe forskjell på metodene også).
Nei, dvs spørs kanskje hva slags jobb du har. Har du en stillesittende kontorjobb er det ikke behov for sykemelding, hvis du står og går mye så ville jeg vurdert egenmelding ut dagen i det minste. Jeg hadde litt menslignende smerte og blødde litt i dagene etterkant.Jeg får «kvinne» meg opp! Og hvis det er over fort så går det nok fint Ikke noe behov for hvile eller sykemelding etterpå?
Takk! Tja, jeg er lærer…. Tror kanskje det blir egenmelding ut dagen Svært lite stillesitting! Snakket akkurat med klinikken, og skulle ringe dem når jeg fikk mens for å sette opp time. Fikk også beskjed om å tracke eggløsning (som jeg ikke har gjort før siden jeg alltid har hatt fersk forsøk). Hun nevnte også at jeg burde snakke med klinikken jeg går til for å avklare om behandlingsplanen jeg eventuelt fikk fra dem kunne følges hos klinikken. Hvordan gjorde du det? Var det overhodet problematisk?Nei, dvs spørs kanskje hva slags jobb du har. Har du en stillesittende kontorjobb er det ikke behov for sykemelding, hvis du står og går mye så ville jeg vurdert egenmelding ut dagen i det minste. Jeg hadde litt menslignende smerte og blødde litt i dagene etterkant.
Nei men jeg booket time selv og uavhengig av Medicus som jeg er tilknyttet vanligvis, pga dette var i sommerferien og Medicus var stengt. Var ufattelig frustrert over det negative forsøket i juni og ville få gjort mest mulig av utredning så jeg kunne starte opp igjen i august. Jeg har vanligvis stabile sykluser så satte bare opp en time ut fra beregnet eggløsning (var som sagt sommerferie så ikke så mange timer å ta av heller), men tenker at jeg ideelt burde ha tatt eggløsningstester for å sikre at det ble helt riktig tidspunkt.7
Takk! Tja, jeg er lærer…. Tror kanskje det blir egenmelding ut dagen Svært lite stillesitting! Snakket akkurat med klinikken, og skulle ringe dem når jeg fikk mens for å sette opp time. Fikk også beskjed om å tracke eggløsning (som jeg ikke har gjort før siden jeg alltid har hatt fersk forsøk). Hun nevnte også at jeg burde snakke med klinikken jeg går til for å avklare om behandlingsplanen jeg eventuelt fikk fra dem kunne følges hos klinikken. Hvordan gjorde du det? Var det overhodet problematisk?
Jeg hører også til Medicus. Snakket med sykepleier der tidligere i dag, og hun mente at de gjennomførte den testen hos dem også. Men hun kunne virkelig ikke fortelle meg særlig mye om det (i motsetning til hun som satt i resepsjonen hos avdeling fertilitet på Aleris). Så jeg merket at jeg ble litt skeptisk. Jeg vet jo at Aleris sender til Tyskland for dyrking, så jeg spurte om hvordan de gjorde det på Medicus. Hun visste ikke, men hun skulle sjekke ut og komme tilbake til meg imorgen. Jeg merker at jeg blir skeptisk med en gang Men de vet sikkert hva de driver med på Medicus også!Nei men jeg booket time selv og uavhengig av Medicus som jeg er tilknyttet vanligvis, pga dette var i sommerferien og Medicus var stengt. Var ufattelig frustrert over det negative forsøket i juni og ville få gjort mest mulig av utredning så jeg kunne starte opp igjen i august. Jeg har vanligvis stabile sykluser så satte bare opp en time ut fra beregnet eggløsning (var som sagt sommerferie så ikke så mange timer å ta av heller), men tenker at jeg ideelt burde ha tatt eggløsningstester for å sikre at det ble helt riktig tidspunkt.
Jeg hører også til Medicus. Snakket med sykepleier der tidligere i dag, og hun mente at de gjennomførte den testen hos dem også. Men hun kunne virkelig ikke fortelle meg særlig mye om det (i motsetning til hun som satt i resepsjonen hos avdeling fertilitet på Aleris). Så jeg merket at jeg ble litt skeptisk. Jeg vet jo at Aleris sender til Tyskland for dyrking, så jeg spurte om hvordan de gjorde det på Medicus. Hun visste ikke, men hun skulle sjekke ut og komme tilbake til meg imorgen. Jeg merker at jeg blir skeptisk med en gang Men de vet sikkert hva de driver med på Medicus også!
Ja altså jeg har ikke bare negative erfaringer med Medicus, men jeg opplever dem som nokså konservative og det er ikke den klinikken som er raskest ute med å prøve nye metoder eller teste ut ny forskning. Da jeg fikk tilbake analyseresultatene opplevde jeg vel litt at legen var litt defensiv og forsøkte å underminere betydningen av den (mens legen på Aleris var klokkeklar på at hun mente det hadde stor betydning). Mulig det var fordi han følte seg litt beklemt fordi jeg hadde gjort dette «på egenhånd» på en annen klinikk, og ikke ville erkjenne at de hadde gjort noen feil ved ikke å anbefale meg å ta testen. Men det gjør jo at jeg ikke ville stolt helt på at de vender alle steiner i andre sammenhenger heller.Jeg hører også til Medicus. Snakket med sykepleier der tidligere i dag, og hun mente at de gjennomførte den testen hos dem også. Men hun kunne virkelig ikke fortelle meg særlig mye om det (i motsetning til hun som satt i resepsjonen hos avdeling fertilitet på Aleris). Så jeg merket at jeg ble litt skeptisk. Jeg vet jo at Aleris sender til Tyskland for dyrking, så jeg spurte om hvordan de gjorde det på Medicus. Hun visste ikke, men hun skulle sjekke ut og komme tilbake til meg imorgen. Jeg merker at jeg blir skeptisk med en gang Men de vet sikkert hva de driver med på Medicus også!
Jeg heller absolutt mot å dra på Aleris- det føles som det er «tryggest» og jeg fikk en skikkelig god følelse når jeg snakket med dem.En annen jeg kjenner dro også til Aleris fordi hun fikk anbefalt det på medicus. Det er en lege på Aleris som jobbet på medicus før, hun er kjempeflink!
En annen jeg kjenner dro også til Aleris fordi hun fikk anbefalt det på medicus. Det er en lege på Aleris som jobbet på medicus før, hun er kjempeflink!
Det var hun som tidligere hadde jobbet påJeg hører også til Medicus. Snakket med sykepleier der tidligere i dag, og hun mente at de gjennomførte den testen hos dem også.
Det var hun som tidligere hadde jobbet på
Medicus som jeg var hos for endometrietest. Eneste er at jeg opplevde henne litt hardhendt da jeg tok testen (Ref at jeg syntes det var ganske vondt). Hadde vært til hysteroskopi uken tidligere, hos en annen lege der og hun var veldig smooth og var da overrasket over hvor _lite_ vondt det var. Så tok meg da litt på senga at endometrietesten skulle være så mye vondere.