Vi over 38 ❤️

Jeg er over 40 og får ikke offentlig støtte, og har tatt saken i egne hender ved å benytte meg av Aleris Frogner. Kostbart er det, men jeg har innsett at vi har behov for hjelp. Jeg oppsøkte Caroline etter å ha lest positive tilbakemeldinger her inne, og er hittil veldig fornøyd. Hun jobber som fagansvar på klinikken og er veldig konkret. Eneste minuset er at hun alltid er 5-10 min forsinket til timene. Men det kan jeg leve med.

Vet ikke om denne gruppa er fortsatt aktiv men ville spørre dere som har erfaring med privat klinikk i Oslo eller i utlandet, kunne dere dele tilbakemeldinger? Både positive og negative.
Jeg opplever at ventetiden på offentlig sykehus er altfor lang og jeg tror ikke jeg kan vente så lenge, så hadde vært fint å kartlegge andre muligheter.
Vi brukte Medicus Oslo. Send gjerne PM hvis du vil høre om våre erfaringer.

Jeg går til Copenhagen Fertility Clinic etter Stork gikk konkurs. Bare å ta kontakt om du lurer på noe.

Vi har brukt medicus Trondheim. Skal nå til Finland for å sette inn 1 eller 2 blasto. Må bare finne ut hvordan vi nå skal gå fram..om vi skal bruke offentlig sykehus eller medicus for ultralyd på forhånd. Håper vi klarer å lage søsken til lillemor. Hun har 3 eldre søsken fra mitt første ekteskap. Så hun er nesten "enebarn".
Jeg nærmer meg 50 innen få år. Men i finland er grensen 49 år
Setter de to blastoer i Finland? Jeg fikk beskjed på OUS at de ikke lenger gjør det. Har dere valgt Finland på grunn av alder eller Medicus var ikke bra?

Vet ikke om denne gruppa er fortsatt aktiv men ville spørre dere som har erfaring med privat klinikk i Oslo eller i utlandet, kunne dere dele tilbakemeldinger? Både positive og negative.
Jeg opplever at ventetiden på offentlig sykehus er altfor lang og jeg tror ikke jeg kan vente så lenge, så hadde vært fint å kartlegge andre muligheter.
Vi måtte gå privat da offentlig ikke ville hjelpe oss. Kontaktet flere klinikker. De sa nei. Så dro vi til sellmer klinik i København og valgte ta ett forsøk bare der. Jeg ble veldig overstimulert, og forferdelig smerter,allikevel satte de egginnsettet på dag 5. for å si det sånn så satt ikke denne. Så kontaktet jeg Hausken Lysaker for de hadde jeg ikke snakket med. Og der fikk vi selvfølgelig skal vi hjelpe dere så vi kjørte på med 3 pakk der. Alle er super hyggelige og vi er veldig fornøyd. 2 egg overlevde til dag 5 så vi satte inn 1 egg og 1 på frys. Det kom en jente 9 mnd senere. 4 mnd etter fødsel satte vi inn fryse egget og der kom en jente til. Nå etter snart 2 år er vi igang med ett forsøk til. Så nettopp hatt innsett da vi håper vi kan få ett 3 barn. Jeg ble 40 i år. Alt i alt. Hausken selv tok oss godt imot alle gangene. Og skruter fælt av han og alle de andre som jobber der. Vi ble rett og slett ikke dømt opp ned som så mange andre gjorde. Så jeg anbefaler virkelig den klinikken. Gjort det med flere som har dratt dit og det har vært vellykket.
Lykke til.

Vi måtte gå privat da offentlig ikke ville hjelpe oss. Kontaktet flere klinikker. De sa nei. Så dro vi til sellmer klinik i København og valgte ta ett forsøk bare der. Jeg ble veldig overstimulert, og forferdelig smerter,allikevel satte de egginnsettet på dag 5. for å si det sånn så satt ikke denne. Så kontaktet jeg Hausken Lysaker for de hadde jeg ikke snakket med. Og der fikk vi selvfølgelig skal vi hjelpe dere så vi kjørte på med 3 pakk der. Alle er super hyggelige og vi er veldig fornøyd. 2 egg overlevde til dag 5 så vi satte inn 1 egg og 1 på frys. Det kom en jente 9 mnd senere. 4 mnd etter fødsel satte vi inn fryse egget og der kom en jente til. Nå etter snart 2 år er vi igang med ett forsøk til. Så nettopp hatt innsett da vi håper vi kan få ett 3 barn. Jeg ble 40 i år. Alt i alt. Hausken selv tok oss godt imot alle gangene. Og skruter fælt av han og alle de andre som jobber der. Vi ble rett og slett ikke dømt opp ned som så mange andre gjorde. Så jeg anbefaler virkelig den klinikken. Gjort det med flere som har dratt dit og det har vært vellykket.
Lykke til.
Tusen takk!! Jeg er så inspirert av sånne lykkelige historier men leit å høre at dere måtte oppleve så mye negativt. Kan jeg spørre hvorfor andre klinikker ville ikke ta dere til behandling og hva har dere gjort annerledes? Noterer meg Hausken

Vi går hos klinikk Hausken. Veldig fornøyde med dem. Offentlig var ikke et alternativ for meg, ettersom vi hadde ventet for lenge med å vurdere IVF. Fikk min første når jeg var 42, etter mange år med prøving. Forsøker oss nå på nummer 2 :)

Tusen takk!! Jeg er så inspirert av sånne lykkelige historier men leit å høre at dere måtte oppleve så mye negativt. Kan jeg spørre hvorfor andre klinikker ville ikke ta dere til behandling og hva har dere gjort annerledes? Noterer meg Hausken
Pga mannen har noe på rullebladet 15 år tilbake i dag. Ikke dop, ikke noe som handler om barn. Men kun vold. En tid han jobbet som dørvakt. Vi var på st Olavs og de lovte ta en ekstra prat så vi ventet på tlf så fikk vi heller brev om avslag . Men Hausken sa at man skal ikke dømme alt og alle. Man må se helheten. Ikke bare se at attesten er tom. Og vi fikk ja etter kanskje sånn 5 min. Så var super happy men selve jobben og alt mulig der var en positiv opplevelse. Lett å holde kontakt med de også.

Ser ut som det kanskje går riktig vei denne og. Innsett mandag og disse er tatt i dag.

Vedlegg

• IMG_2465.jpeg
    IMG_2465.jpeg
    641,5 KB · Visninger: 52
Setter de to blastoer i Finland? Jeg fikk beskjed på OUS at de ikke lenger gjør det. Har dere valgt Finland på grunn av alder eller Medicus var ikke bra?
Fornøyd med medicus. Men nå er det alderen min som setter en stopper i Norge. Her er grensen 46 år. Mens i finland er det 49 år. Medicus sendte våre embryo tilbake til Finland når vi ble gravide på første donoregg for 2 år siden.

Jeg har valgt utlandet for muligheten til å PGT-a teste. Jeg går hos Next Fertility i Estland, da jeg fikk de anbefalt. Blant annet på grunn av positive holdninger for oss litt oppi årene. Startet stimulering på lørdag. Foreløpig fornøyd, men veldig glad for at jeg har vært gjennom dette noen ganger før. Det er litt mer koordinering for egen del når man bruker utlandet. Har gynekolog her i Norge, og veldig glad for at jeg valgte en som har erfaring med IVF i utlandet :smiley-ashamed004

Blir med her om det er ok :)

På kontrollen nå på mandag så ble det bestemt at uttak blir på torsdag. (Satt ovitrelle for noen timer siden) Det var 5-6 follikler som lå ann til å bli klare til torsdag. Håper på ihvertfall tre egg ut og kaaaanskje ett som klarer seg og kan settes tilbake.

fix - 38 - B1 - OUS - #5 (#2 offentlig) - Gonal-f, fyremadel, prednisolon, klexane, ovitrelle, cyclogest - uttak 30/10

Jeg er i gang med søskenforsøk og har hatt to fryseforsøk som dessverre ikke ble noe. Så nå ligger det an til nytt uttak her. Jeg har vært ute av "fertilitets-verden" en stund (førstemann er 2,5), hva et det som anbefales å gjøre/ikke gjøre før uttak? Kosttilskudd? Jeg er rett rundt 40 år hvis det har noe å si.

Back
Topp