Da skjønner jeg ikke helt.Jeg har ikke hatt styrt syklus
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Da skjønner jeg ikke helt.Jeg har ikke hatt styrt syklus
Jeg har satt ovitrielle i naturlig syklus slik at klinikken skal ha kontroll på når eggløsning skjer, vanligvis settes den når folikkel er over 15mm, men jeg hadde kommet så langt som 23mm. Ovitrielle gir eggløsning etter 36 timer akkurat, men om man går i eggløsning selv før det så blir innsett av egget på feil timing. Eller, det er iallefall det jeg er redd for siden jeg tok el test som var maksimal og indikerte eggløsning etter 24-36 timerDa skjønner jeg ikke helt.
Ja, jeg mente at jeg forsto ikke helt hvordan klinikken har tenkt.Jeg har satt ovitrielle i naturlig syklus slik at klinikken skal ha kontroll på når eggløsning skjer, vanligvis settes den når folikkel er over 15mm, men jeg hadde kommet så langt som 23mm. Ovitrielle gir eggløsning etter 36 timer akkurat, men om man går i eggløsning selv før det så blir innsett av egget på feil timing. Eller, det er iallefall det jeg er redd for siden jeg tok el test som var maksimal og indikerte eggløsning etter 24-36 timer
Ja okei, da det er kanskje håp. Tok strimmeltest også da, den var like sterk som kontrollstreken. Ja, blodprøvene er jo mer korrekt og jeg skjønner ikke dem helt, annet enn at jeg hadde høy top på alt som er rett før eggløsning. Så hvordan legen kan være sååå sikker på at jeg ikke har eggløsning 48 timer etter den blodprøven det skjønner jeg ikke.Ja, jeg mente at jeg forsto ikke helt hvordan klinikken har tenkt.
Men blodprøvene er forhåpentligvis mer korrekte enn hjemmetestene? Jeg har fått maks fertilitet på clearblue flere ganger uten å få positiv strimmeltest som samsvarer.
Det stemmer som klinikken sier, delvis. Når HCG har «truffet» folliklene så fungerer ikke LH på dem. HCG gir tregere EL enn LH, derfor er det senere eggløsning med HCG-trigger enn med naturlig LH-stigning. Hvis du setter HCG før LH har aktivert den siste modningen, vil HCG vinne. Så antar du hadde for lav LH selv om den var noe høyere enn ellers?Ja okei, da det er kanskje håp. Tok strimmeltest også da, den var like sterk som kontrollstreken. Ja, blodprøvene er jo mer korrekt og jeg skjønner ikke dem helt, annet enn at jeg hadde høy top på alt som er rett før eggløsning. Så hvordan legen kan være sååå sikker på at jeg ikke har eggløsning 48 timer etter den blodprøven det skjønner jeg ikke.
Aha!! Dette lover jo veldig godt!! Skjønner ikke hvorfor Ikke bare klinikken kunne forklare meg dette på en slik måte. Fikk maksimalt utslag på clearblue eggløsningstest og rfsu strimmeøtest da.. LH var på 49, østradiol 0’82 (også fordøyet) og hadde tom startet å produsere hcg som var på 3. Dette var kl 11 og jeg skulle sette sprøyta den kvelden kl 21…Det stemmer som klinikken sier, delvis. Når HCG har «truffet» folliklene så fungerer ikke LH på dem. HCG gir tregere EL enn LH, derfor er det senere eggløsning med HCG-trigger enn med naturlig LH-stigning. Hvis du setter HCG før LH har aktivert den siste modningen, vil HCG vinne. Så antar du hadde for lav LH selv om den var noe høyere enn ellers?
Progesteron, ikke hcg!Aha!! Dette lover jo veldig godt!! Skjønner ikke hvorfor Ikke bare klinikken kunne forklare meg dette på en slik måte. Fikk maksimalt utslag på clearblue eggløsningstest og rfsu strimmeøtest da.. LH var på 49, østradiol 0’82 (også fordøyet) og hadde tom startet å produsere hcg som var på 3. Dette var kl 11 og jeg skulle sette sprøyta den kvelden kl 21…
Enig med deg, de burde tatt seg tid til å bare forklare det ordentlig for deg. Er litt arrogant å bare si at «det blir kjempebra» uten noen forklaring, noen pasienter trenger faglige begrunnelser for å føle trygghet mens andre trenger korte og konsise svar. Når du åpenbart er i den første kategorien blir det veldig dårlig kommunikasjon når de ikke vil gi deg hele forklaringen. Det ville jo gitt deg en helt annen trygghetAha!! Dette lover jo veldig godt!! Skjønner ikke hvorfor Ikke bare klinikken kunne forklare meg dette på en slik måte. Fikk maksimalt utslag på clearblue eggløsningstest og rfsu strimmeøtest da.. LH var på 49, østradiol 0’82 (også fordøyet) og hadde tom startet å produsere hcg som var på 3. Dette var kl 11 og jeg skulle sette sprøyta den kvelden kl 21…
Det var en høy LH, men det er fortsatt mulig at HCG overtar. Så jeg skjønner du ble usikker på den verdien.Aha!! Dette lover jo veldig godt!! Skjønner ikke hvorfor Ikke bare klinikken kunne forklare meg dette på en slik måte. Fikk maksimalt utslag på clearblue eggløsningstest og rfsu strimmeøtest da.. LH var på 49, østradiol 0’82 (også fordøyet) og hadde tom startet å produsere hcg som var på 3. Dette var kl 11 og jeg skulle sette sprøyta den kvelden kl 21…
Ja, er veldig usikker. Også siden eggløsningsslim var helt borte lørdag kveld..Det var en høy LH, men det er fortsatt mulig at HCG overtar. Så jeg skjønner du ble usikker på den verdien.
Jeg fikk for lav triggerdose ved et uttak, ingen modne/løse eggceller ved uttak etter 36t. Satt både ovitrelle og gonapeptyl og så uttak igjen etter nye 24t. Da var alle modne og det ble faktisk det beste uttaket mtp antall blastoer. Så det er nok mange ulike erfaringer klinikkene sitter med som går imot det vanligste, slik at de med større trygghet kan ta slike valg.
Det hørtes ut som en bra individuel tilpasning de gjorde på deg! Hvor var dette?Det var en høy LH, men det er fortsatt mulig at HCG overtar. Så jeg skjønner du ble usikker på den verdien.
Jeg fikk for lav triggerdose ved et uttak, ingen modne/løse eggceller ved uttak etter 36t. Satt både ovitrelle og gonapeptyl og så uttak igjen etter nye 24t. Da var alle modne og det ble faktisk det beste uttaket mtp antall blastoer. Så det er nok mange ulike erfaringer klinikkene sitter med som går imot det vanligste, slik at de med større trygghet kan ta slike valg.
Ja, det skjønner jeg… Men krysser fingrene for at de har gjort en riktig vurdering. Uansett så skal det være et relativt stort slingringsmonn på innsett (sammenliknet med uttak), så jeg tror det går helt fint. Fra naturens side også så er jo noen embryoer raske og noen trege, de snakker kjemisk med slimhinnen og leter etter den beste plassen. Noen klinikker gir jo også hcg-støtte/ovitrelle i lutealfase om det er tynn/dårlig slimhinne, så hcg vil ikke påvirke endometriet ditt negativt slik gonapeptyl kunne gjort.Ja, er veldig usikker. Også siden eggløsningsslim var helt borte lørdag kveld..
Dette var på Hausken!Det hørtes ut som en bra individuel tilpasning de gjorde på deg! Hvor var dette?
Tusen takk for støtte. Jeg ville jo sette inn egget torsdag istedenfor fredag da jeg tenkte det måtte vel være bedre å sette inn litt for tidlig enn litt for sent, men det var ikke noe de vurderte engang. Men ja, håper på slingringsmonn!! Hausken ja, har såå inntrykk av at de er så gode, med masse individuelle tilpasninger!Ja, det skjønner jeg… Men krysser fingrene for at de har gjort en riktig vurdering. Uansett så skal det være et relativt stort slingringsmonn på innsett (sammenliknet med uttak), så jeg tror det går helt fint. Fra naturens side også så er jo noen embryoer raske og noen trege, de snakker kjemisk med slimhinnen og leter etter den beste plassen. Noen klinikker gir jo også hcg-støtte/ovitrelle i lutealfase om det er tynn/dårlig slimhinne, så hcg vil ikke påvirke endometriet ditt negativt slik gonapeptyl kunne gjort.
Dette var på Hausken!
Det stemmer greit nok det, riktig implantasjonsvindu er lh+6-9 (tar her utgangspunkt i «worst case» at du har hatt egen EL) og hvis du hadde positiv lh fredag og embryoet er 5/6 dagers så havner du ca midt i. Har HCG overstyrt så havner du i begynnelsen av vinduet, men også innafor. Virker som om du får lite informasjon rundt vurderingene de gjør, og det blir man jo mer utrygg av. Synd de ikke tar spørsmålene dine på alvor. Det er så viktig å kunne forklare resonnementene sine, du legger jo masse energi, tid og penger i dette!Tusen takk for støtte. Jeg ville jo sette inn egget torsdag istedenfor fredag da jeg tenkte det måtte vel være bedre å sette inn litt for tidlig enn litt for sent, men det var ikke noe de vurderte engang. Men ja, håper på slingringsmonn!! Hausken ja, har såå inntrykk av at de er så gode, med masse individuelle tilpasninger!
Tusen hjertelig takk for forklaring! Det er jo akkurat dette jeg har etterspurt og ikke fått noe annet enn «det blir innsett fredag», «det er ikke aktuelt å sette inn torsdag» etcDet stemmer greit nok det, riktig implantasjonsvindu er lh+6-9 (tar her utgangspunkt i «worst case» at du har hatt egen EL) og hvis du hadde positiv lh fredag og embryoet er 5/6 dagers så havner du ca midt i. Har HCG overstyrt så havner du i begynnelsen av vinduet, men også innafor. Virker som om du får lite informasjon rundt vurderingene de gjør, og det blir man jo mer utrygg av. Synd de ikke tar spørsmålene dine på alvor. Det er så viktig å kunne forklare resonnementene sine, du legger jo masse energi, tid og penger i dette!
Så dumt, og bare hyggelig! Man forventer jo litt mer privat, selv om retten på informasjon er lovfestet og sånn sett ikke skulle variere med behandlingssted (men alle vet at virkeligheten ikke er som på papiret…). Krysser uansett fingrene for at det er klaffTusen hjertelig takk for forklaring! Det er jo akkurat dette jeg har etterspurt og ikke fått noe annet enn «det blir innsett fredag», «det er ikke aktuelt å sette inn torsdag» etc
Kan jeg bare spørre om noe litt på siden: ser at du har «september to remember» og «Novemberlykke2024» ved siden av nicket ditt, lignende har jeg sett på flere andre. Hva betyr det?Så dumt, og bare hyggelig! Man forventer jo litt mer privat, selv om retten på informasjon er lovfestet og sånn sett ikke skulle variere med behandlingssted (men alle vet at virkeligheten ikke er som på papiret…). Krysser uansett fingrene for at det er klaff
Hvis man blir gravid, blir man med i ei termingruppe her på forumet for måneden man har termin. Etter et visst antall innlegg, får man tilgang til skjult gruppe inni termingruppa, og da får man lage seg et navn. Jeg var også i september-gruppa, men mista. Jeg har tilgang til skjult forum for Assistert befruktning, og har derfor en sånn firkant ved mitt nick med "Assistert-jentene" De skjulte gruppene/forumene er der så man kan skrive litt friere i fellesskap med andre i samme situasjon.Kan jeg bare spørre om noe litt på siden: ser at du har «september to remember» og «Novemberlykke2024» ved siden av nicket ditt, lignende har jeg sett på flere andre. Hva betyr det?
Aha skjønner Takk for svar!Hvis man blir gravid, blir man med i ei termingruppe her på forumet for måneden man har termin. Etter et visst antall innlegg, får man tilgang til skjult gruppe inni termingruppa, og da får man lage seg et navn. Jeg var også i september-gruppa, men mista. Jeg har tilgang til skjult forum for Assistert befruktning, og har derfor en sånn firkant ved mitt nick med "Assistert-jentene" De skjulte gruppene/forumene er der så man kan skrive litt friere i fellesskap med andre i samme situasjon.
Det der har jeg også lurt veldig på!Aha skjønner Takk for svar!