Vi med IVF/ICSI/AIH osv spirer ❤️

OK. Da var altså sjekk av hinne før tiningen startet:) Det måtte jo vært fryktelig dumt om man sjekket den først etter at eggene ble tint.... Da lurer jeg bare på hvor lenge etter tining man setter inn blastocyster.

Man sjekker slimhinne ja, starter opp med progesteron når slimhinnen er tykk nok, innsett på 5.dagen med progesteron (om det er blasto). Tining skjer samme dag som innsett. Selve tiningen er gjort på kort tid, men de ønsker å se at embryoet "restarter" og fortsetter prosessene videre som før frysing før det settes inn. I ett tilfelle overlevde ikke blastoen min opptining. Da ringte de en time før innsett og sa at embryoet så ut til å ha gått i celledød, men at de ville vente 30 min til for å se om det klarte å komme seg...det gjorde det dessverre ikke.
 
Man sjekker slimhinne ja, starter opp med progesteron når slimhinnen er tykk nok, innsett på 5.dagen med progesteron (om det er blasto). Tining skjer samme dag som innsett. Selve tiningen er gjort på kort tid, men de ønsker å se at embryoet "restarter" og fortsetter prosessene videre som før frysing før det settes inn. I ett tilfelle overlevde ikke blastoen min opptining. Da ringte de en time før innsett og sa at embryoet så ut til å ha gått i celledød, men at de ville vente 30 min til for å se om det klarte å komme seg...det gjorde det dessverre ikke.

Takk for info:) Om jeg skal sette inn fryseegget mitt blir det uten progesteron.
 
Jeg var på ul noen dager i forveien, og fikk da dato og tidspunkt for innsett. Hadde femdagers fryst egg.. Må ærlig innrømme at alt skjedde så fort når vi først kom dit, men kan ikke huske snakk om noe mer deling, men jeg er ganske usikker egentlig.. er så lenge siden nå:) Men de tinte egget samme dag som innsett iallefall.. Tror igrunnen de bare sa at embryoet var perfekt og klart for innsett.. beklager at jeg ikke kunne være mer til hjelp.. jeg glemte å notere ned opplevelsen rundt innsett så det er det eneste jeg mangler å kunne mimre tilbake til:)
Ikke lett å få med seg alt bestandig
 
Man sjekker slimhinne ja, starter opp med progesteron når slimhinnen er tykk nok, innsett på 5.dagen med progesteron (om det er blasto). Tining skjer samme dag som innsett. Selve tiningen er gjort på kort tid, men de ønsker å se at embryoet "restarter" og fortsetter prosessene videre som før frysing før det settes inn. I ett tilfelle overlevde ikke blastoen min opptining. Da ringte de en time før innsett og sa at embryoet så ut til å ha gått i celledød, men at de ville vente 30 min til for å se om det klarte å komme seg...det gjorde det dessverre ikke.

Den gangen blastoen din gikk i celledød, hadde du flere på frys da? Ble det en ny blasto bare noen timer senere, eller måtte du vente lenge?
 
Den gangen blastoen din gikk i celledød, hadde du flere på frys da? Ble det en ny blasto bare noen timer senere, eller måtte du vente lenge?

Hadde dessverre ikke det..måtte igjennom nytt ferskforsøk.hadde jeg hatt flere på frys hadde de tatt opp fortløpende og jeg ville fått innsett samme dag :)
 
Hadde dessverre ikke det..måtte igjennom nytt ferskforsøk.hadde jeg hatt flere på frys hadde de tatt opp fortløpende og jeg ville fått innsett samme dag :)

Kjedelig da. Jeg tenker at jeg skal gi fryse-blastocysten min en sjanse etterhvert, men om den ikke overlever, så blir det ikke flere barn. Sånn i teorien er det 70-80% sjanse for at en blastocyst overlever tining, og det er 30-40% sjanse for at man blir gravid med innsett av en blasto som har vært frossen. Det skulle gi en sannsynlighet på 20-30% til å lykkes når man bare har ett egg. Jeg har likevel en følelse av at det er 90% sjanse :) Normalt er jeg egentlig realist, men ikke på dette :D Jeg var også fullstendig overbevist om at det skulle gå bra på dette forsøket. Meldte meg inn på babyverden med termin allerde den dagen jeg hadde hatt innsett :D
 
Jeg tenker også at om jeg setter inn den siste blastocysten, så skal det være i naturlig syklus helt uten medisiner. Jeg ser for meg å amme i 2 år, og jeg synes jeg er for gammel til å vente til etter det med siste forsøk. Og progesteron går i melka.
 
Herlig å kunne ha innsett i naturlig syklus, misunner deg der ;) jeg har hatt 5 fryseeegg og da 1 som ikke overlevde opptining. At fryste blastoer går til grunne er Gudsjelov sjelden, og både jeg og klinikken fikk litt sjokk. Nå har vi faktisk to blastoer på frys, så vi får se hva de to kan bringe med seg av lykke senere...flere uttak blir det definitivt IKKE!!! ;)
 
Herlig å kunne ha innsett i naturlig syklus, misunner deg der ;) jeg har hatt 5 fryseeegg og da 1 som ikke overlevde opptining. At fryste blastoer går til grunne er Gudsjelov sjelden, og både jeg og klinikken fikk litt sjokk. Nå har vi faktisk to blastoer på frys, så vi får se hva de to kan bringe med seg av lykke senere...flere uttak blir det definitivt IKKE!!! ;)
Hvor mange uttak har du hatt? Og hvor langt har de forskjellige forsøkene kommet? Jeg antar at du ikke har 4 barn ;) Jeg er antagelig godt over snittet fertil, men mannen min har sånn omtrent en promille av normal mengde mobile sædceller. Veldig heldig at vi ikke har problemer begge to. Jeg har ikke snakket med noen om det går bra med medisinløst i naturlig syklus, men ser ingen grunn til at det ikke skal gå. Optimist :)
 
Hvor mange uttak har du hatt? Og hvor langt har de forskjellige forsøkene kommet? Jeg antar at du ikke har 4 barn ;) Jeg er antagelig godt over snittet fertil, men mannen min har sånn omtrent en promille av normal mengde mobile sædceller. Veldig heldig at vi ikke har problemer begge to. Jeg har ikke snakket med noen om det går bra med medisinløst i naturlig syklus, men ser ingen grunn til at det ikke skal gå. Optimist :)

Viktig å være optimist :) har du normal syklus bør det jo gå det! Her er jeg problemet, mens mannen Gudsjelov har soldatene i orden ;) har hatt 6 uttak med innsett og i tilegg 4 fryseinnsett...håper vi snart er i mål med barn nr 2 ;)
 
Viktig å være optimist :) har du normal syklus bør det jo gå det! Her er jeg problemet, mens mannen Gudsjelov har soldatene i orden ;) har hatt 6 uttak med innsett og i tilegg 4 fryseinnsett...håper vi snart er i mål med barn nr 2 ;)
På hvilket forsøk satt barn nr 1? Var alle de frosne blastocyster? Optimismen min fikk seg en liten knekk da jeg fikk vite på ultralyd at bare 6 eggposer hadde utviklet seg. Men når det var egg i alle, og 4 befruktede egg fremdeles var i live på fjerde dagen, så stemte heldigvis teorien om at få eggposer kan bety bedre kvalitet. Jeg har sykluser på 26-31 dager, så det er nok tilstrekkelig stabilt.
 
Krysser fingre for deg! Håper du på en eller to?
Jeg håper på to siden dette skulle være så vanskelig;) Men tipper på en :) Og min kjære har litt panikk for at det kan være to :hilarious:
 
Da har jeg hilst på guttene mine igjen, og de var superaktive!! ❤ :) iflg ultralyd så er jeg 4 dager lenger enn ifht ivf-termin. Litt snodig å tenke på at hadde dette ikke vært ivf, så hadde jeg jo fått termin 31/7. Så det betyr jo at ganske mange som får fremskyndet termin egentlig ikke er kommet så langt. Eller?
 
Da har jeg hilst på guttene mine igjen, og de var superaktive!! ❤ :) iflg ultralyd så er jeg 4 dager lenger enn ifht ivf-termin. Litt snodig å tenke på at hadde dette ikke vært ivf, så hadde jeg jo fått termin 31/7. Så det betyr jo at ganske mange som får fremskyndet termin egentlig ikke er kommet så langt. Eller?
Veldig mange har nok en riktigere termin i utgangspunktet, ja. Om man har målt eggløsning og det avviker fra OUL-termin så er nok det hovedsakelig fordi ungen er stor eller liten. 6% (med fare for dårlig hukommelse) vil få over en uke feil ved OUL.
 
Veldig mange har nok en riktigere termin i utgangspunktet, ja. Om man har målt eggløsning og det avviker fra OUL-termin så er nok det hovedsakelig fordi ungen er stor eller liten. 6% (med fare for dårlig hukommelse) vil få over en uke feil ved OUL.
Ja. Hører ofte om de som kun hsr hatt sex én dag, men likevel får termin som tilsier at de liksom skulle hatt sex lenge før eller etter :p
 
Back
Topp