Vi med ekstra oppfølgning :)

hadde morkakesvikt i forrige sv.skap, så får ekstra oppfølgning pga det. nekter å gjennonføre et sv.skap uten ekstra oppfølgning! da har jeg blitt et nervevrak delux!
 
Sniker fra desember!
Når man har hatt 3 spontanaborter, med en gutt født med katastrofe-ks pga hjertelydfall. Kan jeg da kreve ekstra oppfølging?
 
Sniker fra desember!
Når man har hatt 3 spontanaborter, med en gutt født med katastrofe-ks pga hjertelydfall. Kan jeg da kreve ekstra oppfølging?
Ja, det ville jeg ha tatt opp med legen, det bør du få da.
 
Ja, det ville jeg ha tatt opp med legen, det bør du få da.
Prøvde å hinte det frem for legen, han skjønte nada! Skal til jm 25 april, så får spørre om ho kan henvise til fler ul. Klarer ikke tro at dette skal gå bra :/
 
Prøvde å hinte det frem for legen, han skjønte nada! Skal til jm 25 april, så får spørre om ho kan henvise til fler ul. Klarer ikke tro at dette skal gå bra :/
Ja, da ville jeg hørt med jm. Rart at legen ikke skjønte det, men enkelte eier jo ikke antenner..
 
hadde morkakesvikt i forrige sv.skap, så får ekstra oppfølgning pga det. nekter å gjennonføre et sv.skap uten ekstra oppfølgning! da har jeg blitt et nervevrak delux!
Hadde også morkakesvikt, hadde du alvorlig svikt? Om jeg kan spørre..
 
Hadde også morkakesvikt, hadde du alvorlig svikt? Om jeg kan spørre..
er lov å spørre vettu :) det var såpass at det var et vekstavvik på -42%. ble satt i gang 5 uker før termin og da var hun bare 1605g og 41cm når hun ble født, stakar. hvordan var det hos deg..?
 
er lov å spørre vettu :) det var såpass at det var et vekstavvik på -42%. ble satt i gang 5 uker før termin og da var hun bare 1605g og 41cm når hun ble født, stakar. hvordan var det hos deg..?
Oi, det var nok skummelt :/ og veldig alvorlig.. Stakkars liten. Hvordan er det med henne i dag?
jeg hadde det ikke like alvorlig som deg, ble satt i gang 5 dager før termin, etter å ha mast og mast på legene.. Var på ukentlig ul, han vokste jo ikke, men det mente legene var heelt normalt. Han var 2700g og 49cm når han ble født, en dag før termin. Men var estimert til å bli ca 4000g. tror jeg hadde gått med det lenge, for fra uke 20 var det avvik på magemål og hele veien fram til fødsel. Barnelegene på avd sa at det var bra han ble født da, for ellers kunne det gått galt. hadde ingen underhudsfett eller noe sånt.. men han har det bra i dag da :)
 
huff! enn at det ikke skal gå an å bli hørt! helt utrolig.. men enda godt det gikk bra med lille gutten din:) det ble oppdaget tidlig hos meg og, så det er ikke usansynlig at du hadde det fra tidlig av. de skjønte ikke at det var morkakesvikt med det første da. De trodde jo først at det var jenta mi det var noe galt med:-s at hun hadde en form for syndrom, fordi armer og bein var litt kortere enn normalen. så har vært mye bekymring underveis. Heldigvis er hun frisk og rask og alt er som det skal: hun er bare litt mindre enn de på samme alder. hun er snart 2 år ogbruker str 68 (4-6mnd) i klær :p skikkelig miniputt er hun :p
 
Hei sniker litt fra sept/okt forum. Ser du er her inne prøver gratulere sååå mye med spire tror du var den første til å gratulere meg. Synes det er litt ekstra arti å følge de som har venta så på dette. Ikke meningen å kuppe noen tråd.
 
Hei sniker litt fra sept/okt forum. Ser du er her inne prøver gratulere sååå mye med spire tror du var den første til å gratulere meg. Synes det er litt ekstra arti å følge de som har venta så på dette. Ikke meningen å kuppe noen tråd.
Bare hyggelig at du skriver til denne personen :)
 
Jeg skulle visst få ekstra oppfølging pga 2 SA. Fått time hos legen om halvannen uke til førstegangs kontroll, men utover det aner jeg ikke hva som skjer..:-(
Kunne gjerne tenkt meg å få ul tidlig, og litt flere ganger før den ordinære, men tør knapt spørre.. Er jo redd for å mase og høres desperat ut. Syns ikke det er noe gøy å være gravid denne gangen, og gråter mye når jeg er alene fordi jeg er redd noe skal skje..
 
Sniker meg innom her jeg også. Jeg får ekstra oppfølging pga kronisk sykdom, samt at jeg har hatt flere sa/+ex u. I tillegg var det en del komplikasjoner på slutten av forrige svangerskap som gjør at jeg må følges litt tettere enn sist.
 
Sniker meg innom her jeg også. Jeg får ekstra oppfølging pga kronisk sykdom, samt at jeg har hatt flere sa/+ex u. I tillegg var det en del komplikasjoner på slutten av forrige svangerskap som gjør at jeg må følges litt tettere enn sist.
Hvordan kronisk sykdom? Det er så bra de tar vare på oss :)
 
Jeg skal kreve ekstra oppfølging og burde ogå få det.
Er 6. gang jeg er gravid + i forrige sv.skap hadde jeg oligohydramnion (for lite fostervann) og barnet i seteleie. Gikk til ul 2 ganger i uka da. Ble ks 1 mnd før termin. Da de åpnet meg var det helt tørt. De måtte skrelle fosterhinna som bananskall av rumpa hennes...
 
Hei sniker litt fra sept/okt forum. Ser du er her inne prøver gratulere sååå mye med spire tror du var den første til å gratulere meg. Synes det er litt ekstra arti å følge de som har venta så på dette. Ikke meningen å kuppe noen tråd.
Åå, nå ble jeg glad :) så utrolig koselig å bli huska på <3 tusen takk :) håper alt er bra med deg, lykke til videre :)
 
Back
Topp