Vi er på biljakt!

Vi skal kjøpe ww passat. Modellene fra 2010-2013 kan vel fåes for ca 200000-300000? Tittet på en 2011 modell Idag til ca 220000. Har også tittet på ww golf stasjonsvogn, skoda oktavia, skoda superb, audi a4 og audi a6.

Vi må ha plass til en stor hund + barnevogn i bagasjen, så stort bagasjerom er must for oss :)

Vi er også på biljakt, kjører en polo nå og det er ikke snakk om å få en barnevogn inni den ;) noen som har erfaring med SUVer? Har sett litt på mitsubishi outlander eller toyota rav4.

Vi er også på biljakt, kjører en polo nå og det er ikke snakk om å få en barnevogn inni den ;) noen som har erfaring med SUVer? Har sett litt på mitsubishi outlander eller toyota rav4.

Hehe. Kjører en liten polo selv. Ser vi må bytte bil før babyen kommer ja. Men så vanskelig å finne ut hvilken :-) Litt synd å bytte, for liker poloen min, men duger litt dårlig som familiebil :-)

Vi har en Peugeot 5008 2010 modell og kommer ikke til å bytte.
7 - seter og plass til en Emmaljunga Duo Edge bak når de 2 bakerste setene er slått ned.
3 hele seter i midten, alle men ISO-fix fester

Vi har en Skoda fabia som har god plass. Hadde en passat før itillegg som vi solgte. Om du vil ha en stor og romslig bil, vil jeg anbefale Passat. Men vil du ha en nett og romslig bil, vil jeg gått for en fabia.Vi kommer nok til å beholde skodaen en god stund til. Er god nok plass til to barneseter og en barnevogn baki.

Ford mondeo stasjonsvogn! Absolutt å anbefale!! :) når vi kikket etter stor bil, kom vi fram til at fordene har stor plass og man får mye for pengene i de prisklassene vi var ute etter. :) mye utstyr og mye plass. Har en mondeo til 100 000 og galaxy til ca 340 000.

Last edited:
Vi er også på jakt. Tror det blir en 7seter av et eller annet slag... Har sett på touran , s-Max, og et par andre... Men er så vanskelig å bestemme seg!
Må ha plass til 3 barneseter, da, 2 beltestoler og 1 babysete/bakovervendt...
Vurderer du s max, ville jeg gått for galaxyen. Samme bilen, bare litt større :)

Vi endte opp med en Ford Galaxy, da dette var den eneste "lille store" bilen som innfridde alle våre kriterier:
Plass til 3 barneseter, men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre da de krangler noe helt vilt når de kan røre hverandre.
Den kan justere setene uavhengig av hverandre.
Når alle 7 setene er oppe så er det allikevel plass til ei Simo kombi i bagasjerommet på høykant.

Vi hadde egentlig bestemt oss for S-max, men den ble for liten for oss.
Touran er latterlig liten, og stasjonsvogner har ikke 7 seter.

Så til slutt sto vi mellom Volvo xc90 og Ford Galaxy. Vi valgte den mest driftssikre :-),...og så hjelper det nok at den er kåra til den beste 7-seteren av Topp Gear gutta for mannen :-) hehe....

...men vår var dyrere enn 200.000 :-/
Enig i at Galaxy er en super bil. Vi kjøpte den vel for ca 340 000 :)

Vi må også kjøpe ny bil, har en golf nå og plassen i den er ikke til å skryte av akkurat :p
Har sett på VW Passat, Ford Mondeo, Skoda Octavia og Audi a4.

Vi kjøpte oss Honda CRV 2004 modell når vi skulle ha oss bil i fjor, vi tenkte litt fremover og kjøpte oss bil med tanke på familie :-) den har ganske godt med plass og fantastisk kjørekomfort. Vi liker å kjøre på langtur, så dette var perfekt bil for oss. Jeg har kanskje ikke plass til både hundebur og vogn i bagasjerommet, men det er ikke langt i fra!

Back
Topp