Vi er på biljakt!

FrøkenAH

Flørter med forumet
Vi har startet på biljakt! Den jeg kjører er for liten, får ikke plass til barnevogn, så ser etter noe større til ca 200.000kr
Hva slags bil kjører du? Skal du bytte? Andre erfaringer eller anbefalinger? :)

Vi har startet på biljakt! Den jeg kjører er for liten, får ikke plass til barnevogn, så ser etter noe større til ca 200.000kr
Hva slags bil kjører du? Skal du bytte? Andre erfaringer eller anbefalinger? :)

Jeg har golf og ja jeg skal bytte :P

Vi har Ford Mondeo :) Kjempe fornøyd! God plass til både barnevogn og bagasje. God plass til store barneseter også :)

Har toyota land cruiser.. men det blir dyrere hvis dere ikke skal gå veldig gammelt..

Vi kjøpte opel astra 2011 stasjonsvogn i februar, og er veldig fornøyd med den :-) det er en god og sikker bil med stort bagasjerom også så det blir plass til barnevogn :-) anbefales på det sterkeste! :-)

Vi er også på jakt. Tror det blir en 7seter av et eller annet slag... Har sett på touran , s-Max, og et par andre... Men er så vanskelig å bestemme seg!
Må ha plass til 3 barneseter, da, 2 beltestoler og 1 babysete/bakovervendt...

Vi har Ford Mondeo :) Kjempe fornøyd! God plass til både barnevogn og bagasje. God plass til store barneseter også :)
Jeg signerer denne. Mondeo'n har veldig god plass. Vi hadde en BMW 5 serie først og den rommet ikke så mye som mondeo'n. I tillegg så er det en "billig" bil.

Vi har Skoda Roomster. Ikke veldig fin bil, men god plass og liten :-) så lenge det bare er 1i magen skal vi ha bilen videre. Men det er nok bare plass til 2 barneseter bak.

Vi har en Audi A6 stasjonsvogn som vi kjøpte brukt til 105 000,-. Super bil! God baggasjeplass til en stor emmaljunga vogn + tripp trapp stol, på samme tid! :D Baksetet bak passasjersetet foran har god plass til en stor bilstol. (Vi har besafe izi combi3 til toåringen) uten at det blir for liten benplass. (Jeg er bare 1.66, da, men likevel) Bak føreren er det nok plass til et bakovervendt sete til.

Minuset er at når vi en dag får nummer tre, så er det ikke plass. Vi ser for oss at vi kjøper oss en 7-seter med 4x4, som for eksempel dodge grand Caravan.

Vi har en Skoda Octavia stasjonsvogn. God plass til vogn og barnesete. Vi må vurdere om det er plass til to bakovervendte barneseter (sambo er veldig lang, så det er trangt bak ham i baksetet). Om det ikke er plass til babysetet bak ham tenker vi litt på Skoda Superb (men den er nok litt dyrere...)

Vi har en Skoda Octavia stasjonsvogn. God plass til vogn og barnesete. Vi må vurdere om det er plass til to bakovervendte barneseter (sambo er veldig lang, så det er trangt bak ham i baksetet). Om det ikke er plass til babysetet bak ham tenker vi litt på Skoda Superb (men den er nok litt dyrere...)
Jeg har en polo, vi har to faktisk. Kikket på en octavia... Anbefaler du det? Dette var en 2008 mod, 145k... Ikke råd til så mye mer tror jeg. Alternativet blir leasing.

Jeg har en Ford Focus 06 stasjonsvogn og jeg tror den kommer til å passe oss perfekt :-)

Et spørsmål til dere med Touran, har selv kjørt en slik via jobben og likte den veldig godt!
Men har ikke den veldig lite bagasjerom?
Kan hende det er forskjellig fra modell til modell.
Jeg vurderte iallfall den når jeg skulle ha meg ny bil i vinter, men siden vi må ha hundebur + barnevogn i bagasjerom så valgte jeg bort touran pga for lite bagasjerom.

Jeg har en polo, vi har to faktisk. Kikket på en octavia... Anbefaler du det? Dette var en 2008 mod, 145k... Ikke råd til så mye mer tror jeg. Alternativet blir leasing.
Anbefaler Octavia på det sterkeste! Vi har en 2006-modell med 4-hjulstrekk, og det har ikke vært noe tull med den. Den er kjørt pent og ikke så langt da, men det er veldig gode biler. Vi ligger an til å fortsette med Skoda :-)

Vi endte opp med en Ford Galaxy, da dette var den eneste "lille store" bilen som innfridde alle våre kriterier:
Plass til 3 barneseter, men ikke nødvendigvis ved siden av hverandre da de krangler noe helt vilt når de kan røre hverandre.
Den kan justere setene uavhengig av hverandre.
Når alle 7 setene er oppe så er det allikevel plass til ei Simo kombi i bagasjerommet på høykant.

Vi hadde egentlig bestemt oss for S-max, men den ble for liten for oss.
Touran er latterlig liten, og stasjonsvogner har ikke 7 seter.

Så til slutt sto vi mellom Volvo xc90 og Ford Galaxy. Vi valgte den mest driftssikre :-),...og så hjelper det nok at den er kåra til den beste 7-seteren av Topp Gear gutta for mannen :-) hehe....

...men vår var dyrere enn 200.000 :-/

Jeg har en Ford Focus 06 stasjonsvogn og jeg tror den kommer til å passe oss perfekt :-)

Et spørsmål til dere med Touran, har selv kjørt en slik via jobben og likte den veldig godt!
Men har ikke den veldig lite bagasjerom?
Kan hende det er forskjellig fra modell til modell.
Jeg vurderte iallfall den når jeg skulle ha meg ny bil i vinter, men siden vi må ha hundebur + barnevogn i bagasjerom så valgte jeg bort touran pga for lite bagasjerom.

Knøttlite bagasjerom...

Vi har Volkswagen sharan og er kjempe fornøyd. Det er en 7 seter og har kjempe bagasjeplass. Setter inn vognen (emmaljunga) uten å slå den sammen i tillegg til at vi har stort hundebur i:) den er ikke så pen å se til (synes jeg) men det er knall og kjøre. Har også 4x4.
Den er litt dyr i nyere modell, men kan fint få den i en rimeligere pris bare litt eldre:)

Vi klarte oss med Opel vectra sedan når vi bare hadde 1 barn. Nå har vi Opel signum ( vectra b ) stasjonsvogn. Hååper vi får plass til baby sete bak sammen med 2 beltestoler. H is ikke må vi sikkert bytte bil med svigers som har Opel astra stasjonsvogn!

Back
Topp