Verpesyk

Kjenner til våyrheten :p:eek:;) Vet ikke om det faktisk er våren eller at ammingen er over som gjør at jeg føler kroppen er på vei tilbake til normalen :):D;) Gleder meg til å få mannen hjem igjen på torsdag! :p

Må si meg enig med Marianne i at hver gang jeg ser noen med sprekkeferdig mage trekker jeg et lettelsens sukk og tenker at jeg er glad det ikke er meg! ;):D Men her i huset blir det nok bare med den ene lille banditten :) (skjønt jeg har lært at man aldri skal si aldri ;):p:rolleyes: )
Akkurat nå nyter jeg å kunne stappe i trynet alt jeg har lyst på etter å ha hatt norges mest ensidige kosthold i 7 måneder ;):p Løk, kål og erter FTW!!! :D:p

Hehe, bra du endelig kan kose deg:-)

Kjenner til våyrheten :p:eek:;) Vet ikke om det faktisk er våren eller at ammingen er over som gjør at jeg føler kroppen er på vei tilbake til normalen :):D;) Gleder meg til å få mannen hjem igjen på torsdag! :p

Må si meg enig med Marianne i at hver gang jeg ser noen med sprekkeferdig mage trekker jeg et lettelsens sukk og tenker at jeg er glad det ikke er meg! ;):D Men her i huset blir det nok bare med den ene lille banditten :) (skjønt jeg har lært at man aldri skal si aldri ;):p:rolleyes: )
Akkurat nå nyter jeg å kunne stappe i trynet alt jeg har lyst på etter å ha hatt norges mest ensidige kosthold i 7 måneder ;):p Løk, kål og erter FTW!!! :D:p
hahaha, så bra! Bare å stappe innpå, i tilfelle naturen tuller med deg en gang til så det plutselig kommer en til :p ;)
Nå spiser jeg faktisk alt jeg har lyst på, og hun reagerer ikke på noen ting lengre :D HERLIG!!! Men tross problemfritt svangerskap (kasta ikke opp en eneste gang :D ) så frister det lite å gå gravid på nytt riktig enda, er jo ikke kvitt de 10 ekstra kiloene fra svangerskapet enda o_O ...ikke noe særlig å begynne på en ny runde og så legge på seg ytterligere 10-15kg :eek: :p

Jeg skulle gjerne hatt en baby til...når snuppa er 2-3 år :-) men jeg er begynnt å tvile på at jeg ønsker å bli gravid og føde igjen så kanskje det blir med tanken.

Jeg skulle gjerne hatt en baby til...når snuppa er 2-3 år :) men jeg er begynnt å tvile på at jeg ønsker å bli gravid og føde igjen så kanskje det blir med tanken.
hehe, var det SÅ ille? :p

hehe, var det SÅ ille? :p

Nei dei var egentlig helt greit, men revna ganske masse og måtte operere. Gikk fint og ingen planer men er redd det skal bli ille neste gang. Dumme meg som leste fødselshistorier i går ;-)

Nei dei var egentlig helt greit, men revna ganske masse og måtte operere. Gikk fint og ingen planer men er redd det skal bli ille neste gang. Dumme meg som leste fødselshistorier i går ;-)
Hahaha!! Dumme fødselshistoriene..:p
Kan bli helt anna neste gang da, heldigvis! Jeg ANER jo ikke hvordan ei rie kjennes ut og tenker på neste svangerskap/fødsel med skrekkblanda fryd. :)
Jeg var ikke mye kvalm, men reagerte på mange lukter og kasta opp hver dag i en evighet. (Passere uke 20 før det ga seg) Tenker at hvis jeg er så uheldig og blir like dårlig med nr.2, så skal Jenny være så lita at hun ikke husker at mamma var steindårlig..

Kan bli helt anna neste gang da, heldigvis! Jeg ANER jo ikke hvordan ei rie kjennes ut og tenker på neste svangerskap/fødsel med skrekkblanda fryd. :)
Jeg var ikke mye kvalm, men reagerte på mange lukter og kasta opp hver dag i en evighet. (Passere uke 20 før det ga seg) Tenker at hvis jeg er så uheldig og blir like dårlig med nr.2, så skal Jenny være så lita at hun ikke husker at mamma var steindårlig..
Hadde du keisersnitt???
Jeg hadde en super fødsel!!! :D (MÅ ha glemt hvor ille smertene var :p ) Klarte meg på kun lystgass fordi det gikk så fort, og revna ingenting :) Gjør det glatt flere gang!

usj, sånt er kjipt ja! Har du noen problemer ennå med dert?
Jeg dreiv å så Fødeavdelinga fra BBC i timesvis om dagen da jeg var høygravid :eek: DET var en dårlig idè ;)

Hadde du keisersnitt???
Jeg hadde en super fødsel!!! :D (MÅ ha glemt hvor ille smertene var :p ) Klarte meg på kun lystgass fordi det gikk så fort, og revna ingenting :) Gjør det glatt flere gang!
Jepp, hastesnitt.
Dro på legevakta med magesmerter jeg hadde hatt i to uker, og ble innlagt med sv.skapsforgiftning med HELLP-utvikling. Gikk kjapt da gitt.:)

Jepp, hastesnitt.
Dro på legevakta med magesmerter jeg hadde hatt i to uker, og ble innlagt med sv.skapsforgiftning med HELLP-utvikling. Gikk kjapt da gitt.:)

Huff, skummelt, enda godt alt gikk bra.

Jepp, hastesnitt.
Ja, det stemmer, du har jo nevnt før at hun var så liten da hun ble født! Hvor mange uker var du da?
Enda godt det gikk såpass bra! Så merkelig at det ikke blei plukka opp tegn på det på kontroll :confused: o_O

Jeg var kvalm i starten, men ikke nok til å kaste opp heldigvis. Hadde bekkenløsningssmerter/bekkenlåsning, men det gikk fint når jeg ble sykmeldt egentlig. Hadde sterke takvise smerter i venstre side fra uke 18 som fikk meg til å ligge i fosterstilling å gråte så jeg var innlagt for å få smertestillende intravenøst et par ganger. Det var pga at operasjonsarret inni magen fra gravidiet utenfor livmora ble strukket.
Så hadde jeg rier i fire uker før fødselen av og på. De var så sterke at vi dro inn til sykehuset og fikk beskjed hver gang om at i dag kommer babyen. Ble skuffa hver gang for det dabba av. De satte meg igang siden jeg hadde gått over tida og hadde sterke rier og tre cm åpning men ingen fremgang. Fikk epidural fordi jeg var så sliten og hadde kasta opp så mye. Fikk også riestulerende drypp og næring. Jeg var så sliten at jeg bare ville sove så jeg sa at jordmora fikk bestemme og det var egentlig helt fint :-) en artig ting under fødselen er at jeg bare måtte ha sprite så sambo måtte gå å kjøpe det. Jeg liker ikke sprite engang..hehe..men drakk lystig i vei :-)
De tok vannet klokka 11.40. Klokka 15.05 hadde jeg 5 cm og klokka 17.00 10cm. Hun kom klokka 18.52 :-) Hun sto fast ganske lenge og jeg sovna mellom riene så de begynnte å snakke om keisersnitt og da pressa jeg hardere enn jeg trodde jeg kunne og hun kom ut :-) revna grad 3a og ble sendt rett på operasjon så fikk sambo og simone alenetid og kom ned på overvåkningen klokka 00.20.
Så jeg kunne nok unngått å revne om jeg gikk med på keisersnitt, men har ingen plager i ettertid og var oppe og trava rundt på avdelingen klokka 03.00 til alles forbauselse. Men jeg hadde plutselig så mye energi og bekkenløsningen/låsningene var borte så jeg synst det var så deilig å bevege seg fritt!
Er litt bekymra for å revne like gale eller verre neste gang og at det ikke skal bli like bra etterpå, men det kan jo gå kjempefint så burde slutte å lese fødselshistorier og bekymre meg :-)

Jepp, hastesnitt.

Uff så ekkel opplevelse da, men resultatet ble nydelig :-) hva er HELLP-utvikling? Kan være like greit å ikke vite for mye i forkant av første fødsel! Jeg tror det må være et mareritt å bli gravid som jordmor..hehe..

Ja, det stemmer, du har jo nevnt før at hun var så liten da hun ble født! Hvor mange uker var du da?
Enda godt det gikk såpass bra! Så merkelig at det ikke blei plukka opp tegn på det på kontroll :confused: o_O
Hadde bikka uke 37. Bt og urin var fin på kontroll 3.sept, så det måtte snudd fort. Akkurat den dagen var formen fin også, til tross for to dager med konstante smerter. Rart det der. Også SÅ jeg ikke dårlig ut heller fikk jeg høre..:p Får ekstra oppfølging ved neste svangerskap da, så jeg føler meg helt trygg..:)

Uff så ekkel opplevelse da, men resultatet ble nydelig :-) hva er HELLP-utvikling? Kan være like greit å ikke vite for mye i forkant av første fødsel! Jeg tror det må være et mareritt å bli gravid som jordmor..hehe..
Tror du hadde det tøffere enn meg. Fikk oss en smell begge to, men hos meg gikk det iallfall kjapt og jeg rakk ikke å bli sliten som deg.
Takk! Ja, resultatet var bedre enn forventa.;)
Legger ved en link om HELLP - syndromet jeg. Greit å vite hva det er om man kommer borti det selv. (satser jo på at du ikke gjør det da..;) )
http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/hellp-syndrom-19437.html

Hadde bikka uke 37. Bt og urin var fin på kontroll 3.sept, så det måtte snudd fort. Akkurat den dagen var formen fin også, til tross for to dager med konstante smerter. Rart det der. Også SÅ jeg ikke dårlig ut heller fikk jeg høre..:p Får ekstra oppfølging ved neste svangerskap da, så jeg føler meg helt trygg..:)
hehe, mye vann i kroppen? La på meg 10 (!!!)kg den siste måneden av svangerskapet :eek: Bare vann, men var jo oppblåst som en ballong o_O Svetta det av meg de første 4 ukene etter fødselen...en magisk tid! :p

hehe, mye vann i kroppen? La på meg 10 (!!!)kg den siste måneden av svangerskapet :eek: Bare vann, men var jo oppblåst som en ballong o_O Svetta det av meg de første 4 ukene etter fødselen...en magisk tid! :p

Hermine ble født i uke 38, og hun var 3434 ;)

Jeg var kvalm i starten, men ikke nok til å kaste opp heldigvis. Hadde bekkenløsningssmerter/bekkenlåsning, men det gikk fint når jeg ble sykmeldt egentlig. Hadde sterke takvise smerter i venstre side fra uke 18 som fikk meg til å ligge i fosterstilling å gråte så jeg var innlagt for å få smertestillende intravenøst et par ganger. Det var pga at operasjonsarret inni magen fra gravidiet utenfor livmora ble strukket.
Så hadde jeg rier i fire uker før fødselen av og på. De var så sterke at vi dro inn til sykehuset og fikk beskjed hver gang om at i dag kommer babyen. Ble skuffa hver gang for det dabba av. De satte meg igang siden jeg hadde gått over tida og hadde sterke rier og tre cm åpning men ingen fremgang. Fikk epidural fordi jeg var så sliten og hadde kasta opp så mye. Fikk også riestulerende drypp og næring. Jeg var så sliten at jeg bare ville sove så jeg sa at jordmora fikk bestemme og det var egentlig helt fint :) en artig ting under fødselen er at jeg bare måtte ha sprite så sambo måtte gå å kjøpe det. Jeg liker ikke sprite engang..hehe..men drakk lystig i vei :)
De tok vannet klokka 11.40. Klokka 15.05 hadde jeg 5 cm og klokka 17.00 10cm. Hun kom klokka 18.52 :) Hun sto fast ganske lenge og jeg sovna mellom riene så de begynnte å snakke om keisersnitt og da pressa jeg hardere enn jeg trodde jeg kunne og hun kom ut :) revna grad 3a og ble sendt rett på operasjon så fikk sambo og simone alenetid og kom ned på overvåkningen klokka 00.20.
Så jeg kunne nok unngått å revne om jeg gikk med på keisersnitt, men har ingen plager i ettertid og var oppe og trava rundt på avdelingen klokka 03.00 til alles forbauselse. Men jeg hadde plutselig så mye energi og bekkenløsningen/låsningene var borte så jeg synst det var så deilig å bevege seg fritt!
Er litt bekymra for å revne like gale eller verre neste gang og at det ikke skal bli like bra etterpå, men det kan jo gå kjempefint så burde slutte å lese fødselshistorier og bekymre meg :)
Huff, det var langdrygt, og så plutselig VELDIG fort! :eek: Kroppen fikk kanskje ikke tid til å utvide seg nok, derfor at du revna muligens? Ingen fødsler er like, er ikke spesielt høy sannsynlighet for at det samme skjer på nytt ;)
Har sett at det er ulik statistikk på ulike sykehus, på prosentandel alvorlig ruptur under fødsel, de største sykehusene er "verstingene" for de har ikke tid til å la babyen få den tida den trenger på siste utdrivningsfase :eek: o_O :confused:

Back
Topp