Verpesyk

Tror du hadde det tøffere enn meg. Fikk oss en smell begge to, men hos meg gikk det iallfall kjapt og jeg rakk ikke å bli sliten som deg.
Takk! Ja, resultatet var bedre enn forventa.;)
Legger ved en link om HELLP - syndromet jeg. Greit å vite hva det er om man kommer borti det selv. (satser jo på at du ikke gjør det da..;) )
http://nhi.no/graviditetsoraklet/svangerskap-og-fodsel/sykdommer/hellp-syndrom-19437.html

Jøye meg! Det var alvorlige greier du var bort i! Bra at det gikk så bra :-) veldig flott at du får oppfølging ved neste svangerskap :-)
Tror jeg foretrekker å bli sliten i stedet for jeg. Det var jo aldri noen fare for meg slik som for dere. Litt rart jeg ikke har fått med meg HELLP-syndromet for jeg leste og leste om alt mulig før fødselen. Men sikkert like greit for man blir fort bekymret når hormonene raser rundt!

Jeg kjenner jeg mer enn gjerne skulle begynt på å lage nr 2 hehe, det må være våren laughing7 laughing7

Ja! Jeg er supersuper verpesyk! Vi er enige om å vente til høsten da, pga utdannelse.. Og det er jo heller ikke så lenge til, men jeg blir helt fra meg når jeg ser store mager rundt omkring, de er så fine! :) Har en gutt på 3 år og jeg gleder meg også veldig på hans vegne, tror han vil bli en fantastisk storebror :) Han snakker masse om å bli storebror om dagen og forrige uke sa han at han ønsket seg en lillesøster og en storebror! haha..

hehe, mye vann i kroppen? La på meg 10 (!!!)kg den siste måneden av svangerskapet :eek: Bare vann, men var jo oppblåst som en ballong o_O Svetta det av meg de første 4 ukene etter fødselen...en magisk tid! :p
Hadde litt vann ja, men ikke noe voldsomt (syns jeg selv da). La på meg 15kg totalt. Magen var stor, så jeg trodde ikke at hun var så lita! :)

Hadde litt vann ja, men ikke noe voldsomt (syns jeg selv da). La på meg 15kg totalt. Magen var stor, så jeg trodde ikke at hun var så lita! :)
det var jo ikke mye, jeg la på meg 25kg :eek: :( Har ennå +10 igjen o_O

Jøye meg! Det var alvorlige greier du var bort i! Bra at det gikk så bra :-) veldig flott at du får oppfølging ved neste svangerskap :-)
Tror jeg foretrekker å bli sliten i stedet for jeg. Det var jo aldri noen fare for meg slik som for dere. Litt rart jeg ikke har fått med meg HELLP-syndromet for jeg leste og leste om alt mulig før fødselen. Men sikkert like greit for man blir fort bekymret når hormonene raser rundt!
Det var utrolig tøft de første døgnene. Var så sinnsykt dårlig! Rart å plutselig ikke ha krefter og bare ligge der..Dag nr.3 fikk jeg eget rom og en spl som passa på meg. (Luksus hæ?!)
Dag nr.4 klarte jeg å gå, og som deg blei jeg plutselig ganske sprek. Hadde jo ligget urørlig i seng i flere dager og fikk ENDELIG ta en dusj. :D Jeg ville ikke bytta med deg heller. Tar heller den her om igjen! Har skrekken for at det tar lang tid og at jeg blir utslitt..:p
Hadde aldri hørt om syndromet jeg heller.. Og de jeg møtte på min vei hadde ikke vært borti mange med det der. Men nå vet jeg det! ;)

Huff, det var langdrygt, og så plutselig VELDIG fort! :eek: Kroppen fikk kanskje ikke tid til å utvide seg nok, derfor at du revna muligens? Ingen fødsler er like, er ikke spesielt høy sannsynlighet for at det samme skjer på nytt ;)
Har sett at det er ulik statistikk på ulike sykehus, på prosentandel alvorlig ruptur under fødsel, de største sykehusene er "verstingene" for de har ikke tid til å la babyen få den tida den trenger på siste utdrivningsfase :eek: o_O :confused:

Ja det gikk plutselig mye raskere en. Jeg hadde trodd. Hadde lest at igangsetting tok tid. Fikk tilbud om igangsetting tidligere, men ville ikke det pga at de fødslene ofte er hardere, men siste gangen sa de at visst ikke jeg ble satt igang så kom jeg ikke til å orke noen fødsel og ende med keisersnitt, og av en eller annen grunn så virker keisersnitt så skummelt. Men kunne kanskje tenke meg å forhøre meg om det neste gang for vet at de tar inn de som har revnet så mye på samtale om man vil. Men det er ingen garanti for å få det likevel sa jordmoren.
Jeg ble klippet for å unngå å revne, men det hjalp ikke. Men kanskje det førte til at jeg ikke revnet enda mer.
Jeg tror også at jeg revna fordi fødselen plutselig gikk så fort. Huska at jordmora lenge sa at nå må du høre på meg så du ikke revner så hun prøvde ihvertfall å forhindre det.
Passa fint at i kveld så sa sambo da jeg skulle til å ta p-pillen min: vi skal ikke bare lage en baby til da?
Han tulla heldigvis for han også vil vente litt, men det var litt artig at det var akkurat når vi snakka om saken her inne :-)

Tror ikke vektoppgangen alltid indikerer størrelsen på babyen for jeg la på meg kun 7 kg og Simone var 3990g og 51 cm. Man blir visst ikke stor av å spise nesten bare vannmelon ;-p trodde hun skulle være lita jeg :-)

Tror ikke vektoppgangen alltid indikerer størrelsen på babyen for jeg la på meg kun 7 kg og Simone var 3990g og 51 cm. Man blir visst ikke stor av å spise nesten bare vannmelon ;-p trodde hun skulle være lita jeg :-)
Hehe.. Nei, jeg trodde absolutt at babyen i magen min var større! Så det er vannmelon som er tingen altså! Skal notere meg den..;) Stort pluss å gå gravid om sommeren når det er så masse god frukt og bær å få tak i. :cool:

Hehe.. Nei, jeg trodde absolutt at babyen i magen min var større! Så det er vannmelon som er tingen altså! Skal notere meg den..;) Stort pluss å gå gravid om sommeren når det er så masse god frukt og bær å få tak i. :cool:

Hehe..en hel vannmelon om dagen. Ble så sint når butikken ikke hadde vannmelon en dag, og enda sintere når sambo kom hjem fra jobb og hadde kjøpt med vannmelon...en liten bit..haha! Blir litt flau av å tenke på det :-)

Hehe..en hel vannmelon om dagen. Ble så sint når butikken ikke hadde vannmelon en dag, og enda sintere når sambo kom hjem fra jobb og hadde kjøpt med vannmelon...en liten bit..haha! Blir litt flau av å tenke på det :-)
Hahaha!! Greit å kunne skylde på hormonene.;) Jeg ble aldri sint på mangel av melk, men ble desperat. Skikkelig abstinenser! Vurderte å droppe sydenturen fordi de ikke hadde skikkelig melk. Jau!

Jeg var svak for saftis jeg, kunne godt spise noen av dem per dag hehe, liker det ikke ellers:-)

Ja det gikk plutselig mye raskere en. Jeg hadde trodd. Hadde lest at igangsetting tok tid. Fikk tilbud om igangsetting tidligere, men ville ikke det pga at de fødslene ofte er hardere, men siste gangen sa de at visst ikke jeg ble satt igang så kom jeg ikke til å orke noen fødsel og ende med keisersnitt, og av en eller annen grunn så virker keisersnitt så skummelt. Men kunne kanskje tenke meg å forhøre meg om det neste gang for vet at de tar inn de som har revnet så mye på samtale om man vil. Men det er ingen garanti for å få det likevel sa jordmoren.
Jeg ble klippet for å unngå å revne, men det hjalp ikke. Men kanskje det førte til at jeg ikke revnet enda mer.
Jeg tror også at jeg revna fordi fødselen plutselig gikk så fort. Huska at jordmora lenge sa at nå må du høre på meg så du ikke revner så hun prøvde ihvertfall å forhindre det.
Passa fint at i kveld så sa sambo da jeg skulle til å ta p-pillen min: vi skal ikke bare lage en baby til da?
Han tulla heldigvis for han også vil vente litt, men det var litt artig at det var akkurat når vi snakka om saken her inne :)
Husker jeg synes den verste delen av fødselen var da jeg fikk beskjed om å IKKE presse i det hodet sto å stanga for å komme ut :eek: Ble så sint på de da :p Men gikk jo veldig bra, sydde bare 2 sting ;) ...kan jo kanskje være fordi jeg smurte med "fødselsforberedende" olje i 4 uker før fødselen OG tok bringebærkapsel...men det kan jo også bare være en tilfeldighet at det "virka" ;)

Heheh, er bare å hive seg rundt å få en til, sats på keisersnitt :p ;) ...kjenner når jeg krangler med Hermine ved hvert eneste måltid (hun nekter å gape) at det skal bli litt deilig og gå på jobb/skolen og la pappan krangle med henne hjemme :P ;)

Nei, jeg var ganske tung til å begynne med, så det var greit at jeg ikke gikk opp mer. Hadde ikke cravings på anna enn melk, så det var hjalp litt på. :)
hadde bare cravings på vannmelon jeg da...men var så sulten hele tiden så spiste jo konstant :eek: ;)

Hehe..en hel vannmelon om dagen. Ble så sint når butikken ikke hadde vannmelon en dag, og enda sintere når sambo kom hjem fra jobb og hadde kjøpt med vannmelon...en liten bit..haha! Blir litt flau av å tenke på det :)
Jeg hadde også dilla på vannmelon, begynte nesten å gråte på butikken i mai da mannen nekta å kjøpte en hel melon fordi den kosta 25kr/kg :p Det ble til at vi kjøpte hele melonen ;)

Hahaha!! Greit å kunne skylde på hormonene.;) Jeg ble aldri sint på mangel av melk, men ble desperat. Skikkelig abstinenser! Vurderte å droppe sydenturen fordi de ikke hadde skikkelig melk. Jau!
hahaha, så fantastisk!

Husker jeg synes den verste delen av fødselen var da jeg fikk beskjed om å IKKE presse i det hodet sto å stanga for å komme ut :eek: Ble så sint på de da :p Men gikk jo veldig bra, sydde bare 2 sting ;) ...kan jo kanskje være fordi jeg smurte med "fødselsforberedende" olje i 4 uker før fødselen OG tok bringebærkapsel...men det kan jo også bare være en tilfeldighet at det "virka" ;)

Heheh, er bare å hive seg rundt å få en til, sats på keisersnitt :p ;) ...kjenner når jeg krangler med Hermine ved hvert eneste måltid (hun nekter å gape) at det skal bli litt deilig og gå på jobb/skolen og la pappan krangle med henne hjemme :P ;)
Hehe.. Jeg også ser frem til at pappaen skal få prøve seg med heeeele dager uten avlastning. Nå.kan han komme på å si "jammen, jeg er sliten etter jobb. Du har jo bare gått hjemme.." Mm-hmm..Har notert meg den skal du vite!;):D

Hehe.. Jeg også ser frem til at pappaen skal få prøve seg med heeeele dager uten avlastning. Nå.kan han komme på å si "jammen, jeg er sliten etter jobb. Du har jo bare gått hjemme.." Mm-hmm..Har notert meg den skal du vite!;):D
hehe, mannen her er heldigvis veeeldig påpasselig med kommentarer om hvor slitsomt det er på jobben, for han vet at det ikke er noen picknick å være hjemme heller! Spesielt når han får sms i 15-tiden hvor det står "vi har en helt for j****g dag, kom hjem SNART" :laughing021

hehe, mannen her er heldigvis veeeldig påpasselig med kommentarer om hvor slitsomt det er på jobben, for han vet at det ikke er noen picknick å være hjemme heller! Spesielt når han får sms i 15-tiden hvor det står "vi har en helt for j****g dag, kom hjem SNART" :laughing021
Hehe.. Ikke så dum han mannen din! Han her skjønner ikke sitt eget beste bestandig..:p For et par dager siden presterte Jonathan å si at han aaaalltid hadde ansvaret for vesla når han kom hjem sliten fra jobb. BUHU! Det er jo fordi mor må lage middag, vaske klær og rydde, fordi hun ikke fikk tid til det iløpet av den travle dagen med bæsj på stellebordet og ei sutrete og tannkløende jente! Svarte med at "oooh...gleder meg til jeg skal begynne og jobbe igjen. Jobbe litt overtid og.. Stikke innom ei venninne før jeg kommer hjem og..Dra bortom bestemor og bli servert middag og.." Høhøhø..:D;):p

Back
Topp