Velkommen til verden Leah

50FE2051-C529-4EC0-91A9-0701B53EDC06.jpeg 21C018D4-2009-43E0-8F9B-46ECF847DE95.jpeg 7D6D191E-D432-40BB-A169-2AF99F847401.jpeg

Bilstolen festet i bilen! Og småklær på stativet! Og lammeskinn som skal være i sengen hennes når de flytter henne er ordnet :) Nå mangler bare en liten tur på Barnas Hus :D

Sopp? Hvordan ser jeg det og hvordan behandles det? :)

Du ser det ikke, men guuuud hvor det kjennes. De første 10-15 «sugetakene» til baby (eller pumpen) kjennes som strikkepinner i puppen, og du begynner å kvi deg til å koble puppen på. Behandles med krem på puppen og evt mixtur til ungen om du ammer.

Ja, forresten - du er jo superkvinne med den pumpingen nå. Knallbra jobba!

Spent på kuvøsen idag jeg. Var ikke gøy å finne henne så varm igår at pulsen steg til 220 nær jeg kom inn og metningen bare falt. Og det uten mye tepper og lignende på seg.Fikk luftet og roet henne ned, glad jeg egentlig fikk vært der for hun så ikke veldig behagelig ut. Roet seg heldigvis raskt ned på brystet og tempen gikk fra 37.7 til 36.7 på kort tid! Og holdt en fin temp tross kun en liten tøybleie over seg når hun lå ute. Normalt må hun ha et strikket teppe i tillegg. Hovedproblemet med kuvøsen er vel egentlig at hun trenger tepper for å støtte, men det blir for varmt med tepper rundt henne..

Nydelig jente [emoji7] godt jobba med melken [emoji173]️

Spent på kuvøsen idag jeg. Var ikke gøy å finne henne så varm igår at pulsen steg til 220 nær jeg kom inn og metningen bare falt. Og det uten mye tepper og lignende på seg.Fikk luftet og roet henne ned, glad jeg egentlig fikk vært der for hun så ikke veldig behagelig ut. Roet seg heldigvis raskt ned på brystet og tempen gikk fra 37.7 til 36.7 på kort tid! Og holdt en fin temp tross kun en liten tøybleie over seg når hun lå ute. Normalt må hun ha et strikket teppe i tillegg. Hovedproblemet med kuvøsen er vel egentlig at hun trenger tepper for å støtte, men det blir for varmt med tepper rundt henne..

Nesten litt rart at de ikke kan regulere temperaturen mer i slike kuvøser?

Nesten litt rart at de ikke kan regulere temperaturen mer i slike kuvøser?

De kan ikke ta temperaturen lenger ned enn ca romtemperatur, som er 26-28 grader. Luften i cpapen er oppvarmet til 37 grader, så den vil varme opp kuvøsen uansett. Det er ca 50% fuktighet inni der også, som ikke akkurat bidrar til kaldere klima...

De kan ikke ta temperaturen lenger ned enn ca romtemperatur, som er 26-28 grader. Luften i cpapen er oppvarmet til 37 grader, så den vil varme opp kuvøsen uansett. Det er ca 50% fuktighet inni der også, som ikke akkurat bidrar til kaldere klima...

Skjønner. Jeg har jo IKKE peiling, aldri sett en kuvøse irl engang, ironisk nok siden jeg jobber på sykehuset ...:p Men alt hva man lærer!

Vakre Leah.

Så flink du er med pumpingen

1404 gram var vekten idag :D Vokser raskt!

Sopp? Hvordan ser jeg det og hvordan behandles det? :)

Når det blir ille får du hvitt belegg på brystvorten, og baby kan også få i munnen når den dier. Men hos meg begynte det nesten alltid med en litt dump, verkende smerte etter amming/pumping, samt skikkelig stikking når utdrivningen startet. Canesten er første behandling og hjelper fort. Har baby også fått må den få medisin. Sår som holdes fuktige har lett for å få sopp, så om du får vondt _utenom_ pumping, snakk med sykepleier!

Så nydelig hun er, og godt jobbet av mammaen med pumping. :Heartred

Hun der vokser!

1404 gram var vekten idag :D Vokser raskt!

Nytt hundretall [emoji1303]. Snart nådd den magiske «ut-i-seng»-grensen nå. Så du hadde lammeskinn i bilen din. Vet du om det er ok at de ligger på det allerede på sykehuset? Vi vil også [emoji56]

Back
Topp