Velge barnevogn

Landet på en simo :) men noen som vet om det går an å kjøpe en sportsdel utenom når vognen er en bagvogn i utgangspunktet?
Det er jeg ikle sikker på, men nå er simo gått ut av produksjon så blir muligens vanskelig å få tak i sportsdelen. Om det er en duo vogn, kan du sette på sportsdel ihvertfall :)

TFK Joggster Twist.

Stor og god vogn, som tar liten plass sammenslått. God plass under. Litt klønete glidelåsregulering for ligge og sittestilling. Den har 3 hjul, så lett å manøvrere og den har håndbrems (skivebrems), som er genialt ihvertfall her jeg bor med en del bakker.

For meg er 4 hjul et absolutt kriterie. Et vennepar hadde en fatal ulykke med en tfk som veltet når ungen sov! Da får vogna heller være litt tyngre å trille!

Har hatt emmajunga City cross til de to som nå er "store", har en modal til lillesøster.

Emmaljunga Edge Duo er min absolutte favoritt. 4 faste hjul, stabil, god å trille både på asfalt, golv og i terrenget.
Minuset er at den er litt tyngre enn andre vogner, men det gjør den også mer stabil.

For meg er 4 hjul et absolutt kriterie. Et vennepar hadde en fatal ulykke med en tfk som veltet når ungen sov! Da får vogna heller være litt tyngre å trille!

Har hatt emmajunga City cross til de to som nå er "store", har en modal til lillesøster.

Shit!! Døde virkelig ungen? Hva sa produsenten? Det må jo ha blitt en klage sak om ungen dør etter velting? Vi hadde tfk som bag vogn, men byttet til bugaboo som sportsvogn. Ikke på grunn av stabilitet. Men for å kunne ha ungen vendt mot meg!

Shit!! Døde virkelig ungen? Hva sa produsenten? Det må jo ha blitt en klage sak om ungen dør etter velting? Vi hadde tfk som bag vogn, men byttet til bugaboo som sportsvogn. Ikke på grunn av stabilitet. Men for å kunne ha ungen vendt mot meg!
Han døde ikke, men har veldig store hjerneskader:'(

Jeg har vært borti 4 hjullinger som har veltet flere ganger mens min 3 hjulling aldri veltet.
At man har 4 hjulling er altså ingen garanti for at den ikke velter

:eek: :eek: så grusomt :( Jeg tenkte å bruke tfk som sove vogn i bhg! :eek: :eek:
Jeg har vært borti mange 3 hjullinger i jobben min, kun en har veltet og det var en quinny for mange år siden som var kjent for å velte.

Jeg har derimot vært borti flere 4 hjullinger som har veltet.

Emmlajunga er jo kvalitetssikre vogner som tåler en trøkk. Vi bruker vår til lillesøster nå. Det syns ikke at den er tre år gammel allerede :-)

Eneste jeg har vært borti som har veltet er en med 3 hjul. Kommer ikke inn i huset her, jeg er avhengig av stabilitet når jeg skal gå tur med vogn og 2 hunder.
Så her kommer det høyst sannsynlig en stokke trailz i hus!

Spørs hvordan du skal oppbevare den? Inn og ut av bil, opp trapper osv?
Jeg anbefaler en lett vogn, alt blir så tungt når den blir så stor og svær.
Tfk!

TFK! :)
Om du skal bruke den fra nyfødt ville jeg valgt multi x-bag som kan brukes opptil 21 mnd.
Hadde Simo og Brio til min eldste, begge vognene veltet mange ganger. TFK-vogn har de tre yngste hatt, og den har aldri veltet!
Har også en emmaljunga city cross, og den syns jeg er ekkel å trille...

Simo kombivogn.

Back
Topp