Vekttråd

For en uke siden ca hadde jeg siden start gått opp 700 gram og var da 15 uker :)

Gikk ned 5 kg i uke 7/8 og har fortsatt ikke gått opp noe. Har litt å ta av, så ikke noe farlig foreløpig...

15+3. Gått opp 4 kg. Gikk ned 10 kg sist. Så satser på at dette er ett sunnere svangerskap.

Eg er i uke 16 og gått ned 10 kg, fikk beskjed om å være litt på vakt og ikke gå ned mer men vanskelig når eg ikke har mat lyst og ikke liker noe som helst :-( kke likt så sist. Sist gikk eg opp sykt mye :-P

Jeg er 17 uker på vei og har gått opp 3,5kg :)

Eg er i uke 16 og gått ned 10 kg, fikk beskjed om å være litt på vakt og ikke gå ned mer men vanskelig når eg ikke har mat lyst og ikke liker noe som helst :-( kke likt så sist. Sist gikk eg opp sykt mye :-P
Vanskelig det der.. Du får se på matprat og mat blogger om det er noe som frister, og så hive deg rundt å lage vist du kommer over noe godt som frister :)

Gått opp 8 kg, uke 18+2

Har gått opp 1-2 kg og er snart i uke 17. Forrige svangerskap gikk jeg opp 13 kg tilsammen som de sa var helt passe, så blir kanskje slik denne gangen og. Spiser enda akkurat like mye som før jeg ble gravid. forrige graviditet var jeg mest hekta på isbiter og farris bris så kostholdet ble nesten sunnere enn før:hungry:

Kjenner at jeg skammer meg litt over hvor mye jeg har gått opp i vekt. Er 15 fullgåtte uker i morgen og har gått opp 8 kg :( Jeg var på randen til undervektig da jeg ble gravid, men jeg synes uansett det er altfor mye. Er sulten hele tiden..I tillegg fikk jeg bekkenplager allerede i uke 6, så er blitt veldig inaktiv.
Med førstemann la jeg på meg ca 10 kg og da var jeg normalvektig i utgangspunktet. Med andre la jeg på meg 25 kg, men da var jeg undervektig i utgangspunktet.
Prøver så godt jeg kan å holde meg unna søtsaker og usunn mat, men jeg sprekker støtt og stadig. Pleier å ha liten matlyst, så er ikke vant til å være så innmari sulten hele tiden:smiley-angry019

Kjenner at jeg skammer meg litt over hvor mye jeg har gått opp i vekt. Er 15 fullgåtte uker i morgen og har gått opp 8 kg :( Jeg var på randen til undervektig da jeg ble gravid, men jeg synes uansett det er altfor mye. Er sulten hele tiden..I tillegg fikk jeg bekkenplager allerede i uke 6, så er blitt veldig inaktiv.
Med førstemann la jeg på meg ca 10 kg og da var jeg normalvektig i utgangspunktet. Med andre la jeg på meg 25 kg, men da var jeg undervektig i utgangspunktet.
Prøver så godt jeg kan å holde meg unna søtsaker og usunn mat, men jeg sprekker støtt og stadig. Pleier å ha liten matlyst, så er ikke vant til å være så innmari sulten hele tiden:smiley-angry019
Synes ikke du skal skamme deg over det. Du har jo tydeligvis hatt en voldsom nedgang mellom svangerskapene så du trenger sikkert litt ekstra nå :)

Gikk litt ned i uke 11-13 som kom fort tilbake. Har siste to ukene gått opp 1.5 kilo fra startvekt, men hadde litt ekstra i utgangspunktet. Uke 19+2.

19+0 i dag. Ligger ca på samme som start. Kanskje en kg ned.

..men her var det litt ekstra å ta av, så det er vel normalt.

Ingen som går opp i vekt? Synes jeg scroller nedover å flertallet går nedover...
Føler meg tjukk og feit. Her går det oppover vertfall....:dead:

Back
Topp