Vekttråd

Uke 19+4, er på minus 5 kg nå, var nede på -7 pga kvalme første 14 ukene, men siste 5 ukene gått opp 0,2-0,4 kg!
Spiser ikle noe form av sukker, så 0 kaker is godteri brus mm, og er nøye på kostholdet, spiser mat med mye næring med som er relativt lav på kalorier.
Har en VELDIG aktiv jente så hu er fornøyd!
 
Jeg har gått opp 2kg hittil, uke21...men sist gang kom de fleste kg mot slutten!
 
Sist la jeg på meg masse masse vann i slutten av svangerskapet, da magen var borte oppdaget jeg plutselig at jeg hadde strekkmerker mellom beina på innsiden av lårene :p nå er jeg 23+5. Og har gått opp 3-4 kilo fra startvekt. Gikk riktignok ned 6 kilo i starten :D
 
Er 19+6 og mangler 3 kg for å nå startvekt. Begynte ikke å gå ordentlig opp i vekt før etter uke 20 en gang sist svangerskap :)
 
Svangerskap 1: totalt 17 kg(gutt)
Svangerskap 2: totalt 12 kg(gutt)
Svangerskap 3(til nå) straks uke 22: 1,5 kg (jente)

Er veldig spent på totalen på slutten denne gang :) det er vel kanskje normalt med alt fra 10-30 kg? Så her kan alt skje ;) ;)
Tenker ikke så mye på det egentlig.
 
20+1, gått opp 300 gram :p
 
22+5, fortsatt ingen oppgang, men heller ingen nedgang. Står bom stille. I dag kommenterte JM det og lurte på om jeg spiste godt nok. Men vi konkluderte med at jeg har hatt litt mindre matlyst, men at det antageligvis kommer til å endre seg snart. :)
 
21+2 og opp 4 kg foreløpig. Tror de har satt seg rett på hoftene, og minst 1 kg i hver pupp :p Kan ikke si at jeg bekymrer meg så veldig enda, selv om startvekta var 90kg :) legen syns vektoppgangen var fin, så da velger jeg å stole på henne :D
 
21+2 og opp 4 kg foreløpig. Tror de har satt seg rett på hoftene, og minst 1 kg i hver pupp :p Kan ikke si at jeg bekymrer meg så veldig enda, selv om startvekta var 90kg :) legen syns vektoppgangen var fin, så da velger jeg å stole på henne :D
Minst 1 kg i hver pupp her og. Helt sykt , Dolly parton pupper :D
Jeg har snart gått opp 7 kg... Og er 23+0..
Men har man fått beskjed om ro og hvile så gjør man det, så får kiloene bare komme:D
 
22+3 i dag, da jeg veide meg på tirsdag (22+1) hadde jeg gått opp ca 0,5 kg i forhold til startvekt. Syns jeg ser ganske tydelig at jeg har blitt "slankere" fra puppene og opp og på ryggen, klager ikke på det da. Spurte legen om jeg burde bekymre meg for at jeg nesten ikke har gått opp noe, spesielt siden jeg er gravid med tvillinger, men målene deres var på og rett over gjennomsnitt, og de er helt sykt aktive til tider, så hun sa jeg kunne slappe helt av, men at jeg godt kunne spise litt mer. Problemer mitt er bare at jeg glemmer å spise til tider siden jeg ikke føler meg sulten, og når jeg først spiser skal det så lite til før jeg blir mett.. :confused:
 
24 + 4 og opp 7,5 kg. Skvetter til når jeg ser meg i speilet om dagen eller hvis jeg går forbi et vindu og ser speilbildet mitt, men er ikke så bekymret foreløpig :p
 
24+5 og opp 6 kg :)
 
25+2 og er nå på ca. +9 kg :p Hehe..
Til tross for at jeg fortsatt er forholdsvis aktiv og jogger eller går en del lengre turer.
 
25+6 og opp 10 kg...ikke fornøyd med det, men 6 av de kom mellom uke 12 og 18 for da spiste jeg hele tiden for å stagge kvalmen :/

Uttrykte bekymring til legen over vektoppgangen, men hun sa at jeg trengte det til ammingen så jeg skulle ikke bekymre meg mente hun..jeg håper virkelig ikke jeg går opp mer enn 20, men jeg vet også av erfaring at det går relativt fort av igjen
 
21+6 og opp 5,5 kg... Jordmor kommenterte at "en del går opp en del i starten ja"... Synes det var litt rart - for synes vektøkningen så langt er ok synes jeg selv iallefall :p
 
Back
Topp