Vektoppgang!

Bkno9118510

Betatt av forumet
Heisann!
Nysgjerrig på hvor mye dere har gått opp til nå? Har hypermesis, men får spist mye utover dagen, så hadde gått opp 3 kg til uke 20. Nå er formen bedre og jeg har gått opp ca 7 kg til uke 25!
 
Jeg vet ikke startvekt da vi ikke hadde fungerende badevekt da jeg fant ut jeg var gravid. Men veide meg til første kontroll hos jm da jeg var 10 uker, og fra da har jeg gått opp ca 6 kg. Hadde nok gått ned noen kg før det pga kvalme og oppkast.. er 25+5 nå
 
Ved 22 uker hadde jeg gått opp nesten 11kg fra startvekt (13 fra laveste vekt i 1. trimester). Må følge med pga høy sannsynlighet for svangerskapsforgiftning. Prøver nå å spise sunnere og bevege meg mer.
 
26+1 og gått opp ca 6 kg :). Starta på ca 77 og er 167. Regner med det blir en del mer de neste tre mnd.
 
24+0 gått opp 11kg allerede. Starta med BMI på ca 20. Regner også med å gå opp en del mer fremover. Sliter for øvrig mye med kvalme, så spiser ofte for å holde den noelunde i sjakk
 
23+6, veier meg kun hos jordmor. Var der sist mandag og da hadde jeg gått opp 1kg. Så akkurat nå er det kun bebis og fostervann❤️
 
Gått opp 3 kg. fra startvekt (men gikk ned 2 kg i første trimester pga kvalme). Er 25+0 i dag. Fra uke 22 har jeg for første gang i svangerskapet hatt skikkelig matlyst, og kjenner at jeg blir raskere sulten enn før svangerskapet. Så nå må jeg passe meg litt det går med både mat, is og sjokolade om dagen. Prøver å få inn gode, næringsrike måltider spesielt til frokost og lunsj, så overspiser jeg litt for ofte til middag + litt snacks til kveld. Ønsker ikke å bli tyngre enn jeg må, for min egen del. Er til gjengjeld mer fysisk aktiv nå enn før jeg ble gravid. Deltar på gravidsvømming en gang i uka blant annet, og det er kjempekjekt!

Starta med en bmi på 27.
 
Gått opp 3 kg. fra startvekt (men gikk ned 2 kg i første trimester pga kvalme). Er 25+0 i dag. Fra uke 22 har jeg for første gang i svangerskapet hatt skikkelig matlyst, og kjenner at jeg blir raskere sulten enn før svangerskapet. Så nå må jeg passe meg litt det går med både mat, is og sjokolade om dagen. Prøver å få inn gode, næringsrike måltider spesielt til frokost og lunsj, så overspiser jeg litt for ofte til middag + litt snacks til kveld. Ønsker ikke å bli tyngre enn jeg må, for min egen del. Er til gjengjeld mer fysisk aktiv nå enn før jeg ble gravid. Deltar på gravidsvømming en gang i uka blant annet, og det er kjempekjekt!

Starta med en bmi på 27.
Mesteparten av vekta som ikke er baby, morkake og fostervann har lagt seg på brystene er som to sandsekker som lever sitt eget liv jeg måtte le av meg selv da jeg så meg i speilet og innså at ett bryst alene er like stort som ansiktet mitt... blir spennende å se hvordan de kommer til å se ut etter amming
 
Er 25+5 i dag og har fått opp 2,5 kg. Så antar det er ca det graviditeten veier.:D Men sliter mye med kvalme og halsbrann enda så dårlig matlyst o_O
 
Mesteparten av vekta som ikke er baby, morkake og fostervann har lagt seg på brystene er som to sandsekker som lever sitt eget liv jeg måtte le av meg selv da jeg så meg i speilet og innså at ett bryst alene er like stort som ansiktet mitt... blir spennende å se hvordan de kommer til å se ut etter amming
Ca samme her og ja!:laughing002
 
Gått opp ca 10kg. Ikke hatt kvalme.
Med nr 1 gikk jeg opp 8-9kg totalt, og per nå følger jeg samme vektkurve som med nr 2. Da var da mye økning de første 2-4mnd og deretter bare noen kg ekstra.

Må også legge til at de fleste kommer inn i sin "normale vekt" innen ett par år etter fødsel. Noen kg fra eller til har ikke så mye å si:)
 
Er i uke 21+4 og er fortsatt 2kg i minus i fra startvekt, på grunn av kvalme og matvegring i første trimester. Men har en noe høyere BMI i utgangspunktet, så det er vel ikke noe utpreget behov for at kroppen skal bygge noe "lager", da jeg har det i fra før av. Men magen vokser og puppene er merkbart større, samt at det er blitt noe lettere å spise igjen de siste ukene, så jeg tenker jo at vekta må begynne å ta seg opp igjen snart..
 
Uke 24 i dag og opp 12 kg. De 10 første kom veldig raskt, så jeg håper jeg er en av de som går opp mindre i andre halvdel.. Føler jeg spiser som normalt og beveger meg som før, så jeg fikk litt sjokk av hvor raskt det gikk
 
Back
Topp