Vektoppgang!

25+6 og har gått opp 3,5 kg. Tenkte det kanskje var litt for lite, men ser jo av postene over at det er flere som ligger på ca samme nivå. Puh!

Ikke vært noe kvalm, men heller ikke skrubbsulten, så spist og levd ganske normalt. Og tror ikke brystene har blitt noe tyngre, skjønner at en del får ekstra vekt der.

BMI på 27 før graviditet.
 
Gått opp 8 kg til nå i uke 23+4
Håper jeg klarer å holde meg under 20 kg som jeg la på meg de to forrige graviditetene :dead:
 
Shit, hwr wr det mange som har gått opp lite! Jeg har nå gått opp 12 kg i uke 30, har en bmi på 22 fra før. Satser på å holde meg innafor 12-16 som anbefalt, men det ser dårlig ut, haha
Med bmi på 22 så går det nok fint, og mye forsvinner etter fødsel :happy:
 
Shit, hwr wr det mange som har gått opp lite! Jeg har nå gått opp 12 kg i uke 30, har en bmi på 22 fra før. Satser på å holde meg innafor 12-16 som anbefalt, men det ser dårlig ut, haha
Nå har jeg ikke veid meg siden uke 24, men da hadde jeg gått opp 10 kilo. Nå 3 uker senere så skal jeg ikke se birtifra at det er blitt en kilo eller to til, så du er ikke alene :laughing002
 
Shit, hwr wr det mange som har gått opp lite! Jeg har nå gått opp 12 kg i uke 30, har en bmi på 22 fra før. Satser på å holde meg innafor 12-16 som anbefalt, men det ser dårlig ut, haha
Samme her, BMI på 22 fra før, men nå i uke 28 er jeg 15 kg opp allerede. Føler meg veldig tung og svær, og har slitt med kvalme hele veien og må småspise konstant. Gleder meg til å bli ferdig med denne graviditeten :p
 
Uke 29 + 3 nå kjenner jeg at det går litt fortere opp i vekt. Gått opp 9 kg
De med lav BMI vil ofte gå opp mere enn oss med øvre sikte på normaldkalaen. Nå sier vekta at jeg er overvektig.
 
30+6 og har gått opp 7 kg. Hadde BMI på 27 før start, så tenker det er helt ok, er jo anbefalt maks 11,5 kg i den BMI-klassen.

Men egentlig er jeg mest opptatt av om vekta føles sunn ut - og alle mål hos jordmor er akkurat som de burde, så sier meg fornøyd med det, men håper også at jeg holder meg innafor anbefalinga.
 
Var hos jordmor idag, veier meg kun der. Har gått opp 5kg til nå, uke 31 straks❤️
 
Gått opp 5 kg og uke 32 imorgen.
Folk bemerker at jeg ser slankere ut og, og føler selv at det er lillemor som stjeler «alt»
 
11 kg, uke 32 i morgen. Tidligere svangerskap har jeg pleid å gå opp mellom 20-30 kg. Men utgangspunktet var høyere denne gangen enn tidligere.
Tenker ikke så mye på hvor mye jeg går opp. Fokuserer heller på å spise variert og unngå sukker :happy:
 
Tror jeg har gått opp 10kg, straks uke 31 her. Håper det roer seg litt nå :wacky: Gått opp 25-16kg de andre gangene da.
 
Her er jeg 33+0 og har gått opp rundt 10 kg en plass. Typisk for meg er å begynne å gå ned 1-2 kg nå mot slutten fordi jeg ikke klarer å spise så mye, og gjerne blir noe mer aktiv. Spørs om jeg blir superaktiv i varmen her, men jobber jo mer i huset for tida, så er bedre enn fullstendig sofaliggende :wacky:
 
Back
Topp