Vektoppgang!

Uke 33, gått opp 16 kg :joyful:
Dette nærmer seg dobbelt av samlet vektoppgang på mine to første graviditeter.
Usikker på om det blir noe høyere vektoppgang siden jeg nå sliter med matlyst og kvalme.
 
Uke 33, gått opp 16 kg :joyful:
Dette nærmer seg dobbelt av samlet vektoppgang på mine to første graviditeter.
Usikker på om det blir noe høyere vektoppgang siden jeg nå sliter med matlyst og kvalme.
Ca samme som meg dette :p Jeg skylder i alle fall på kvalmen, må småspise dagen lang for å holde den i sjakk, og da blir det veldig vanskelig å holde styr på totalt inntak. Men kjenner jeg gir litt f, så lenge jeg ikke bare spiser junk.
 
Roet seg litt på vekten her også, gikk opp 10 kg fra uke 20-30, og kun 3,5 fra 1-20, så er nå ca 14 kg ekstra i uke 33. Tror også hypermesis er litt grunnen her, så lenge med kvalme, oppkast og rolig aktivitet med mye hvitt brød og juice for å overleve kvalmen:) Synes selv jeg kun har mage, men er jo høy(1.80), så det er nok endel kilo ekstra rundt om i kroppen:)
 
34+2, gått opp 11kg. Fornøyd med det! Har ingen planer om å veie det samme etter barseltid, men jeg syns ikke vekten er grusom på meg eller har noe problem med å gå opp nå pga svangerskapet. Det er litt godt :).
Det er vel 12-16 kg som er gjennomsnitt/anbefalt så det et ihvertfall ikke unormalt!:) jeg er nok på vei over normalen, men det var jeg sist også og det gikk jo av etterhvert:)
 
Jeg begynner å bli litt bekymra for om jeg går opp for lite? Vekta har ikke endret seg den siste halvannen måneden, så ligger fortsatt på +7 kg og er nå 34+0.

Øking i symfyse har vært helt på kurven hittil, og håper det fortsatt er tilfelle når jeg har neste time hos jm om en uke.
 
Jeg begynner å bli litt bekymra for om jeg går opp for lite? Vekta har ikke endret seg den siste halvannen måneden, så ligger fortsatt på +7 kg og er nå 34+0.

Øking i symfyse har vært helt på kurven hittil, og håper det fortsatt er tilfelle når jeg har neste time hos jm om en uke.
Jeg bryr meg null om vekta stopper opp litt, så lenge symfysen fortsetter å følge kurven. Jeg har faktisk tendenser til å gå litt ned i vekt de siste par mnd fordi jeg klarer ikke spise mye, pluss at jeg gjerne beveger meg mer pga nesting og pleier å gå litt mer :)
 
Jeg bryr meg null om vekta stopper opp litt, så lenge symfysen fortsetter å følge kurven. Jeg har faktisk tendenser til å gå litt ned i vekt de siste par mnd fordi jeg klarer ikke spise mye, pluss at jeg gjerne beveger meg mer pga nesting og pleier å gå litt mer :)
Sikkert riktig holdning! Vet jo man ikke skal sammenligne seg med andre, men det er jo lett for det likevel. Her kan jeg nok ikke si at jeg beveger meg mer, men sliter litt med å greie å spise fryktelig mye. Fort mett!
 
Bryr meg så absolutt ikke om tallet på vekta, og veide meg sist i desember da jeg tok Otrivelle-sprøyta.
I går bad jordmor meg om å gå på vekta for første gang og jeg har kun gått opp 6kg! Både jeg og hun var kjempeoverrasket, for ungen er estimert pluss 30% nå!
 
Sikkert riktig holdning! Vet jo man ikke skal sammenligne seg med andre, men det er jo lett for det likevel. Her kan jeg nok ikke si at jeg beveger meg mer, men sliter litt med å greie å spise fryktelig mye. Fort mett!
Bare det med å ikke klare å spise like mye har noe å si altså:Heartpink så ikke la deg bekymre av det tallet hvis alt annet virker til å være som det skal:)
 
32+0 i dag. Gått opp ca 10kg nå.

Gikk opp nesten 25 med forrige så har prøvd å holde meg i tøylene denne gangen. + har en 2,5 åring som må følges opp Vi får se hvor mye is jeg klarer å begrense i sommer- jeg er en isELSKER.
 
Jeg begynner å bli litt bekymra for om jeg går opp for lite? Vekta har ikke endret seg den siste halvannen måneden, så ligger fortsatt på +7 kg og er nå 34+0.

Øking i symfyse har vært helt på kurven hittil, og håper det fortsatt er tilfelle når jeg har neste time hos jm om en uke.
Hvordan går det, jeg legger ikke på meg. Stopper på 7-8 kilo. Baby ligger over kurven. Jeg er utrolig kvalm. Men prøver å spise godt til middag. Og litt frukt og grønt resten av dagen. Legene virker ikke bekymret. Men er nå sykmeldt for å få opp energi
 
Hvordan går det, jeg legger ikke på meg. Stopper på 7-8 kilo. Baby ligger over kurven. Jeg er utrolig kvalm. Men prøver å spise godt til middag. Og litt frukt og grønt resten av dagen. Legene virker ikke bekymret. Men er nå sykmeldt for å få opp energi
Jeg tenker at hvis legene ikke er bekymret så skal man jo stole på det! Og det at baby ligger over kurven hos deg selv om vekta ikke øker er jo et godt tegn?

Jeg har ny kontroll hos jordmor imorgen, så spent på symfysemålet da, for jeg har ikke lagt på meg noe mer siden jeg skrev den posten.
 
Back
Topp