Denne graviditeten skiller seg en god del ut fra de forrige tre jeg har hatt. Og ser med bekymring at jeg nå i en alder av 10 uker på vei har gått opp 5 kg allerede!!
De andre graviditetene (3 gutter) gikk jeg opp ca 12-14 kg med hver. Men i uke 10 hadde jeg kanskje gått opp en halv kilo eller ingenting. Har kontroll hos legen i morgen for blodprøver, og kan sikkert regne med å få litt kjeft?
Trodde de var litt opptatt av det der. Jeg har ikke spist noe annerledes denne gangen heller. Ikke lyst på snop eller sjokolade. Trener flere ganger i uka. Har BMI på akkurat 25. Klør meg litt i hodet og lurer på hvor dette skal ende når termin nærmer seg. Noen som har erfaringer med dette?
De andre graviditetene (3 gutter) gikk jeg opp ca 12-14 kg med hver. Men i uke 10 hadde jeg kanskje gått opp en halv kilo eller ingenting. Har kontroll hos legen i morgen for blodprøver, og kan sikkert regne med å få litt kjeft?
(gikk heldigvis alt ned igjen) Jeg husker jeg spurte jordmor flere ganger om det fordi jeg kunne ikke gjort noe annerledes jeg heller, trente jo og spiste ikke mye søtt og snacks. Jordmor reagerte ikke på det fordi jeg var normalvektig før svangerskapet og sa at noen går opp mer enn andre. Legen min derimot var skikkelig nedlatende og sa at jeg måtte passe på å ikke få «sukkerbarn»
Men hun klarte så vidt å måle magen min og fylle ut helsekortet så jeg tenkte ikke så mye over at legen sa noe. Jordmor jobber jo med gravide hver dag og kan litt mer på det området