Vektoppgang

Litt fælt å si det, men ikke turt å veie meg noe de siste ukene. Er så redd for hva vekten vil vise. Er lav av vekst så min skrekk er å se 60 tallet.. Veide 53 før svangerskapet, gikk ned til 50 pga kvalme og sist jeg veide meg var vekta oppe i 56.
Er jo helt tullete å være så fokusert på det magiske 60 tallet, for bærer jo på et barn og er over halvveis i svangerskapet så det at man går opp x antall kilo er jo normalt. Skal til jordmor neste uke, så blir vel eventuelt veiing der :nailbiting:
 
De to siste ukene har jeg gått opp 1 kg hver uke :bag: :banghead: Jordmor satt også +1 på ødem forrige uke, bekymrer meg litt for at vannet kommer så fort (og det enda er vinter), tenker på gru på de neste 15 ungene i varmere vær :wideyed:
 
De to siste ukene har jeg gått opp 1 kg hver uke :bag: :banghead: Jordmor satt også +1 på ødem forrige uke, bekymrer meg litt for at vannet kommer så fort (og det enda er vinter), tenker på gru på de neste 15 ungene i varmere vær :wideyed:
Har gått opp en del i det siste selv, 1,5-2 kg på 3 uker. MYE vann, må ta av meg ringene nå :( søster’n sa hun så det i ansiktet mitt nå å :shifty: sliter med vann i fingrene til vanlig pga senebetennelse, men nå er det så vondt i hele kroppen når jeg står opp og til 10:30-11 tiden ca..
 
Har gått opp en del i det siste selv, 1,5-2 kg på 3 uker. MYE vann, må ta av meg ringene nå :( søster’n sa hun så det i ansiktet mitt nå å :shifty: sliter med vann i fingrene til vanlig pga senebetennelse, men nå er det så vondt i hele kroppen når jeg står opp og til 10:30-11 tiden ca..
Kanskje det er naturlig at det skjer noe akkurat rundt nå da? Med vekta og vannet? Siden vi begge opplever det samtidig? Jeg og merker fingrene, blir rød på nederste fingerledd, huden rødmer og vanskelig å knipe. Ser ut som en stranda hval til slutt, pløsete og vannfylt, og har ikke lyst å føle på det enda :sorry: :bookworm:
 
Kanskje det er naturlig at det skjer noe akkurat rundt nå da? Med vekta og vannet? Siden vi begge opplever det samtidig? Jeg og merker fingrene, blir rød på nederste fingerledd, huden rødmer og vanskelig å knipe. Ser ut som en stranda hval til slutt, pløsete og vannfylt, og har ikke lyst å føle på det enda :sorry: :bookworm:
Røde, svære og når man retter de ut så blir det hvitt mellom leddene. Litt som når man er i syden :hilarious: Jeg synes det var ille med eldste. Hadde termin 10.juni, hun kom 3.. Men mai var varm følte jeg, grusomt! jeg hadde 2 i ødem på slutten. 0 i uke 29 og 1 uke 33 ser jeg i papirene mine. Men økt vekt har jo litt å si ettersom man får vann i kroppen. Og så veier man seg helst på morgonen og da har i hvert fall jeg mest vann:bag: så skylder på det :hilarious:
 
Jeg har gått opp 8kg så langt. Følger forrige svangerskap :rolleyes: da gikk jeg opp 25kg og det vil jeg ikke gjøre denne gangen :shy:

Jeg har også måtte ta av ringer nå. Tidligere enn sist, og det var på vår/sommeren i tillegg.
 
Kanskje det er naturlig at det skjer noe akkurat rundt nå da? Med vekta og vannet? Siden vi begge opplever det samtidig? Jeg og merker fingrene, blir rød på nederste fingerledd, huden rødmer og vanskelig å knipe. Ser ut som en stranda hval til slutt, pløsete og vannfylt, og har ikke lyst å føle på det enda :sorry: :bookworm:
Fant dette nå :hilarious:
‘Vanligvis kommer den største vektøkningen i uke 20 til 28, for så å avta noe i 3. trimester. Men for enkelte kommer den største vektøkningen i siste trimester. Man gir litt opp, orker ikke å passe på vekten. "Det får bli som det blir."’

https://nhi.no/graviditetsoraklet/mor/svangerskapsuke-27/
 
26+0 og gått opp 1,5 kg. Vet ikke helt hvorfor jeg ikke har gått opp mer. Spiser dog mindre til hvert måltid, men flere måltider om dagen enn før jeg ble gravid. Spent på om jeg plutselig legger på meg veldig mye mot slutten.
 
Jeg skriver inn vekt på garmin-appen. Den har en ‘anbefalt’ vekt for meg. Lå under lenge, så kom glatt og innesitting :hilarious:
upload_2022-2-25_8-23-38.jpeg
skal prøve å få være mer aktiv, gått mer turer nå fremover:angelic:
 
Den appen tar vel bare eksponentiell vekst ser det ut som? Nå er det jo ikke sånn at vi bygger baby på det viset :knegg: Så hadde ikke tenkt noe på det. Vil tro mine +2 på to uker sikkert ser kjempe bra ut i den appen laughing6 Det blir nok bra til slutt :)
 
26+4 i dag, 6 kg opp til nå. Stresser ikkje med vekt, har ikkje gått opp for mykje med dei andre og har komme relativt fort tilbake til startvekt. Stresser ikkje med å ta av etterpå heller, kroppen har tross alt brukt 9 mnd på å gå opp i vekt og endte seg, så den får god tid til å komme seg igjen også :)
 
Den appen tar vel bare eksponentiell vekst ser det ut som? Nå er det jo ikke sånn at vi bygger baby på det viset :knegg: Så hadde ikke tenkt noe på det. Vil tro mine +2 på to uker sikkert ser kjempe bra ut i den appen laughing6 Det blir nok bra til slutt :)
det grå feltet er vel det som er "anbefalt" vektoppgang. Bryr meg ikke såå mye, men jeg vet det har vært mye stillesitting, så gjør jo ingenting å følge litt med :hilarious:
 
Jeg tørr ikke å gå på vekta nå før jordmor. Jeg går alltid opp mye , ca 25 kg i snitt. Siste ukene har det vært mye mindre gåing og mer mat inn pga sykemelding og korona i familien, så MÅ ha blitt endel ekstra kg ja på de ukene :angelic:
 
Da gikk jeg på vekta, og håper virkelig at de to posene med chips jeg spiste i går og forgårs holder vann.
Opp 4 kg på 3 uker :bag: Totalt 14 kg ..... haha!
 
Er rundt 23 uker og gått opp ca. 5 kg. Sist gikk jeg opp godt over 30 kg (hadde gått opp 14 kg forrige svangerskap på samme tidspunkt). Folkens, ville ikke bekymret meg så lenge det ikke spises ekstreme mengde mat og søtsaker. Jeg gikk ned alle mine kilo forrige svangerskap helt greit. Det med vekt er så veldig individuelt.
 
Har komt meg på startvekta igjen. Gikk ned 3 og en halv kg og nå er jeg 74 kg igjen.
 
Er 26+5 idag å har lagt på meg 9-10 kg har alltid slitt med å komme meg opp i vekt før jeg ble gravid, men nå går jeg opp jevnt over men skal være ærlig å si at jeg takler det litt dårlig. Sliter litt med å akseptere det rett og slett
 
Back
Topp