Vektoppgang

Jeg har gått ned 15kg (30+6), hadde høy bmi fra start, hadde også pcos som var grunnen til vektoppgangen, men den forsvant i starten av graviditeten så det har bare gått ned, hadde vært livredd om hun ikke hadde det så ekstremt bra inni der:hungover:
 
Jeg er 29+5 og har gått opp bare 1 kg! Har ikke veid meg siden uke 12, men i dag gikk jeg på vekta på kontroll. Syntes det er veldig liteo_O
 
Jeg er 29+5 og har gått opp bare 1 kg! Har ikke veid meg siden uke 12, men i dag gikk jeg på vekta på kontroll. Syntes det er veldig liteo_O

Det var lite ja! Men det kommer jo veldig an på hvordan vekta var fra før av. Hvis du hadde litt ekstra å gå på fra før så får vel babyen bare mer av energien fra reservelageret. :)
 
Det var lite ja! Men det kommer jo veldig an på hvordan vekta var fra før av. Hvis du hadde litt ekstra å gå på fra før så får vel babyen bare mer av energien fra reservelageret. :)
Er helt normalvektig, har vel en BMI på rundt 22-23. må prøve å få i meg litt mer mat fremover, kan kjøpe inn nøtter og sånn til mellommåltid. Redd for å få baby med lav fødselsvekt eller andre komplikasjoner pga jeg ikke får i meg nok mat:nailbiting:
 
Er helt normalvektig, har vel en BMI på rundt 22-23. må prøve å få i meg litt mer mat fremover, kan kjøpe inn nøtter og sånn til mellommåltid. Redd for å få baby med lav fødselsvekt eller andre komplikasjoner pga jeg ikke får i meg nok mat:nailbiting:

Ja, da er det sikkert lurt å følge litt med framover og fokusere på å få i seg masse energi. Ble det sagt noe om det på kontroll da?
 
Ja, da er det sikkert lurt å følge litt med framover og fokusere på å få i seg masse energi. Ble det sagt noe om det på kontroll da?
Nei, ikke noe spesielt foreløpig. Får litt hyppigere oppfølging fremover:)
 
Er helt normalvektig, har vel en BMI på rundt 22-23. må prøve å få i meg litt mer mat fremover, kan kjøpe inn nøtter og sånn til mellommåltid. Redd for å få baby med lav fødselsvekt eller andre komplikasjoner pga jeg ikke får i meg nok mat:nailbiting:

Jøss, jeg hadde vel rundt 22 i BMI før jeg og, og har gått opp 11 kilo i uke 31+0! Og likevel kommenterer alle at jeg virkelig bare har fått mage(og ikke så stor heller), de kan ikke se noe «ekstra fettlager» noe sted:bored::hilarious: Jeg antar nok at fettprosenten min er høyere nå, men kanskje bare veldig jevnt fordelt?? Uansett litt godt å høre at jeg ikke ser tjukk ut:bag:
 
Jeg er i uke 30+0, har gått opp ca 10kg til nå. Var i utgangspunktet på grensen til undervektig med BMI på 18. Synes i speilet det ser ut som kroppen er helt lik foruten hofte/mage/pupper. Er veldig spent på hvordan kroppen blir ut når magen trekker seg tilbake :happy090
Gøy å se hvor ulik kroppen vår er, er helt sikker på at alle ser flott ut!
 
32+0 idag, og opp 6 kg! Hadde litt ekstra før graviditeten, å gikk ned 3kg i starten. Nådde igjen startvekta for ca 2 månder siden
 
Er 32+0 i dag, var 94kg før svangerskap. Gikk ned 10 kg pga ekstrem kvalme i 11 uker. Har nå lagt på meg 7,5 av de 10 kg jeg gikk ned. Så i teorien har jeg ikke «lagt på» meg noe. Men har gått opp 7,5 siden vekta stoppa å gå nedover.

Jeg tenker ikke over i det heletatt at jeg går opp, så lenge det ikke er for mye for fort (mtp at det er symptom på svangerskapsforgiftning).

Trivst relativt greit i egen kropp som gravid da det ikke er stor forandring fra før jeg ble gravid:cat:
 
Jeg har også fått kommentarer på at jeg ser slank ut ot at jeg "bare har mage", selv om jeg til nå har gått opp ca 11 kg. Merker at mye av vekten er vann, da jeg er veldig hoven i ansiktet, hendene og leggene. Var også det sist, da gikk jeg opp 20 kg til sammen og 17 av disse kiloene gikk av i løpet av de første par ukene etter fødsel :D
 
33+2 og vekta har fremdeles ikke rørt seg siden uke 24. Har lagt på meg totalt ca 6-7kg. Spent på om den plutselig gjør et byks under innspurten nå :joyful:
 
Jeg er misunnelig på dere som bare går opp noen kilo... Jeg var 7-8kg over trivselsvekt i utgangspunktet, og har gått opp 16kg til, 30+0... nærmer meg styggfort 30kg+ i forhold til hva jeg trives med :hungover: Det er tungt å dra rundt på!
 
Jeg hadde bmi på 23 (normalvektig) når jeg ble gravid, og frem til uke 25 gikk jeg opp 13 kg. Fra uke 25 og til nå (uke 33+1) har jeg lagt på meg 1 kg. Så jeg håper jeg ikke går opp så mye mer frem til fødsel :wideyed:
 
Jeg er misunnelig på dere som bare går opp noen kilo... Jeg var 7-8kg over trivselsvekt i utgangspunktet, og har gått opp 16kg til, 30+0... nærmer meg styggfort 30kg+ i forhold til hva jeg trives med :hungover: Det er tungt å dra rundt på!
Jeg kjenner også på misunnelsen.
Veide 10 kilo for mye når jeg ble gravid og har gått opp 13+kilo nå. :dead:
Har på en måte gitt litt opp også, for jeg føler at uansett hva jeg gjør i forhold til kost så legger jeg på meg en kilo i uka. Er 31+3 i dag så fortsetter det slik så blir det jo ekstremt stor vektøkning...
Blir vel uansett bedre når graviditeten er over og jeg ikke lenger er imobil.. Men kjenner at jeg gleder meg veldig til å faktisk kunne gå en tur uten å være sengeliggende etterpå :happy:
 
17 kg opp. Har bremset litt opp i det siste, enda godt. Målet er max 20+, mulig jeg klarer det! 7 uker igjen :D
 
Back
Topp