Vektoppgang

Her fortsetter vekten stadig å øke... begynner å stresse og bli bekymret.
Nå har den økt 10 kg , er 26+5..
Andre som også har hatt en stor økning?

Håper det snart jevner seg ut her også..
 
Her fortsetter vekten stadig å øke... begynner å stresse og bli bekymret.
Nå har den økt 10 kg , er 26+5..
Andre som også har hatt en stor økning?

Håper det snart jevner seg ut her også..
Har økt 14 kg fra uke 4 til uke 25 :) men jeg var egentlig i undervekt før graviditeten så er ikke serlig bekymret :) og mye av vekten raste veldi fort av etter forje graviditeten :)
 
Har økt 14 kg fra uke 4 til uke 25 :) men jeg var egentlig i undervekt før graviditeten så er ikke serlig bekymret :) og mye av vekten raste veldi fort av etter forje graviditeten :)
Takk for litt beroligende svar! :D Merker du det generelt på kroppen? Her føler jeg meg tung hele tiden, og orker svært lite.. var normalvektig i utgangspunktet. Håper det forsvinner fort av her også.. føler meg så sliten hele tiden:(
 
Takk for litt beroligende svar! :D Merker du det generelt på kroppen? Her føler jeg meg tung hele tiden, og orker svært lite.. var normalvektig i utgangspunktet. Håper det forsvinner fort av her også.. føler meg så sliten hele tiden:(
Ja er og mye trøtt og sliten, blir fort mye liggende på sofa eller i sengen og slappe av :yuck: trøster meg selv med at jeg må høre etter på kroppen (har og bjynt og få bekkenløsning) og at de raste veldi av etter fødsel med hun første da jikk jeg opp 18kg totalt og hadde 4kg ijenn dagen etter :)
 
Ja er og mye trøtt og sliten, blir fort mye liggende på sofa eller i sengen og slappe av :yuck: trøster meg selv med at jeg må høre etter på kroppen (har og bjynt og få bekkenløsning) og at de raste veldi av etter fødsel med hun første da jikk jeg opp 18kg totalt og hadde 4kg ijenn dagen etter :)
Huff ja, kjenner meg igjen der.
Tror en del er begynt å bli vann i kroppen her også, så regner med det meste ryker fort. Er det vanlig å veie seg dagen etter fødsel på sykehuset? Spennende å se hvor mye som forsvinner under fødselen :D
 
Huff ja, kjenner meg igjen der.
Tror en del er begynt å bli vann i kroppen her også, så regner med det meste ryker fort. Er det vanlig å veie seg dagen etter fødsel på sykehuset? Spennende å se hvor mye som forsvinner under fødselen :D
Vet ikke om det er vanelig og jøre men de jorde de med meg :) kan ha vert for at jeg var ganske ung og generelt veldi liten.. Ble veid på de fleste kontroller jeg var på etter fødselen siden de ville passe på at jeg ikke falt for lankt ned i vekt..
Ja men på slutten av graviditeten så har vi jo mellom 3-4kg med baby og ca 1 liter med foster vann og morkaken veier jo og litt så de er noen kg som ikke kan bereines som vektøkning da de automatisk blir borte :)
 
Her fortsetter vekten stadig å øke... begynner å stresse og bli bekymret.
Nå har den økt 10 kg , er 26+5..
Andre som også har hatt en stor økning?

Håper det snart jevner seg ut her også..

Jeg la på meg 8 kg før uke 22 :s Forrige svangerskap la jeg på meg 9 totalt (fødte i uke 38).

Men nå har det heldigvis flatet ut, har ikke lagt på meg mer enn 0,5 kg siden da, og nå er jeg i uke 28. Nå trenger jeg ikke spise hele tiden for å holde kvalme i sjakk, og da er det langt lettere å ikke fyke opp i vekt.

Det er visstnok vanlig at man legger på seg raskere med andremann, ifølge jordmoren, så trøster meg med det. Men det pleier bli 2-3 julekg hvert år, så regner med det spretter ganske kraftig opp i desember..

Nå er jeg innafor normalområdet ang vektøkning, så fornøyd med det.
 
Jeg har i snitt gått opp 537,5 gram i uka siden uke 17. :rolleyes:
I uke 23 så sprengte vekta seg opp med 1,2kilo siden uke 22! Heldigvis så ser det ut til å stabilisere seg litt nå. Jeg gikk opp 300gram fra uke 23 til 24 og i dag (uke 25) så hadde jeg bare gått opp 100gram til:happy:
Totalt har jeg gått opp 8 kilo, så trenger egentlig ikke å legge på meg mere. Så idealistisk er jeg nok ikke, men håper å holde vekta i ro frem til jul :nailbiting:

Med første mann så hadde jeg gått opp 12,8 kilo i uke 24 og totalt havnet jeg nok på ca 30. Nektet å veie meg etter uke 33 (19,0kilo opp) han er født i januar - så uke 33 var i slutten av november :rolleyes:
Heldigvis så raste kiloene av etter fødselen da, uten at jeg gjorde noe særlig innsats for at det skulle skje.

Edit: det er vel også verdt å nevne at jeg hadde bmi på over 28 før jeg ble gravid både denne gangen og forrige - så da skal jeg liksom helst legge på meg mellom 7 og 12 kilo.
 
Her fortsetter vekten stadig å øke... begynner å stresse og bli bekymret.
Nå har den økt 10 kg , er 26+5..
Andre som også har hatt en stor økning?

Håper det snart jevner seg ut her også..
Jeg er opp 14 fra antatt startvekt nå. Bekymrer meg ikke særlig for det. Er overvektig, men det har ikke vært noe fokus på vekt på kontroller. Spiste hele tiden i starten for å ikke spy, så det økte raskt da. Litt flatere en periode.
 
Kurven fra sist (rosa) og nå. 16 kg mellom der :wtf:
 

Vedlegg

  • 473C8F28-F4CA-4017-9D4D-B2DF18EF3C40.jpeg
    473C8F28-F4CA-4017-9D4D-B2DF18EF3C40.jpeg
    11,7 KB · Visninger: 55
Gått opp 4kg fra uke 12 til uke 24, fra 86 til 90 kg. Tok lang tid før folk skjønte jeg var gravid, var jo ikke tynn i utgangspunktet. Men da gravidmagen kom så kom den skikkelig :hilarious: men jeg bare nyter det jeg (får ikke mange kommentarer på størrelse heller, iaf ikke negative).

Vet jo ikke hvor mye jeg veide like før graviditeten, mulig jeg la på meg noen kilo før uke 12 også. Var jo første trimester jeg spiste hele tiden for å unngå kvalmen.
Har ikke egen vekt, så før-graviditetsvekta mi (80kg) er fra januar (og vet ikke om jeg har gått opp eller ned i mellomtiden)...
 
Veke 27 i dag, og opp knappe 10 kg. Har bmi heilt nedst i normalområdet til vanleg, så skal jo helst gå opp ein del.
 
Gått opp 14 kg. Er uke 29 ca i dag. Kroppen tar det den trenger tenker jeg.. lagt på meg ca 25kg hver svangerskap
 
28 uker & 6 kg opp her.... hadde litt ekstra fra før, så er vel bare å bremse litt på julekake-inntaket! Passer jo bra at svigermor kom med 3 fulle bokser i dag da. ;)
 
Fra å vårrå veltrent og ei sprek dame på 58 kg. Med prøverør og x antall forsøk med my hormona for å få d største og mæst ønskelige i verden så står vekta no på 82 kg i uke 28+ æ har my vann i kroppen og spise d æ har løst på som æ alltid har gjort verken mer eller mindre meste parten fer når den lille e kommi t verden og vekta e siste æ tænke på for min del vess d e d her som gjør at den i magen ska voks sæ stor e alt d her verdt d:) mitt råd slutt å tenk så my på vekta og fokuser på d livet som blir skapt
 
Last edited:
Har flata ut litt i det siste, rett under 1 kg opp siste mnd. Sikkert pga mer fornuftig mat etter at jeg måtte begunne med regulering av svangerskapsdiabetes... 16 kg totalt nå.
 
Flere som opplever at vekta har flatet ut? Jeg ligger på samme vekt nå i uke 32 som jeg gjorde i uke 24. Babyen og SF-mål vokser fint, og det er masse liv i magen så jeg er egentlig ikke noe bekymret for det, bare synes det er litt rart. I begynnelsen gikk vekta jevnt oppover, men nå har det bare sagt bom stopp. Spiser og lever helt normalt.
 
Back
Topp