Vektoppgang

Er 5+1 i dag. Har ikke gått opp noe, men det er jo veldig tidlig å legge på seg? Har ingen kvalme, kun ømme pupper og murringer i ryggen. Håper kvalmen holder seg unna:yuck:xsmile9 Man skal jo ikke spise for to, men det er viktig at man får i seg riktig næring:happy:
 
Så langt har jeg gått ned 1,5 kg :p
Eier egentlig ikke matlyst, bortsett fra sporadiske desperate cravings. Og en del kommer opp igjen :rolleyes:
 
Ja, de aller fleste har også en normal vektoppgang etter sin egen kurve. så tenker jeg så enkelt at å spise sundt og litt godt på lørdagene er viktigst, blir vanskelig å kontrollere vannannsamling i kroppen ☺️

Det er helt sant :)
Skal prøve å holde meg til det samme som deg:)
 
Er 5+1 i dag. Har ikke gått opp noe, men det er jo veldig tidlig å legge på seg? Har ingen kvalme, kun ømme pupper og murringer i ryggen. Håper kvalmen holder seg unna:yuck:xsmile9 Man skal jo ikke spise for to, men det er viktig at man får i seg riktig næring:happy:

Tenkte det jeg å :wtf: men etter å ha lest litt, og sett på svara her inne, så ser man at det er helt sjukt induviduelt hvordan man legger på:) så da får jeg bare lytte til kroppen, og ja, jeg eter om jeg er sulten eller små kvalm:) kan jo hende det endrer seg litt etterhvert:) blir spennede å se framover:)
 
Har gått ned 2 kg siden jeg ble gravid.. men gikk opp 19 kg sist så håper å holde meg under 15 kg denne gang.
 
Har gått ned 1,5 kg siden positiv test. Manglende matlyst pga nervøsitet i starten. Nå blir jeg kvalm hvis jeg blir sulten, så trenden snur vel snart :p
 
Last edited:
Er i uke 5+3 i dag og veide meg i går. Jeg står nok på stedet hvil :)
 
Ingen endring så langt. Håper å ikke legge på meg veldig mye mer enn sist, ca 14 kg var det da.
 
Er 7+2 i dag og har gått opp en kilo, men mistenker at julematen har skylden for det:) Men har den siste uken slitt med kvalme, så nå har jeg ikke lyst på noe søtt, og det er rart. Jeg som vanligvis elsker sjokolade:joyful:
 
Har gått opp igjen 1 kg i jula, så nå veier jeg ca det samme som ved positiv test :) Håper den ikke detter av igjen når hverdagen begynner :nailbiting: 6+3 i dag.
 
Jeg er stor i utgangspunktet, 180 cm og 90 kg, i forrige svangerskap var jeg 70 da jeg ble gravid og 115 da mini kom til!
Er veldig redd for å gå like mye opp denne gangen, så skal forsøke å få trent godt og holde kontroll på kostholdet gjennom svangerskapet...
Nevnte for legen min før jul at jeg blir å ønske å prioritere min egen og babyens helse foran det å være i full jobb. Dette var han enig i, så vi får se hvor lenge jeg fortsetter 100% og når jeg blir delvis sykemeldt for å bruke tid på å trene.
 
Jeg slet så enormt med kvalmen fra uke fem og gikk ned igjen 3kg. Redusert matlyst, og alt jeg spiste kom opp igjen. Fått litt mer matlyst og klarer å holde på maten etter kvalmestillende, så da gikk jeg opp 1,8kg igjen. Gått veldig mye opp og ned fra siste mens til i dag. Så totalt har jeg gått ned 2,2 kg. Når kvalmen sto på som verst handlet det egentlig om å bare få i meg hva som helst fremfor å tenke sundt kosthold. Merkelig hvordan det kan snu, men håper på å ikke gå opp så veldig mye, blir tøft når kroppen skal komme seg igjen hvis det er alt for mye som må bort etter fødsel.
 
Har nok bare lagt på meg grunnet julemat og kos. Er vanvittig kvalm og må småspise hele tiden. På kvelden er formen noe bedre så da spiser jeg stor middag :hilarious:
Har ikke gått opp mer en i underkant av 1kg. Er ikke bekymra.
Gikk opp 40 kg med første med da var det også alvorlig preklampsi og myyyye vann.
 
Jeg har gått ned en kg, er 9+5 i dag.
Puppene har vokst og har fått ganske uttalte ødemer i bena, så reell vektnedgang er nok litt høyere.
Jeg har mer enn nok å gå på fra før, så gjør meg ikke så mye at jeg går ned :). Sittet de siste tre uker med hodet over doskålen, eller ligget kvalm under dynen :yuck:
 
Jeg har gått ned i vekt...Tok det opp med jordmor og hun sa at det var normalt siden jeg har et par ekstra kilo så bruker kroppen det som er til overs :)
 
Hei!
Noen flere som har gått opp i vekt allerede?
Jeg spiser masse for å holde kvalmen i sjakk og det har gjort et fint utslag på 3 kg på vekta:laughing001

Også blir jeg jo ekstra oppblåst.. :laughing002
Er bare litt over 6 uker på vei!

Forrie gang la jeg ikke på meg noe (mista i uke 13)

4 kg opp så jeg på vekta i dag, men d kan fort snu, føler d går litt opp og ned.
 
Jeg har ikke veid meg på månedsvis, og i dag for første gang. Har gått opp generelt litt siste året, så i dag får være startvekten på svangerskapet! Men har garantert gått opp noen kg i jula ja:hungry:
 
Back
Topp