Vektoppgang

Celsius

Betatt av forumet
Sensommerbarna 2019
Hei!
Noen flere som har gått opp i vekt allerede?
Jeg spiser masse for å holde kvalmen i sjakk og det har gjort et fint utslag på 3 kg på vekta:laughing001

Også blir jeg jo ekstra oppblåst.. :laughing002
Er bare litt over 6 uker på vei!

Forrie gang la jeg ikke på meg noe (mista i uke 13)
 
Vektoppgangen går jo i rykk og napp, og alle er forskjellige. Så lenge man passer på at det som går inn i munnen er sunt, og man får rørt litt på seg er det meste greit, tenker jeg :)
 
Vektoppgangen går jo i rykk og napp, og alle er forskjellige. Så lenge man passer på at det som går inn i munnen er sunt, og man får rørt litt på seg er det meste greit, tenker jeg :)

Det tenker jo jeg å:) ikke ment som noe negativt:)
Jeg bare blei nysgjerrig på om det var flere som meg :happy093
 
I begge de to andre la jeg på meg 5 kg totalt før uke 12 :dead:
Denne gangen har jeg ennå ikke veid meg, men tenkte å gjøre det i helga for å starte der. Vet ikke hva jeg veier til vanlig :shy:
 
I begge de to andre la jeg på meg 5 kg totalt før uke 12 :dead:
Denne gangen har jeg ennå ikke veid meg, men tenkte å gjøre det i helga for å starte der. Vet ikke hva jeg veier til vanlig :shy:

Okai:) fint å høre det ikke bare er meg:)
Jeg begynnte å merke det på buksene, så nå er det bare fjellbuksene som går på:) hehe
 
Har ikke vekt, så aner ikke. Men føles som jeg har blitt skikkelig "blubbete" den siste uken, så jeg tror jeg har gått opp et par kilo ;)
 
Okai:) fint å høre det ikke bare er meg:)
Jeg begynnte å merke det på buksene, så nå er det bare fjellbuksene som går på:) hehe
Hihi:p Er nok ikke veksten av foster som gjør at vi går opp, for min del var det ulvehunger, der jeg spiste mye hver gang jeg ble gravid :p

La på meg 30 kg med første, og 20 med andre :p
 
Jeg veide mer før jeg ble gravid enn på lenge - gikk opp 5 kg fra høsten 2017 til 2018. Har vært et tungt år og mye «deppa-følelse», særlig etter sommeren.

Jeg veide meg i dag, og har i alle fall ikke gått opp noe siden før jeg ble gravid så langt :p Jeg har vært flinkere å trene i høst enn før sommeren, så det er jo det viktigste.

Det er vanskelig i jula, men jeg har ambisjoner om å ikke spise for to i svangerskapet altså. Jeg vil gå opp så lite som mulig. Jeg har slitt med vekta hele livet, men er normalvektig nå, og har vært det de siste ti årene. Jeg kjenner at jeg ikke orker å være veldig stor med nyfødt baby... jeg kan mye om kosthold, og bør jo bare bruke det for det det er verdt fremover. Men jula, som sagt, blir en utfordring :p heldig vis varer den ikke til påske!
 
Jeg gikk opp 2,6 kg fra 4 til 5 uke, men har gått ned 1kg igjen pga kvalme og oppkast de sier jo at å gå opp 12kg er helt normalt pga økt blodmengde, livmor, morkake, fettlagre også videre. Samtidig så anbefaler de at overvektige bare går opp 5-11 kg og undervektige går opp 5-18 kg så det varierer jo veldig. Men så er det sikkert en del som får mye vann i kroppen og ikke bare legger på seg fett også da ☺️
 
Hihi:p Er nok ikke veksten av foster som gjør at vi går opp, for min del var det ulvehunger, der jeg spiste mye hver gang jeg ble gravid :p

La på meg 30 kg med første, og 20 med andre :p


Du har nok helt rett :wtf::) er nok ikke spira sin skyld :) bare håper det avtar litt etthvert og jeg kommer ned på et normalt kosthold igjen:)
 
Jeg veide mer før jeg ble gravid enn på lenge - gikk opp 5 kg fra høsten 2017 til 2018. Har vært et tungt år og mye «deppa-følelse», særlig etter sommeren.

Jeg veide meg i dag, og har i alle fall ikke gått opp noe siden før jeg ble gravid så langt :p Jeg har vært flinkere å trene i høst enn før sommeren, så det er jo det viktigste.

Det er vanskelig i jula, men jeg har ambisjoner om å ikke spise for to i svangerskapet altså. Jeg vil gå opp så lite som mulig. Jeg har slitt med vekta hele livet, men er normalvektig nå, og har vært det de siste ti årene. Jeg kjenner at jeg ikke orker å være veldig stor med nyfødt baby... jeg kan mye om kosthold, og bør jo bare bruke det for det det er verdt fremover. Men jula, som sagt, blir en utfordring :p heldig vis varer den ikke til påske!

Krysser fingra for at du klarer det jeg:) å at du har slitt med vekta men nå har det bra, er godt å høre:) helt sant! Jula varer ikke til påske! Heier på deg:)
 
Jeg gikk opp 2,6 kg fra 4 til 5 uke, men har gått ned 1kg igjen pga kvalme og oppkast de sier jo at å gå opp 12kg er helt normalt pga økt blodmengde, livmor, morkake, fettlagre også videre. Samtidig så anbefaler de at overvektige bare går opp 5-11 kg og undervektige går opp 5-18 kg så det varierer jo veldig. Men så er det sikkert en del som får mye vann i kroppen og ikke bare legger på seg fett også da ☺️

Jepp, sant det :) de har litt forskjellig "satte" vektkurver etter utgangspunktet til den enkelte :) men satser på kroppen viser veien, så får jeg bare prøve å henge med:)
 
Sniker litt fra Juli :)
Jeg tenker at det viktigeste er at man føler seg bra. Man blir ofte mer sulten som igjen fører til kvalme når man er gravid og det er ikke noe vits i. Prøv å velge gode alternativer, spis mye grønnsaker og velg frukt fremfor godteri. Nøtter er fint og sunt som småsnaks for å døyve sult og kvalme. Dette er ikke tiden å slanke seg, men man bør passe på å ikke bruke svangerskapet som en unnskyldning for å spise helt ut av proporsjoner også. Er man sulte tyr man ofte til dårlige valg raskere så pass på å spis jevnlig og planlegg litt fremover.

Selv er jeg i uke 10+5 og er ekstremt oppblåst så ser ut som jeg et 5-6 måneder gravid til tider og halvparten av klærne passer ikke allerede. Men jeg har bare gått opp i vekt rett i underkant av 1 kg så det er nok mest luft i kroppen. Det vil roe seg ned etterhvert og magen blir litt mindre før den igjen blir større :)
Så selv om ingen bukser passer så er det ikke sikkert du faktisk har gått så mye opp ;)
 
12+2 og har gått ned 5 kg siden jeg ble gravid. Spiser godt, og kroppen min har mye å ta i så absolutt ikke bekymret :hilarious:
 
Gått opp to kilo på seks uker, men har spist mye og godt selv om jeg trener en god del.
Er ikke så kvalm, men tror det er fordi matinntaket er såpass jevnt:joyful:. Ingen fare for at jeg ikke får i meg nok, for å si det sånn.
Merker at jeg ikke løper så fort for tiden, og blir litt mer andpusten i starten, blir spennende å se om det gir seg litt etter hvert:happy:. Løp til jeg var i 6 måned i forrige svangerskap for seks år siden, men jeg er i bedre fysisk form nå enn sist, og håper på å trene helt til slutt.
Gikk opp 16 kg sist, og er forberedt på minst det samme nå:(
 
Ikke veid meg. Totalt uinterssant foreløpig :)
 
Jepp, sant det :) de har litt forskjellig "satte" vektkurver etter utgangspunktet til den enkelte :) men satser på kroppen viser veien, så får jeg bare prøve å henge med:)

Ja, de aller fleste har også en normal vektoppgang etter sin egen kurve. så tenker jeg så enkelt at å spise sundt og litt godt på lørdagene er viktigst, blir vanskelig å kontrollere vannannsamling i kroppen ☺️
 
Back
Topp