Vektoppgang

14+3 samme vekt som før, men føler den har flyttet litt på seg [emoji23] Puppene har iallfall vokst!

Huff, nå føler jeg meg unormal her... Hehe.
Veide 54-55 før graviditeten, nå er jeg oppe i 60 [emoji33]
Trente mye før, og nå har jeg ikke klart å gå tur engang siden september. Og matlysten er ekstrem.
Slik var jeg i forrige svangerskap. Gikk opp 5-6 kg i første trimester. Helt vanlig det å :)

Har faktisk ikke veid meg på lenge, så vet ikke. Men kanskje greit å finne ut av snart :p

Ble veid ved 11+2 på første kontroll. Hadde da ikke veid meg på sikkert ti år, så jordmor "vedtok" at jeg hadde lagt på meg 2 kg for å få regnet utgangsKMI.. Noen ganger må man bare le av helsevesenet vårt :p

Godt å høre. Hvordan var vektøkningen resten av graviditeten da? Og hvor lett var det å få det av seg etterpå? :angelic:
Jeg gikk opp totalt 23 kg. Jeg hadde alvorlig grad av bekkenløsning, så jeg hadde ingen særlig aktivitet i hele svangerskapet, som kan være grunnen til vektoppgangen. Ellers kan det hende jeg bare var sånn :) ikke vet jeg.

10 kg gikk bort på 5 dager på sykehuset. Det er baby, morkake, væske osv.

Så gikk jeg vel av meg Typ 2-3-4 kg til, så stoppet det. Og det var veldig seigt helt frem til sønnen min var mellom 5-7 måneder (husker ikke nøyaktig, er 4 år siden nå :p + preggo brain :p ) da gikk resten av (nesten) kanskje 2-4 kg igjen. Men de forsvant de også.

Tilslutt var jeg på utgangspunktet. Ca 11 mnd etter fødsel. Og smalere enn utgangspunktet et par måneder etter det :) men jeg gjorde ikke veldig mye for å
Gå ned i vekt heller. Jeg gikk turer, og prøvde å spise variert. De kan hende st det hadde gått mye raskere med mer fokus på trening og kost, men jeg hadde hverken lyst eller overskudd. :)

Denne gangen veier jeg ca 10 kg mer enn utgangspunktet sist. Så jeg har et mål om å ikke gå lenger enn samme vekt som sist, om det gir mening. At jeg kkke legger på nå 23 kg i tillegg. Men at jeg havner et sted mellom 13 og 16. Da vet jeg liksom hva jeg har å forvente meg. Enn så lenge tror jeg ikke at jeg har gått opp noe, så det er en fin start for målet mitt :)

Her er det enda et par kilo ned, har gått ned over 7 kg nå. Regner ikke med at det blir den voldsomme vektoppgangen denne gangen heller.

Er 14+5 og på lik vekt som før jeg ble gravid. Har variert en halvkilo opp/ned. Håper på ikke for stor vektøkning, har noen kilo for mye fra før.

Sist gikk jeg opp 10-12 kg og gikk ned igjen alt nesten med en gang, pluss litt til med amming og trilleturer. Føler ammingen bare sugde energien og kiloene av meg[emoji28] satser på samme effekt denne gangen [emoji85]

Ble veid ved 11+2 på første kontroll. Hadde da ikke veid meg på sikkert ti år, så jordmor "vedtok" at jeg hadde lagt på meg 2 kg for å få regnet utgangsKMI.. Noen ganger må man bare le av helsevesenet vårt :p

Er ikke så rart det? Er vell det som er mest normalt om man ikke kaster opp mye?

Uke 9 på kontroll, hadde da gått opp 5 kg...... fra før første SA.. så har trødtespist endel ja.. so jobber med å gå NED iallefall 10 kg...

Er ikke så rart det? Er vell det som er mest normalt om man ikke kaster opp mye?
Sier ikke at det er rart å ha lagt på seg, men jeg synes det er rart at de er så opptatt av KMI som er et fjasetall som sier nøyaktig nada - og at hun, ti minutter etter å ha møtt meg for aller første gang, føler seg komfortabel med å plassere meg på en vekt :P

Har lagt på meg 10 kg på et år, så jeg trenger ikke gå særlig mer opp. Vekten kan godt stå stille dette svangerskapet. Gleder meg til å begynne å trene når kvalmen gir seg og jeg får mer overskudd.
Vet ikke hva jeg veier nå siden vekta er ødelagt :facepalm: Men var 18 kg for mye i september :(

12+1 gått ned 1,5 kg, men har gått opp 9 kg på 2 år nå før graviditeten og har en KMI som katogoriseres som overvektig. Har ikke lyst opp mer i vekt, men regner med å gå opp en god del. Jm mente jeg godt kunne legge på meg 10 kg. Det vil si 19 kg på 3 år, Shit.

Har lagt på meg 10 kg på et år, så jeg trenger ikke gå særlig mer opp. Vekten kan godt stå stille dette svangerskapet. Gleder meg til å begynne å trene når kvalmen gir seg og jeg får mer overskudd.
Vet ikke hva jeg veier nå siden vekta er ødelagt :facepalm: Men var 18 kg for mye i september :(

Kjenner følelsen

Back
Topp