Vektoppgang

Nope... brukte 2 år med hard diett for å komme tilbake og når jeg endelig var tilbake ble jeg gravid igjen Hehe :p var ikke vann.. kroppen min reagerer bare helt sykt. Kaster opp 4-7 ganger om dagen så jeg burde jo gått ned i vekt ... :/ normalvektig/trent før jeg ble gravid.. så ble en stor overgang...

Så utrolig rart! Håper du slipper billigere unna denne gangen. Har nettopp kommet meg ned til den vekten jeg og ville etter 2 år med diett! Og nå er plutselig trening byttet ut med Sørlandschips og smågodt :p

Så utrolig rart! Håper du slipper billigere unna denne gangen. Har nettopp kommet meg ned til den vekten jeg og ville etter 2 år med diett! Og nå er plutselig trening byttet ut med Sørlandschips og smågodt :p

Signerer denne [emoji1365][emoji87]

Variera litt her... en dag en kilo opp og en dag en kilo ned! Så e vel omtrent på start! [emoji85][emoji23]

Huff, nå føler jeg meg unormal her... Hehe.
Veide 54-55 før graviditeten, nå er jeg oppe i 60 [emoji33]
Trente mye før, og nå har jeg ikke klart å gå tur engang siden september. Og matlysten er ekstrem.

Pjew! Her er jeg også! (Bare at jeg har bekka over 60-tallet...) Skal sies det er på to ulike badevekter, men det stemmer sikkert ca bra[emoji28][emoji111]️ Jeg er i u 12+5 nå. Har stor og oppblåst «tut-luft-babymage»[emoji23][emoji85]

Takk for at du delte![emoji122]

Pjew! Her er jeg også! (Bare at jeg har bekka over 60-tallet...) Skal sies det er på to ulike badevekter, men det stemmer sikkert ca bra[emoji28][emoji111]️ Jeg er i u 12+5 nå. Har stor og oppblåst «tut-luft-babymage»[emoji23][emoji85]

Jeg hadde det slik sist jeg var gravid, spiste alt jeg kom over så vekta gikk fort opp [emoji85]
Men denne gangen er jeg kvalm og eier ikke matlyst, så derfor ingen vektøkning [emoji5]

Jeg hadde det slik sist jeg var gravid, spiste alt jeg kom over så vekta gikk fort opp [emoji85]
Men denne gangen er jeg kvalm og eier ikke matlyst, så derfor ingen vektøkning [emoji5]

Håper matlysten bedrer seg etterhvert hos deg!:) Får du i deg «noe», eller har du slik ekstrem svangerskapskvalme?
Her har den voldsomme matlysten roet seg noe, men aktivitetsnivået er ganske lavt ift før svangerskapet (veldig sliten, så har liksom nok med å være på jobb med 3t pendling hver dag). Får se hvordan det går her, dersom jeg ikke får mer overskudd til trening/aktivitet må jeg vel sette inn noen tiltak på jobb el lignende[emoji28]

Håper matlysten bedrer seg etterhvert hos deg!:) Får du i deg «noe», eller har du slik ekstrem svangerskapskvalme?
Her har den voldsomme matlysten roet seg noe, men aktivitetsnivået er ganske lavt ift før svangerskapet (veldig sliten, så har liksom nok med å være på jobb med 3t pendling hver dag). Får se hvordan det går her, dersom jeg ikke får mer overskudd til trening/aktivitet må jeg vel sette inn noen tiltak på jobb el lignende[emoji28]

Det går mye i brødskiver og vann/saft her. Krysser fingrene for at matlysten kommer tilbake innen jula [emoji87][emoji7]
Sliter på jobb allerede med bekkenplager, det ble en skikkelig nedtur for jeg vet det bare blir verre og verre for hver dag i svangerskapet.
Er bare 11+4 nå [emoji33]

Hihi, godt vi er flere!

Er forresten 13+1, og idag føler jeg matlysten begynner å bli normal igjen - Wohoo!

Ned -11 kg her Pga hypermesis. Begynner å bli bedre nå, så da håper jeg vekten snart snur:)

Sist veide jeg 59 kg da jeg ble gravid, 65 kg dagen før fødsel, og 58 kg et pr dager etter fødsel.

I slutten av graviditeten var jeg bare skinn og bein pluss magen (og store pupper, 80G), beina og armene var radmagre. Jeg var kvalm og hadde dårlig matlyst helt til uke 39(!), aversjoner mot alt, klarte ikke gå i matbutikken... I tillegg hadde jeg helt forferdelig halsbrann fra ca 3-4 mnd inn i graviditeten. Fikk halsbrann av vann... så det var kjempevanskelig å få i meg mat :( i tillegg hadde jeg svært lavt blodtrykk

Jeg var bekymra og var på et par vekstkontroller for å sjekke at babyen fikk i seg nok. Hun ble født 2,9 kg tung til termin. Gikk ned til 2,7 på sykehuset.

Jeg hadde foretrukket å gå opp mer, både da og nå (nå har jeg allerede gått ned 3kg, sist gikk jeg ikke ned, gikk bare lite opp).

Det er noe hersens dritt å ikke ha noe matlyst/matglede og i tillegg være så mye kvalm. Hadde foretrukket å gå opp 15 kg, ha det bedre i svangerskapet og føde en baby med litt mer å gå på ❤️ Gikk jo bra sist, så jeg håper det går bra denne gangen også

Har ikke veid meg, så er usikker. Men er fryktelig nervøs for kontroller, da jeg vet jeg veier alt for mye (1.68 og 94 kg før graviditet). Håper ikke dette blir et voldsomt fokus fra jordmor/lege, da jeg fint vet at det ikke er bra for hverken meg eller barnet :( Har prøvd å gå ned i vekt i ca 10 år...

Har ikke veid meg, så er usikker. Men er fryktelig nervøs for kontroller, da jeg vet jeg veier alt for mye (1.68 og 94 kg før graviditet). Håper ikke dette blir et voldsomt fokus fra jordmor/lege, da jeg fint vet at det ikke er bra for hverken meg eller barnet :( Har prøvd å gå ned i vekt i ca 10 år...

Forstår at du er bekymra, uten at jeg vet dette, så håper og tror jeg at det beste er å være ærlig med «dine hjelpere», da slipper du forhåpentligvis kritikk og føle deg unødvendig gransket osv. Har hvertfall valgt selv å være åpen og ærlig om mine utfordringer både før og underveis i svangerskapet, foreløbig gode erfaringer med dette:)

Lykke til![emoji173]️

Er 9+5, har gått ned 3 kilo så langt. Er mye kvalm og sliter med å få i meg mat. Blir en ond sirkel, da sulten ikke akkurat hjelper på kvalmen :happy090

Back
Topp