Vektoppgang?

Uke 19+2 gikk ned 6 kg i starten uten noen særlig grunn. Og har gått opp igjen 3. Er først de siste ukene jeg har begynt å gå opp igjen noe :)

Uke 18 nå og er fortsatt lykkelig uvitende... ;)
Får se om jordmor vil veie meg i uke 24 når jeg skal på kontroll....

Ser ut som jeg leder her!!

Jeg er 19+2 og har gått opp 9kg!!!!!!!!! :/
Jeg er ikke langt bak deg, så du er ikke alene! :) (om det skulle være til noe "trøst") :)
Gikk opp 17kg med nr.1, opp 25kg med nr.2 (hadde lav vekt på forhånd, så det gikk fint.) Men denne gangen gikk jeg opp 10kg kjapt før graviditeten pga medisiner :o Så nå er startvekta høyere. Nåværende vekt er sluttvekta på graviditet nr.2...... Vi får ta det som det kommer :)

Jeg er ikke langt bak deg, så du er ikke alene! :) (om det skulle være til noe "trøst") :)
Gikk opp 17kg med nr.1, opp 25kg med nr.2 (hadde lav vekt på forhånd, så det gikk fint.) Men denne gangen gikk jeg opp 10kg kjapt før graviditeten pga medisiner :eek: Så nå er startvekta høyere. Nåværende vekt er sluttvekta på graviditet nr.2...... Vi får ta det som det kommer :)

Ja, kjære vene. Jeg er ikke bekymret. Jeg er så aktiv på alle fronter, så de kiloene blir borte fort. :)

Er 18+4 og har gått opp 1 kg :) Det forandrer seg nok snart, for nå er matlyst på topp og jeg spiser hele tiden :D

17+3 og gått opp 2 kilo.
Tydeligvis var dette noe som ikke imponerte min jordmor. Fikk hele leksa om at jeg ikke måtte slanke meg under svangerskap osv osv.
Prøver såklart ikke på det. Men kjenner det er vanskelig og spise nokk.
Dr ikke kvalm lengre men har veldig liten matlysst. Andre som kjenner det samme?

17+3 og gått opp 2 kilo.
Tydeligvis var dette noe som ikke imponerte min jordmor. Fikk hele leksa om at jeg ikke måtte slanke meg under svangerskap osv osv.
Dr ikke kvalm lengre men har veldig liten matlysst. Andre som kjenner det samme?
Jeg sliter med matlysten, men tvinger i meg mat. Jeg har jo gått opp "nok", men sliter med å få i meg mat for der er ingenting som frister o_O

Føler ikke det har blitt sagt noe direkte fra lege eller jordmor, men fikk beskjed om å passe på sukkerinntaket pga litt høyt resultat på glukosebelastning samt at jeg hadde BMI på 30 før graviditet. De vil liksom ikke si om de 6,5 kg jeg har gått opp er for mye. Føler litt på det selv, men fint å se det er mye variasjon. Tror ikke noe er mer rett enn annet :)

17+3 og gått opp 2 kilo.

Ja, jeg har tidvis veldig dårlig matlyst. Er 20 uker i dag, og har gått opp 3 kg. Omtrent nøyaktig det samme som sist, og da la jeg vel på meg ca 13 kg totalt så jeg tror det er helt innafor foreløpig.

Hvis man er veldig tynn/undervektig fra før, vil nok jordmor at man skal gå opp litt mer. Det er kanskje også flere som har blitt oppmerksomme på "trenden" om at noen gravide bevisst går opp lite fordi det er om å gjøre å føde små barn. Men alt som har med vekt å gjøre bør jo taes opp med en fin tone, det er sårt for mange uansett hvilken vei det er "feil".

6 kg fra hormonstimuleringa til ivf, men 3 kg fra pos graviditetstest.
Akkurat samme for meg. Gikk opp ca 5 kilo(!) under simuleringen, men så gikk jeg litt ned i begynnelsen av graviditeten. Nå har jeg begynt å gå litt opp igjen. Totalt siden første spray har jeg gått opp ca 5-6 kilo. Er 18+2.

Back
Topp