Vektoppgang?

En halv kilo opp til en kilo med pupper. STAS for slike som
Meg som ikke har pupper. Nå skal jeg rundt å vise kløften hahahaha


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
10+3, opp 5 kg allerede. Jeg skal ikke opp mer en ca 10-12 kg ifølge jordmor.
Tror kg er kommet av at jeg spiser mer brød nå enn tidligere. Spiser som regel knekkebrød (så må vel tilbake på det).


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
 
10+3, opp 5 kg allerede. Jeg skal ikke opp mer en ca 10-12 kg ifølge jordmor.
Tror kg er kommet av at jeg spiser mer brød nå enn tidligere. Spiser som regel knekkebrød (så må vel tilbake på det).


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
Har fått beskjed om å kutte ut brød å bare spise knekkebrød, så da gjør jeg det.. Men jeg har jo fått større pupper og betydelig mage, er 12+2, så da har jeg kanskje gått ned litt. Selv om jeg ikke akkurat ser det selv :p


❤️ Mars 2015 ❤️
 
Har fått beskjed om å kutte ut brød å bare spise knekkebrød, så da gjør jeg det.. Men jeg har jo fått større pupper og betydelig mage, er 12+2, så da har jeg kanskje gått ned litt. Selv om jeg ikke akkurat ser det selv :p


❤️ Mars 2015 ❤️
Blir knekkebrød fremover nå. Så må jeg bli flinkere til å komme meg ut å gå :)


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
 
Slapp av!!! Jeg var veldig fokusert på vekta sist da jeg var livredd for å spise for mye å få en kjempediger baby.. :eek: spiste normalt og sunt og klarte å gå opp over 20 kg!!:eek: tror ikke det var noe jeg kunne gjort fra eller til. Fikk en gjennomsnitts baby og kiloene var borte rett etterpå. Kjenner jeg har et mye mer avslappa forhold til vekt denne gangen og tenker at om så så får det gå bort etterpå..
 
Slapp av!!! Jeg var veldig fokusert på vekta sist da jeg var livredd for å spise for mye å få en kjempediger baby.. :eek: spiste normalt og sunt og klarte å gå opp over 20 kg!!:eek: tror ikke det var noe jeg kunne gjort fra eller til. Fikk en gjennomsnitts baby og kiloene var borte rett etterpå. Kjenner jeg har et mye mer avslappa forhold til vekt denne gangen og tenker at om så så får det gå bort etterpå..
Jeg er Slankeoperert for under et år siden, så det er en av grunnene til at jeg helst ikke skal for mye opp. Men jeg legger på meg det som kommer, så får jeg satse på at det forsvinner etterpå :)


❤️ lille ❤️ 24/3-15 ❤️
 
Slapp av!!! Jeg var veldig fokusert på vekta sist da jeg var livredd for å spise for mye å få en kjempediger baby.. :eek: spiste normalt og sunt og klarte å gå opp over 20 kg!!:eek: tror ikke det var noe jeg kunne gjort fra eller til. Fikk en gjennomsnitts baby og kiloene var borte rett etterpå. Kjenner jeg har et mye mer avslappa forhold til vekt denne gangen og tenker at om så så får det gå bort etterpå..
Men er det egentlig slik, at spiser du mye får du en stor baby og omvendt? Jeg gikk opp 25 kg, og tok av 8 etter jeg hadde født. Slet med vekta helt til jeg sluttet å amme. Da raste jeg ned 20 kg...


Excuse me- damn that autocorrect.
 
5 kg her allerede: (((

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Har gått ned 3 kg (fikk sjokk på første besøk hos jordmor!) så håper vekta går opp-opp-opp! :)
 
Men er det egentlig slik, at spiser du mye får du en stor baby og omvendt? Jeg gikk opp 25 kg, og tok av 8 etter jeg hadde født. Slet med vekta helt til jeg sluttet å amme. Da raste jeg ned 20 kg...


Excuse me- damn that autocorrect.

Det kan godt være slik men jeg spiste ganske mye og gikk opp 10 kg men jenta var jammen meg ikke stor.. Veide 1730 gram med våte kompresser på. De tippet at hun våg rundt 1500 uten og det er mindre enn det gjennomsnittlige i forhold til hvir langt jeg va kommet. Mamma la også på seg mye med meg men jeg veide bare 1900 gram da jeg ble født 2 dager etter termin.. Der tror de at det va noe feil med navlestrengen da.. Men når vi var på sykehuset var det ei veldig stor mamma som fikk en baby på 5 kg så der så man jo egentlig en sammenheng..


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
 
Det kan godt være slik men jeg spiste ganske mye og gikk opp 10 kg men jenta var jammen meg ikke stor.. Veide 1730 gram med våte kompresser på. De tippet at hun våg rundt 1500 uten og det er mindre enn det gjennomsnittlige i forhold til hvir langt jeg va kommet. Mamma la også på seg mye med meg men jeg veide bare 1900 gram da jeg ble født 2 dager etter termin.. Der tror de at det va noe feil med navlestrengen da.. Men når vi var på sykehuset var det ei veldig stor mamma som fikk en baby på 5 kg så der så man jo egentlig en sammenheng..


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
Litt tilfeldig ift størrelsen kanskje? Viktigste er jo at demfår godt med næring, og de vitaminer og mineraler de skal ha. Så,får vi trene og holde oss i form slik at vi er godt rustet til den tøffe fødselen vi skal gjennom og barseltiden etterpå. :)


Excuse me- damn that autocorrect.
 
Har gått opp +/- 1 kg, men merker godt på matlysten at kvalmen er i ferd med å gi seg så kiloene kommer vel rullende på snart. Vil prøve så godt jeg kan å ikke gå opp så mye og fokusere på å spise sunt, men av erfaring så kommer nok kiloene uansett.
 
Last edited:
Gått ned 2-3 kg de siste ukene. Så ligger 2-3 kg under det jeg pleier.

Ang. Om kosthold påvirker vekten på barnet så tror jeg ikke det har noen sammenheng. Jeg såg en dokumentar om personer med spiseforstyrrelser som var gravide. De spiste minimalt med mat og trente uhyggelig mye gjennom hele svangerskapet - men barna var helt normalvektige da de ble født.
Omvendt så kjenner jeg til flere kvinner som har spist mye og lagt på seg mye gjennom svangerskapet som likevel har født små eller gjennomsnittelig store barn.

Selv la jeg på meg 20 kg sist og fødte en gutt på 3500 gr. Vektøkningen var pga at jeg dreit i alt som heter sunt kosthold og trening.

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app
 
Slapp av!!! Jeg var veldig fokusert på vekta sist da jeg var livredd for å spise for mye å få en kjempediger baby.. :eek: spiste normalt og sunt og klarte å gå opp over 20 kg!!:eek: tror ikke det var noe jeg kunne gjort fra eller til. Fikk en gjennomsnitts baby og kiloene var borte rett etterpå. Kjenner jeg har et mye mer avslappa forhold til vekt denne gangen og tenker at om så så får det gå bort etterpå..
Med førstemann gikk jeg ned i vekt hele svangerskapet, men ut kom det en gutt på 4 kg. De andre gangene har jeg ikke gått ned så mye, men babyene har vært mindre :) Er nok mest for vår egen del at vi bør tenke litt på vekta ja. Akkurat nå skulle jeg ønske jeg greide å legge på meg litt for jeg er så dårlig :-/


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Litt tilfeldig ift størrelsen kanskje? Viktigste er jo at demfår godt med næring, og de vitaminer og mineraler de skal ha. Så,får vi trene og holde oss i form slik at vi er godt rustet til den tøffe fødselen vi skal gjennom og barseltiden etterpå. :)


Excuse me- damn that autocorrect.

Ja kan være forskjell på det, hadde trodd snuppa vår var større men der tok jeg feil:p alle er ulika, men å slanke seg for å få en liten baby er totalt feil!;)


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
 
Fra 63 til 66 kg her, ingen mage, så er vel redd det er feriekilo, og ikke no sammenheng med graviditeten :p Med forrige la jeg på meg 30kg, så har en smule angst for å plutselig skyte fart på vekten :eek:


~ Lille Fidus plageånd 22.03.15 :D ~
 
For to dager siden hadde jeg lagt på med 1 kg. La på meg 30 kg med tvillingene, men det var mye foster, fostervann og væske i kroppen for de første 20 kg forsvant ila første uken. Er normalvektig nå, men i overkant av trivselsvekten så håper at jeg klarer å la være å legge på meg så mye i dette svangerskapet. Ca 12 kg hadde vært supert :)
 
Gått ned 0.5kj, men ingen mage enda, så da kommer det vell. Gikk opp 12 kg med første og opp 20kg med nr to, dog mye vann. Så blir spennende å se denne gangen.
 
Jeg klarer faktisk ikke på like mye mat som før jeg ble gravid. Har ikke noe med kvalme å gjøre, blir rett å slett veldig fort mett, og sjeldent veldig sulten. Bare sulten med en gang jeg våkner, men da holder det med et knekkebrød.
Før spiste jeg gjerne 3 skiver til frokost! Og like mye som sambo til middag...
Har på den andre siden ikke hatt så mye press på blæra, så kanskje lille heller presser mot magesekken? Går det ann? :)


❤️ Mars 2015 ❤️
 
Gått ned 2 kg, men har mer enn nok å tære på.... :p Regner med at kiloene kommer snikende på nå som matlysten er på vei tilbake, men så lenge jeg spiser sunt og riktig, samt prøver å holde meg i bevegelse, så er det ikke så mye mer jeg får gjort egentlig. :)
 
Back
Topp