Vektoppgang?

Uune

Glad i forumet
Marsmellows-15
Høsthjerter 2017
Noen som har begynt å legge på seg enda?
Er så letta for at vekta fortsatt står stille! Er relativt høy og brei, så har mine kilo å bære på fra før av. JM sa at jeg sku maks opp 8kg.. Fortsetter det på denne måten så går det jo bra ;) hehe. Men når man regner ut baby+fostervann+morkake, så blir vel det mere enn 8kg?


❤️ Mars 2015 ❤️
 
Har 30 kg for mye på kroppen så er livredd for å veie meg. Vet ikke om jeg har lagt på meg.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har tenkt å amme som en gal og trille tur hver dag for å gå ned masse ;-) la på meg mye i i vinter. Lite ideelt :-/

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Har lagt på meg 5 (!) Kg allerede! :( og da hadde jeg 5 for mye i itgangspunktet... puppene veier sikkert 2 kg hver! Kjennes sånn ut iallefall... :p
 
Har 10kg for mye, men har til nå gått ned 3,5 kg :)


❤️Lille prikk❤️ mars 2015 ❤️
 
Har en del for mye fra før jeg også, men har gått ned i vekt så langt. Ikke den beste måten å gå ned i vekt på, så håper det blir bedre nå...


Sent from my iPhone using BV Forum
 
2-3 kg så langt. Ser vekta har seget sakte oppover. Jeg har ikke så mye vekt til overs, men håper jo jeg slipper å gå opp 30 kg :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
 
Har 8 kg for mye på kroppen. Har vell gått opp en kilo, gikk opp 10 kg sist gange og da kom jeg meg bare til uke 31 så håper ikke det er likt denne gangen om jeg skulle gå tiden ut.. Håper jeg kan amme denne gangen så det kan hjelpe meg å gå ned:) så har jeg svigerinna mi som jeg kan trille me siden hun skal ha baby i januar:)


Prinsesse juli 10
Endelig, Mars 2015
 
Har også litt for mye til overs ;) men forløpig bare gått pp 0.3 kg ;) Jeg skal heller ikke legge på meg mye denne gangen.. HÅPER jeg klarer det.. For gått opp 30 og 25 kg med de 2 andre. Og hadde samme utgangspunkt! Så håper å holde meg til 12 kg maks!!!!
 
Gått ned 4 kg jeg. Er 10+3 i dag.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Foreløpig gått ned et par kilo, men det gjorde jeg med begge de to andre og i begynnelsen og klarte likevel og legge på meg 20-30 de neste 5-6 månedene :-(
Hm heldigvis forsvinner det greit etterpå :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Ca 3 kg så langt. Forrige sv.skap la jeg på meg 40 kg! Var da undervektig i utgangspunktet. Håper virkelig ikke det samme skjer denne gangen, selv om vekten forsvant igjen. Veide nå ca 5 kg mer i utgangspunktet enn forrige gang, så tror jeg har et sunnere utgangspunkt :)


Sent from my iPad using BV Forum mobile app
 
Gått opp en til to kg... Håper virkelig ikle jeg får opp så mye :(


Excuse me, Damn that autocorrect!
 
Gått opp ca 1 kg :) Håper jeg klarer og ikke legge på meg aaalt for mye!
 
Jeg har samme problemet når det kommer til vekt, så mitt mål er å max gå opp 8-10 kg denne graviditeten.
Men jo.. en graviditet veier mer enn 8 kg.

En generell gaviditet fordeler seg sånn:
Barnet: ca. 3,5 kilo
Fostervann: ca. 0,8 kilo
Bryster: ca. 0,4 kilo
Væske i vevet: ca. 1,2 kilo
Morkake: ca. 0,6 kilo
Livmor: ca. 1,0 kilo
Blodvolum: ca. 1,2 kilo
Fettreserver: ca. 3,5 kilo
TOTALT: ca. 12,2 kilo

Dvs.. at går du kun opp 8 kg, så har du faktisk egentlig gått ned ca 4 kg (og det gjør ingenting hos meg :p ).
I tillegg så er det mange som får en masse masse vann i kroppen på slutten av graviditeten (jeg gjorde det sist, miinst 5 kg i bare vann) og det forsvinner gjerne fort etterpå. Men mange kan føle at de har gått opp masse når de egentlig har gått opp akkurat passe. ;) Men jeg satser på at det blir mindre vann denne gangen når jeg går høygravid på vinteren vs den varme sommeren som jeg gjorde under sist graviditet ;)

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Diverse/Slik-fordeler-vektokningen-seg-i-svangerskapet/
 
Noen som har begynt å legge på seg enda?
Er så letta for at vekta fortsatt står stille! Er relativt høy og brei, så har mine kilo å bære på fra før av. JM sa at jeg sku maks opp 8kg.. Fortsetter det på denne måten så går det jo bra ;) hehe. Men når man regner ut baby+fostervann+morkake, så blir vel det mere enn 8kg?


❤️ Mars 2015 ❤️
Jeg har gått ned 5 kg har ikke begynt å gå opp igjen enda. Det kommer vel snart tenker jeg :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er 13+1 og har gått opp ca 3 kg. Med den store magen så skjønner jeg ikke at det ikke er mer :eek: Men er selvfølgelig glad til;)
 
Ingenting så langt (mot kanskje 5 kg på samme tid sist). Men tipper det renner på litt nå som vi er på ferie. ;)
 
Back
Topp