Vektnedgang med medisiner!

Kakemonster88

Trives på forumet :)
jentene i juni13
VIP
Januar 2017
Da er man i gang med vektnedgang med medisiner (Saxenda) :)
Jeg har tidligere klart å gå ned en del i vekt på egenhånd, men pga. depresjoner går jeg like fort opp igjen... Så da prøver vi litt ekstra hjelp denne gangen :) Vektmessig er jeg alt for tung i forhold til høyde og kroppen har begynt å si ifra at den sliter, så da må man ta tak :)
Tenker jeg vil ha et sted hvor jeg kan logge nedgang for meg selv, så er det jo fint om noen vil lese og heie :)
 
Startvekt: 94,1
September: -1,3
Oktober: -3,8
November: -3,5
Desember: - 2,0
Januar: -2,7
Februar: -0,9
Mars: - 2,2

Totalt: - 16,4
 
Last edited:
Opp litt igjen idag :)

Sliter med å få i meg nok næring, sannsynligvis fordi jeg er søkke forkjøla...

Jeg er veldig spent på hvordan kroppen kommer til å takle å være i jobb i tillegg til å gå på medisinene!
 
Innser at jeg ikke kan spise rundstykker til lunsj lenger :/ Prøvde idag og ser det blir alt for mye brød :( Knekkebrød it is...
 
Vært grisedårlig i hele dag pga. slankemedisinen :( Kastet opp, vært kvalm, følt jeg skal besvime og intens hodepine (verre enn migrenen min)! Vet det er bivirkninger av medisinen, men gode gud! Er fordi jeg har økt dosen idag, men det er helt uaktuelt å ha det sånn her! Så i morgen blir det gammel dose og heller øke litt og litt!
 
Så flott vektnedgang!!

Kan jeg spørre hvordan Saxenda virker? Demper det matlysten eller er det andre ting? Spurte du legen om å prøve det eller foreslo legen det til deg?
 
Så flott vektnedgang!!

Kan jeg spørre hvordan Saxenda virker? Demper det matlysten eller er det andre ting? Spurte du legen om å prøve det eller foreslo legen det til deg?
Takk ❤️

Den hemmer matlysten og øker metthetsfølelsen :) Spiser jeg for mye eller for fet mat risikerer jeg å kaste opp, så tvinges til å dempe inntaket av mat :)

Legen :) Jeg sliter med depresjoner på høst/vinter, så jeg klarer ikke komme meg gjennom det OG være flink med mat... Jeg klarer å gå ned på egenhånd på våren/sommeren, men holder seg ikke :( Så da er det godt med hjelp :) Egentlig ville hun sette meg på Mysimba, men pga. et epilepsianfall i fjor utgår den :)
 
Har følt at vekta har stagnert og at 4 kilo ikke er så mye... En kollega jeg ikke har sett på en stund så på meg istad og spurte om jeg hadde gått ned i vekt :) Som hun påpekte: 4 kilo er faktisk 4 pakker med sukker og man kjenner jo den vekta om man bærer den i en bærepose :)
 
Har følt at vekta har stagnert og at 4 kilo ikke er så mye... En kollega jeg ikke har sett på en stund så på meg istad og spurte om jeg hadde gått ned i vekt :) Som hun påpekte: 4 kilo er faktisk 4 pakker med sukker og man kjenner jo den vekta om man bærer den i en bærepose :)
Man kan regne med litt stagnering innimellom, selv om man går på medisiner for å gå ned i vekt. :) Selv går jeg på metformin, mne ikke for vektnedgang, men for å unngå insulinresistens, pga PCOS.
 
Man kan regne med litt stagnering innimellom, selv om man går på medisiner for å gå ned i vekt. :) Selv går jeg på metformin, mne ikke for vektnedgang, men for å unngå insulinresistens, pga PCOS.
Jeg veit, men blir bare så demotivert :p men gått litt opp i dose og ned i vekt nå :) Fungerer det greit for deg? :)
 
Jeg veit, men blir bare så demotivert :p men gått litt opp i dose og ned i vekt nå :) Fungerer det greit for deg? :)
Vel jeg har ikke insulinresistens hvertfall! Jeg ble også demotivert for det gikk litt opp og ned, så bestemte meg for å fortsette men droppe vekten, og endte ned 2 kg fra 23 september, syns ikke det er så ille. Men jeg gjør det via kosthold og trening, ikke medisiner. :) jeg fikk tilbud om medisiner men bestemte meg for å prøve dette først, da vi ikke har økonomi til å drive å kjøpe dyre tabletter for vektnedgang. Bmi var ikke høy nok for å få det på blå resept.
 
Vel jeg har ikke insulinresistens hvertfall! Jeg ble også demotivert for det gikk litt opp og ned, så bestemte meg for å fortsette men droppe vekten, og endte ned 2 kg fra 23 september, syns ikke det er så ille. Men jeg gjør det via kosthold og trening, ikke medisiner. :) jeg fikk tilbud om medisiner men bestemte meg for å prøve dette først, da vi ikke har økonomi til å drive å kjøpe dyre tabletter for vektnedgang. Bmi var ikke høy nok for å få det på blå resept.
Det er bra da :D Har ikke økonomi til det vi heller (begge bruker medisinen), så veldig spent på hva som skjer etter et år når vedtakene våre går ut :O
 
Status:
Ned over 7 kilo på snart 2 måneder :)
Økning i migreneanfall, legen tror det kommer av stresset av å gå ned såpass fort i vekt...
MYE mindre søtsug, noe som er veldig deilig!
Jeg jobber med å finne noe som kan erstatte det mat har betyd for meg... Brukt mat til alle aspekter av livet (fra belønning til trøst osv.), men ikke funnet en erstatning enda! Psykiateren min foreslo elipsemaskin :p Det blir ikke helt det samme :p
 
Hvordan går det? :)
Det går så det suser :) Ligger og vipper mellom 14-15 kilo nedgang :)

Mye mindre bivirkninger av medisinene, spiser jevnt gjennom dagen og føler meg generelt mye bedre :) Mye mindre smerter i kroppen :)

Eneste som bekymrer meg er at jeg mister dekningen på medisinen i september, så usikker på hva som skjer etter det! Har råd til å fortsette på den på den lave dosen jeg går på nå, men om jeg skulle ha behov for å øke noe særlig mer, så blir det fort dyrt :(
 
Det går så det suser :) Ligger og vipper mellom 14-15 kilo nedgang :)

Mye mindre bivirkninger av medisinene, spiser jevnt gjennom dagen og føler meg generelt mye bedre :) Mye mindre smerter i kroppen :)

Eneste som bekymrer meg er at jeg mister dekningen på medisinen i september, så usikker på hva som skjer etter det! Har råd til å fortsette på den på den lave dosen jeg går på nå, men om jeg skulle ha behov for å øke noe særlig mer, så blir det fort dyrt :(
Wow, vektnedgangen er jo kjempebra! :D det at du mister tilgangen er jo bare tragisk når du ser så stor fremgang helsemessig :( får håpe at regjeringen snur! ❤️
 
Back
Topp