Vekta nå?

Jeg har vært så mye syk i det siste så her har ikke vekta gått noe opp. Eller den driver å går opp/ned 2 kg. Opp når jeg har vært frisk også rett ned igjen etterpå....

Er på 8 kg + nå og 35 uker

Gått opp 5 kilo de siste 2-3 ukene, så har gått opp ca 8kg totalt nå i uke 37+1. Har en del vann i kroppen, så gå utifra at det er mest vann i de siste kiloene.

36+5 og har gått opp 15 kg. Håper det blir ikke så mye som sist, da gikk jeg opp 30 kg pga mye vann.

Er på +5 kg så langt, den siste uka har jeg gått opp nesten 1,5 kg. Er 36+3.

35+2 og 14 kilo+! Ikke gått opp noe på et par uker så ikke så mye vann enda. Håper å holde meg under 20kg+, men får se;)

36 veker og pluss 14 så langt. Burde ikkje legge på meg meir enn halvparten av det, men sånn blei det ikkje. Satsar på å få det vekk etterpå...

Hvordan går det med dere etter fødselen? Er en del her inne som er misunnelig på deg ;)

Litt slitsomt med kontroller av lillegutt hver dag på sykehuset ( 1 time reisevei en vei) han har gulsott og født litt for tidlig, vært innlagt en ekstra gang også, så har vært litt stress :/ han har spist dårlig pga at han er trøtt og slapp av gulsotten men prøvene viser at gulsotten nå er på vei ned så vi får være hjemme hele helgen! :) Håper virkelig ikke jeg føder tidlig neste gang, det har vært litt tøfft, brøt sammen og gråt litt ovenfor jordmor på barselpoliklonikken der vi blir fulgt opp, men heldigvis fantastiske damer som jobber der! :) Ellers er jeg/vi helt forelska og nusser og koser myyye på lillegutt ❤ :) Å bli mamma for første gang er helt fantastisk, utrolig å kjenne på den kjærligheten som man får for barnet sitt ❤ Nå er det ikke lenge igjen for dere andre! Gleder meg til å få se fødelista fylle seg opp med bilder av vakre babyer :)

Er 38+0 og ca + 16 kg. Men litt av dei siste kg er vann og litt av dei første er etter røykeslutt og kvalme i starten så eg måtte spise hele tiden for og holde i sjakk. Så dei kg ligger nokk godt på kroppen :p men har toppa vekta både antall kg og bikka det tyngste eg har vert på vekta noen gang så føler meg svær :p var 5-8 kg lettere når eg fødte dei første. Og da følte eg meg og svær :p men det meste gikk bort ganske lett. Så kvile litt på det enda :p

Er 38+0 og ca + 16 kg. Men litt av dei siste kg er vann og litt av dei første er etter røykeslutt og kvalme i starten så eg måtte spise hele tiden for og holde i sjakk. Så dei kg ligger nokk godt på kroppen :p men har toppa vekta både antall kg og bikka det tyngste eg har vert på vekta noen gang så føler meg svær :p var 5-8 kg lettere når eg fødte dei første. Og da følte eg meg og svær :p men det meste gikk bort ganske lett. Så kvile litt på det enda :p
Jeg la på meg mer forrige svangerskap, men enda var jeg flere kg lettere da hun ble født enn hva jeg er nå. :o Satser hardt på at en aktiv sommer med baby i bæretøy gjør susen. ;)

Jeg la på meg mer forrige svangerskap, men enda var jeg flere kg lettere da hun ble født enn hva jeg er nå. :o Satser hardt på at en aktiv sommer med baby i bæretøy gjør susen. ;)
Eg gleder meg til trille turer.. Prøvde og gå med hunden sist uke. Men han er stor og sterk (ca 30 kg hann hund som drar) turen eg bruker 15-20min på tok vell nærmere 45-50min :p så ser fram til og bevege meg mer en inni huset :p har lyst og gå uten hund og men babyen presser på blæra heletiden så er bekkenet og ryggen så vond at eg ikkje våger og gå alene og ingen så vagger så seint som meg :p hehe

Litt slitsomt med kontroller av lillegutt hver dag på sykehuset ( 1 time reisevei en vei) han har gulsott og født litt for tidlig, vært innlagt en ekstra gang også, så har vært litt stress :/ han har spist dårlig pga at han er trøtt og slapp av gulsotten men prøvene viser at gulsotten nå er på vei ned så vi får være hjemme hele helgen! :) Håper virkelig ikke jeg føder tidlig neste gang, det har vært litt tøfft, brøt sammen og gråt litt ovenfor jordmor på barselpoliklonikken der vi blir fulgt opp, men heldigvis fantastiske damer som jobber der! :) Ellers er jeg/vi helt forelska og nusser og koser myyye på lillegutt ❤ :) Å bli mamma for første gang er helt fantastisk, utrolig å kjenne på den kjærligheten som man får for barnet sitt ❤ Nå er det ikke lenge igjen for dere andre! Gleder meg til å få se fødelista fylle seg opp med bilder av vakre babyer :)

Huff dere har virkelig fått en brå start! Men det er i alle fall godt å høre at sjarmøren nå er blitt bedre og at dere kan begynne å virkelig nyte tiden dere har fremfor dere :)

Her i gården kunne nok tiden ha gått litt fortere, kjenner jeg blir litt misunnelig og gledere mg veldig mye til å finne ut hvem hun er :)

God påske til dere alle :D

Back
Topp