Jeg har altså lagt på meg 4kg siden jeg oppdaget graviditeten
hvor skal dette ende?
Enda er jeg mye kvalm og uvel, så spiser jo mindre enn jeg bruker
hvor skal dette ende?Enda er jeg mye kvalm og uvel, så spiser jo mindre enn jeg bruker

(8+1 i dag)
enda jeg holder meg i aktivitet og prøver å spise fornuftig. Føler jeg spiser oftere for å holde kvalmen i sjakk da.. og samtidig så har jeg fått pupper som jeg «aldri har hatt», så satser på at det er der det har lagt seg mest

Jeg gikk opp 25 kg i mitt forrige svangerskap og det tok ca 8 mnd til jeg veide det samme som før graviditeten. Jeg stresset veldig mye med vektøkningen, og det var jo helt unødvendig, siden det ikke er så mye man får gjort med feks kvalme og cravings. Jeg hadde heller ikke så mye cravings, men var veldig kvalm, så passer på å spise mye oftere for å unngå kvalme, også spise jeg det som hjalp mot kvalmen, og det er jo ikke alltid det sunneste
skal også sies at jeg var ganske slank og trent før jeg ble gravid, så dette kan også påvirke den totale vektoppgangen 

Gikk opp en god del forrige gang, men gikk nesten alt ned igjen, men så slo babytiden inn for fullt og jeg hev innpå med alt mulig rask jeg kom over. Så av erfaring er ikke graviditetskiloene de verste, det er alt man hiver innpå som mamma etterpå som jeg kunne vært foruten. Så antar jeg ligger på en gylden middelvei mellom hva jeg veide før første graviditet og hva jeg endte opp på etter barseltiden.