Vekt!

MaybeBaby2021

Glad i forumet
❤Januarlykke 2022❤
Gresskarfrøene2023
Jeg har altså lagt på meg 4kg siden jeg oppdaget graviditeten :schocked028 hvor skal dette ende?
Enda er jeg mye kvalm og uvel, så spiser jo mindre enn jeg bruker:wideyed:
 
Jeg har altså lagt på meg 4kg siden jeg oppdaget graviditeten :schocked028 hvor skal dette ende?
Enda er jeg mye kvalm og uvel, så spiser jo mindre enn jeg bruker:wideyed:
Jeg hadde lagt på meg to kilo når jeg var på første svangerskapskontroll (6+5). Tror det går veldig i bølger det med hvor mye man går opp i løpet av et svangerskap.

I høst når jeg hadde en SA 7+1 hadde jeg gått opp én kilo til da, men gikk ned det kiloet fra én dag til annen da jeg spontanaborterte.
 
Har gått opp jeg også. 1 kg, bare 5+4 :dead:
 
Gått opp 2,5-3 kg siden desember :playful: (8+1 i dag)
 
Jeg har gått opp snart 5 kg siden slutten av desember :bag: enda jeg holder meg i aktivitet og prøver å spise fornuftig. Føler jeg spiser oftere for å holde kvalmen i sjakk da.. og samtidig så har jeg fått pupper som jeg «aldri har hatt», så satser på at det er der det har lagt seg mest:laughing001
 
Har gått ned 2kg dei siste 3 ukene :hilarious: Ingen kvalme, kun kuttet sukker og mye brødmat
 
Jeg har altså lagt på meg 4kg siden jeg oppdaget graviditeten :schocked028 hvor skal dette ende?
Enda er jeg mye kvalm og uvel, så spiser jo mindre enn jeg bruker:wideyed:
Ikke tenk på det, det er ikke noe man skal stresse ekstra med når man er gravid, er så mye annet å stresse med :happy090 Jeg gikk opp 25 kg i mitt forrige svangerskap og det tok ca 8 mnd til jeg veide det samme som før graviditeten. Jeg stresset veldig mye med vektøkningen, og det var jo helt unødvendig, siden det ikke er så mye man får gjort med feks kvalme og cravings. Jeg hadde heller ikke så mye cravings, men var veldig kvalm, så passer på å spise mye oftere for å unngå kvalme, også spise jeg det som hjalp mot kvalmen, og det er jo ikke alltid det sunneste:smiley-angelic002 skal også sies at jeg var ganske slank og trent før jeg ble gravid, så dette kan også påvirke den totale vektoppgangen :) legen følger med på vekten, så da trenger Kanskje ikke vi å passe på dette en liten periode i livet <3
 
Her har jeg gått ned 3 kg siden posetiv test.. er mye kvalm, men det som endre hos meg er at jeg ikke kveldspiser sånn som før, fordi jeg er så trøtt og må legge meg
 
Da jeg gikk gravid med mine første 2 sa en eldre kollega at «det var ikke svangerskapskiloene som var værst. Det var all sjokoladen man spiser når man ammer som endrer vekten». Stemte for min del. Det er først etter graviditetene kiloene som ble sittende kom snikende :angelic:
 
Da jeg gikk gravid med mine første 2 sa en eldre kollega at «det var ikke svangerskapskiloene som var værst. Det var all sjokoladen man spiser når man ammer som endrer vekten». Stemte for min del. Det er først etter graviditetene kiloene som ble sittende kom snikende :angelic:
Helt enig!! Gikk lett ned alt etter graviditeten, men så snek det seg gradvis opp igjen...
 
Første gang la jeg på meg 20kg, sist gikk jeg ned…så må si jeg er litt spent på denne gangen :hilarious: en mellomting hadde jo vært greit. Det blir som det blir, syns bare vekta gikk så fryktelig raskt opp i starten. Men det er nok mer vanlig enn jeg trodde:happy:
 
Jeg har gått fra 92 til 87 bare ved å legge om kostholdet. Har ikke vært dårlig, så ikke derfor jeg har gått ned
 
Ligger på samme vekt enda. Har hoppet mellom 64 og 65, men ligger stabilt på 65 nå etter jeg fant ut av graviditeten.
 
Har ikke veid ennå. Veide 62 hos legen i uke 6. Skal tilbake om 1 uke.
 
Har heller ikke veid meg:facepalm: Gikk opp en god del forrige gang, men gikk nesten alt ned igjen, men så slo babytiden inn for fullt og jeg hev innpå med alt mulig rask jeg kom over. Så av erfaring er ikke graviditetskiloene de verste, det er alt man hiver innpå som mamma etterpå som jeg kunne vært foruten. Så antar jeg ligger på en gylden middelvei mellom hva jeg veide før første graviditet og hva jeg endte opp på etter barseltiden.
 
Har lagt på meg 2 kg, men stresser ikke så alt dor mye med det :) Prøver å være ute og gå hver dag, og holder et helt normalt kosthold:angelic:
 
Back
Topp