Vekt!

Gått ned 2,5kg siden januar. Vet ikke helt hvordan, men men, klager ikke på den! Kg kommer nok fort litt uti svangerskapet. Gikk opp 10kg forrige svangerskap, og prøver å ikke gå opp noe mer denne gangen, helst under 10kg!

Jeg har gått ned nesten 3 kg siden jeg fant ut at jeg var gravid (er 9+2 i dag). Men har vært veldig kvalm og kaster opp, samt at all matlyst (og i alle fall lysten på snacks) er borte. Så det er veldig logisk :smiley-ashamed004

Stabilt sålangt. Startvekten nå var sluttvekten i forrige svangerskap hvor jeg gikk opp 12 kg. Håper jeg klarer holde det lavest mulig denne gang også.

Vekta er foreløpig stabil. Har gått opp 15-20 kg med de to andre og ned igjen ganske raskt etterpå uten å gjøre stort. Tok lengre tid med nr2 da, så det blir spennende denne gang.

Kjenner det er tungt å se at jeg snaaaart veier like mye som da jeg skulle føde sist ( i 2009) da gikk jeg opp ca 16 kg tror jeg, men nå har jeg jo veid 5-6 kg mer før graviditet, så utgangspunktet er jo annerledes. Men allikevel er det tøft å se vekta stige denne gangen. Så jeg velger å ikke veie meg så ofte. Og håper at det stagnerer litt når kvalme gir seg, og jeg ikke trenger spise like ofte, og kan være mer aktiv igjen.

Kjenner det er tungt å se at jeg snaaaart veier like mye som da jeg skulle føde sist ( i 2009) da gikk jeg opp ca 16 kg tror jeg, men nå har jeg jo veid 5-6 kg mer før graviditet, så utgangspunktet er jo annerledes. Men allikevel er det tøft å se vekta stige denne gangen. Så jeg velger å ikke veie meg så ofte. Og håper at det stagnerer litt når kvalme gir seg, og jeg ikke trenger spise like ofte, og kan være mer aktiv igjen.

Samme her. Gremmes når jeg går på vekta. Utgangspunktet her var mindre enn sist, men har gått opp 8 kg siste 2 år. Og nå siste par ukene, 4 kg til! Som betyr at jeg nærmere meg startvekt med førstemann. Sliter allerede med å finne klær og har en jobb hvor jeg ikke kan dra på meg hvasomhelst. Blir snart å bruke strikk i knappen tror jeg :bag:

Snakket med ernæringsfysiolog idag som var veldig på at jeg ikke skulle gå ned i vekt nå. Trives ikke i vekten jeg har nå. Samtidig var målet å gå opp 5-9 kg maks gjennom hele svangerskapet mtp min BMI.
Men først må vi komme oss til tirsdag og få bekreftet om det fremdeles er liv.

Jeg er 170 høy. Veide 71.5 før jeg fant ut jeg var gravid. Veide 69.4 her om dagen.
Altså gått ned 2 kg siden jeg ble gravid.

Har ikke vært dårlig. Ikke kastet opp en eneste gang (er 10+6 nå).

Tror det ligger mest i at jeg har mimdre matlyst. Prøver å spise jevnlig og nok igjennom dagen, men absolutt ingenting frister.
Blir kvalm hvis jeg spiser for mye om gangen, men generelt lite kvalm ellers. Bare ekstremt dårlig matlyst..

Jeg har gått opp ca. 2 kg, uke 10+2. Jeg er mye kvalm på kveldstid, men har ikke kasta opp. Til gjengeld har jeg ekstrem matlyst på dagtid, så har nok fått i meg det jeg trenger ++ så langt :smiley-bounce022

Gått opp 1,5 kg hittil og er egentlig fornøyd med det. Forrige gang la jeg på meg ca 5 kg første trimesteret. Er 10+2 i dag.
Så morsomst. Vi følger jo hverandre så og si hele veien. Både forrige gang og denne. Både på vekt og når vi får barn. Bare at jeg har gått opp nesten to kilo denne gangen :hilarious: :smiley-ashamed004

Har fortsatt ikke veid meg. Vi har ikke vekt hjemme. Må veie meg på jobb når jeg er tilbake :happy:

Ned ca 2,5kg. Har nok å ta av så ingen krise så lenge babyen får det den trenger :love017 var samme sist også. :smiley-ashamed004

Gikk opp og ned 1-2 kg tidligere i starten (mellom uke 7-10, men etter at jeg kom i uke 11 så har jeg holdt meg stabilt på normalvekta mi (er nå 12+6) så er spent hvordan resten av svangerskapet blir :smiley-ashamed004

Jeg har gått opp 2,5kg fram til nå, er 11 uker.
Synes det var litt mye til å begynne med er myeee kvalm og trodde ikke jeg kom til å legge på nå. Forrige svangerskap gikk jeg ned nesten 3 kg de tre første mnd pga jeg kastet opp mye i tillegg til at jeg var kvalm. Så de 2,5 ekstra kg som jeg har allerede fått nå føles litt mye

Back
Topp