Vekt

Så mange som har gått ned i vekt! Håper dere blir kvitt kvalmen snart og det begynner å gå rette veien! Iallefall for de som er slanke i fra før.

Jeg har kraftig redusert matlyst også når jeg ikke er kvalm, men det går gjerne godt uansett tror jeg. Orker ikke usunn mat så det jeg får i meg er bra.
 
Hehe, da tok ungen det hun/han trengte av næring ihvertfall [emoji12] Frem til nå har det hjulpet litt å spise hyppig, men nå er jeg like kvalm uansett. Så merker jeg spiser mindre nå, samt at jeg kaster opp mer. Du får prøve å spise det du klarer [emoji173]️ Håper det blir bedre snart.

Rumpa mi har også krympet [emoji28]

På et møte på jobb nå ble jeg så sulten at jeg måtte gå ut tre ganger for å finne noe å spise og drikke. Ble så sulten og svimmel at jeg ikke kunne sitte oppreist. Herregud så godt det var med inntørka rundstykke :p og et mykt eple :p
 
På et møte på jobb nå ble jeg så sulten at jeg måtte gå ut tre ganger for å finne noe å spise og drikke. Ble så sulten og svimmel at jeg ikke kunne sitte oppreist. Herregud så godt det var med inntørka rundstykke :p og et mykt eple :p

Uffda! Da sier kroppen tydelig ifra ihvertfall. Kanskje litt avslørende på jobb :p
 
Jeg kom nesten ned til vekt før forrige svangerskap i våres og veide meg jevnlig og spiste kontrollert. Bestemte meg for å ikke veie meg jevnlig nå som jeg er gravid og sendte vekta med flyttelasset. Tenkte å veie meg når jeg er hjemme i det nye huset sist helg (helgependler), men glemte det helt... jeg er også for å la jordmor og lege holde oversikten slik st jeg skal slippe å bekymre meg unødig. Gikk opp 15-18 sist. Problemet var dog mengden jeg spiste etter fødsel for å kompensere for lite søvn.
 
Satt i møte med bare menn, tror ikke de skjønte hva det var. Lata som jeg ble oppringt :p

Haha, flaks! En fordel med menn også, de plukker ikke opp slike ting så lett [emoji12]
 
Jeg kom nesten ned til vekt før forrige svangerskap i våres og veide meg jevnlig og spiste kontrollert. Bestemte meg for å ikke veie meg jevnlig nå som jeg er gravid og sendte vekta med flyttelasset. Tenkte å veie meg når jeg er hjemme i det nye huset sist helg (helgependler), men glemte det helt... jeg er også for å la jordmor og lege holde oversikten slik st jeg skal slippe å bekymre meg unødig. Gikk opp 15-18 sist. Problemet var dog mengden jeg spiste etter fødsel for å kompensere for lite søvn.

Jeg hadde aldri tid til å spise etter fødsel. Det tok to år før jeg kom oppp igjen i vekta før svangerskapet pga nedprioritert mat, sov heller når jeg hadde tid til overs.
 
Hverken gått opp eller ned. Men er kvalm og kaster opp endel. 9+4 i dag. Har ikke så mye å gå på, så satser på å legge på meg det som er anbefalt, bare denne elendige kvalmen går over...
 
Jeg hadde aldri tid til å spise etter fødsel. Det tok to år før jeg kom oppp igjen i vekta før svangerskapet pga nedprioritert mat, sov heller når jeg hadde tid til overs.
Mannen sørga alltid for ferdigsmurte skiver i kjøleskapet. Og når jeg uansett var våken kl 03 etter amming så spiste jeg gjerne da fordi det kunne gå 12 timer til neste måltid. Jeg sier bare: mengder smør og nugatti og blåmuggost og spekeskinke. Skal forsøke å holde det litt sunnere denne runden.
 
Mannen sørga alltid for ferdigsmurte skiver i kjøleskapet. Og når jeg uansett var våken kl 03 etter amming så spiste jeg gjerne da fordi det kunne gå 12 timer til neste måltid. Jeg sier bare: mengder smør og nugatti og blåmuggost og spekeskinke. Skal forsøke å holde det litt sunnere denne runden.

Jeg og fikk ofte ferdigsmurt og eggerøre, men hadde ikke tid å putte i munnen. Så ille var det faktisk.
 
Mannen sørga alltid for ferdigsmurte skiver i kjøleskapet. Og når jeg uansett var våken kl 03 etter amming så spiste jeg gjerne da fordi det kunne gå 12 timer til neste måltid. Jeg sier bare: mengder smør og nugatti og blåmuggost og spekeskinke. Skal forsøke å holde det litt sunnere denne runden.

Jeg spiste også ofte på nettene [emoji5] Ikke uvanlig med flere måltider på en natt heller. Men så var sønnen min veldig mye våken på natt da, og jeg klarer ikke sove på tom mage. Eller en mage jeg følte var tom [emoji5]
 
Har gått opp en drøy kilo av småspising, hehe. Gikk bare opp 7 kg sist (vektoppgang stoppa etter uke 20), og det var absolutt ikke optimalt for ble helt mager etter fødselen. Gikk ned 10 kg innen første uke og måtte spise døgnet rundt i barseltidspunktet for å holde tritt med ammeenergien. Så her tas alle kilo i mot med åpne armer!
 
Har gått ned 5 kg pga kvalme og dårlig matlyst, men jeg har riiiikelig å gå på. Ingen fare ifølge legen idag:) 11+0
 
Jeg og fikk ofte ferdigsmurt og eggerøre, men hadde ikke tid å putte i munnen. Så ille var det faktisk.
Uff, håper det blir bedre denne gangen. Spise når poden sover og når man ammer hvis det er mulig
 
Jeg har gått opp 1-2 kg. Men måtte slutte på vanndrivende når eg fant ut av graviditeten. Trur desverre at jeg kommer til og gå en hel del opp i vekt da eg er mye mer sulten enn før nå. Prøver å trene 4-5x i uka for tiden ellers blir tilbrakt på sofaen hehe...
er normal vektig, men tenker at nå får babyen bare ta det den trenger og så får mor ta seg sammen etter svangerskapet...
liker å slanke meg i perioder eg så det går nok fint hehe...
 
Jeg og fikk ofte ferdigsmurt og eggerøre, men hadde ikke tid å putte i munnen. Så ille var det faktisk.

Jeg fikk et råd av helsesøster på hjemmebesøk- ungen tar ikke skade av å ligge å hyle mens du som mamma får i deg næring!! Det er viktig å ta vare på seg selv, for da kan du best ta vare på andre! Så nå fyller du fryseren med mat du kan spise med en hånd! ;)
 
Uff, håper det blir bedre denne gangen. Spise når poden sover og når man ammer hvis det er mulig

Baby sov bare om jeg bar og beveget meg. Og måtte bruke bege hendene når jeg ammet. Det var ikke helt greit.. var også så trøtt at jeg ble kvalm og ikke orka spise så mye om gangen. Skal kjøpe inn næringsdrikke denne gang.
 
Baby sov bare om jeg bar og beveget meg. Og måtte bruke bege hendene når jeg ammet. Det var ikke helt greit.. var også så trøtt at jeg ble kvalm og ikke orka spise så mye om gangen. Skal kjøpe inn næringsdrikke denne gang.
Det var lurt:)
 
Back
Topp