Vekt

Migica

Gift med forumet
Marsboerne 20 18
❤ Aprilbarna19 ❤
It's gonna be May 2019
Veide meg igjen i dag og kan heldigvis si at jeg bare har gått opp ca en kilo til nå.. Er 11 uker i morgen. Vekten bekymrer meg en del siden jeg har en god del ekstra fra før. Hvordan går det med vektoppgangen deres? Er den innafor?
 
Veide meg igjen i dag og kan heldigvis si at jeg bare har gått opp ca en kilo til nå.. Er 11 uker i morgen. Vekten bekymrer meg en del siden jeg har en god del ekstra fra før. Hvordan går det med vektoppgangen deres? Er den innafor?
Har ikke turt å sette inn nye batterier i vekta for å sjekke, gikk opp en del sist graviditet å vil prøve å holde med unna alt for mye ekstra kg denne gangen:shy:
 
Har gått opp ca 2 kg, 8+2 idag :) Forrige gang gikk jeg opp 8 kg fra 0-12 uker og 8 kg fra 12 uker og ut :hilarious:
 
Sist jeg veide meg var hos helsesøster da jeg var 4+5, og har ikke veid meg siden. Vekt hjemme nekter jeg å eie :hilarious: litt med tanke på barna i hus, vi skal ikke ha en kultur med å veie oss hele tiden :happy: Lever relativt usunt om dagen, men spiser mindre enn jeg pleier. Det er dessverre det eneste jeg får i meg... Så veldig spent på vekten :nailbiting: Hadde store planer om å være så sunn hvis jeg ble gravid. Glemte å tenke på at kvalme kan endre på alle planer du har :hilarious:
 
Jeg tør ikke veie meg. :nailbiting: Føler jeg har lagt på meg masse. Bekymret meg ikke for vektoppgang med førstemann, for da var vekta ok i utgangspunktet, men nå veide jeg litt for mye i utgangspunktet allerede og har ikke lyst til å ende opp med masse plusskilo.
 
Veide meg for første gang på lenge når jeg var hos jordmor for et par uker siden. Veide litt mindre enn jeg trodde da, men jeg kommer ikke til å veie meg hjemme.Tenker at jordmor får følge med på vekta mi, for jeg prøver å ikke tenke for mye på det. Er normalvektig i utgangspunktet
 
Er nå 7+6 Å var på vekten før litt siden å den viste at jeg har gått ned 3 kg så skal til legen senere i dag pga det, jeg har nemlig ikke noen kg å miste har jeg fått beskjed om så er litt spent på hva legen velger å gjøre videre nå, men sliter max med å spise pga kvalmen å når jeg først får til å spise så ender jeg opp med å spy.
 
Har også masse for mye så har som mål å prøve å ikke gå opp mer en 9 kilo hele svangerskap :sorry:.. nå har kvalmen hjulpet meg litt på vei så har gått ned 5-6 kilo til nå... men la på meg mye i de to andre svangerskapene mine så vet at jeg må holde meg flink og fokusere på godt kosthold fremover :smiley-angelic001. Har heldigvis mistet all lyst på søtsaker så det er veldig positivt :p
 
Her har jeg gått ned 2,5 kg. Men er nok pga. Jeg spiser mye mindre siden formen er så dårlig. Kommer nok fort på igjen! Er ganske slank fra før så bekymrer meg ikke så mye over de ekstra kg. Men vil selvfølgelig tilbake til normalvekten min igjen etter fødsel så må nok passe på litt ja. Higi. Kjennee det kan bli vanskelig!
 
Jeg har gått ned 2kg. Bekymrer meg litt ettersom at jeg er slank fra før av. Går jeg ned et kilo til vil jeg ha en bmi som undervektig, og jeg sliter mer og mer med å få i meg og holde på maten. Vet jo at barnet får i seg det det trenger, og forrige svangerskap klarte jeg til slutt å gå opp 11kg fra startvekt. Men synes ikke det er noe særlig med vektnedgang allikevel. Håper det snur snart.
 
Har hatt 10% vektnedgang pga. kvalme, men bekymrer meg ikke. Pleier ikke å gå oppover i vekt før rundt uke 25-30 :)
 
Er 11 uker idag og gått ned -6 kg. E vell pga oppkast men kjem vell fort på igjen om eg begynn å spise vanleg igjen
 
Jeg har gått ned 2kg. Bekymrer meg litt ettersom at jeg er slank fra før av. Går jeg ned et kilo til vil jeg ha en bmi som undervektig, og jeg sliter mer og mer med å få i meg og holde på maten. Vet jo at barnet får i seg det det trenger, og forrige svangerskap klarte jeg til slutt å gå opp 11kg fra startvekt. Men synes ikke det er noe særlig med vektnedgang allikevel. Håper det snur snart.

Jeg har ikke veid meg, men ser at jeg har mindre underhudsfett, og håndleddene begynner bli spinkle... Har ikke noe å gå på mtp langt svangerskap og amming etterpå. Liten matlyst også. Var sånn forrige svangerskap også, men gikk opp 13kg alt i alt (hadde akkurat vært syk, så egentlig 11kg fra normalvekt). Var nok en del vann siste ukene, men det gikk bra.

Vi får bare fokusere på å få i oss noe som helst sånn at energien holder.
 
Jeg har ikke sjekket på noen uker. Men da jeg sjekket sist så hadde jeg gått ned litt. Blei litt nyskjerrig nå så får ta å sjekke i morgen tidlig:)
 
Jeg har ikke veid meg, men ser at jeg har mindre underhudsfett, og håndleddene begynner bli spinkle... Har ikke noe å gå på mtp langt svangerskap og amming etterpå. Liten matlyst også. Var sånn forrige svangerskap også, men gikk opp 13kg alt i alt (hadde akkurat vært syk, så egentlig 11kg fra normalvekt). Var nok en del vann siste ukene, men det gikk bra.

Vi får bare fokusere på å få i oss noe som helst sånn at energien holder.

Merker at jeg føler meg mer beinete selv. Magen er større da :) Håper jeg går opp minst like mye denne gangen, for forrige gang var jeg under startvekt nokså raskt etter fødsel. Ammingen tar en del ja! Gutten min var litt liten, men frisk og fin :) Har frem til nå klart å spise helt ok, men nå vokser maten i munnen på meg og jeg blir så innmari kvalm etterpå. Men spise må man jo!
 
Merker at jeg føler meg mer beinete selv. Magen er større da :) Håper jeg går opp minst like mye denne gangen, for forrige gang var jeg under startvekt nokså raskt etter fødsel. Ammingen tar en del ja! Gutten min var litt liten, men frisk og fin :) Har frem til nå klart å spise helt ok, men nå vokser maten i munnen på meg og jeg blir så innmari kvalm etterpå. Men spise må man jo!

Min nyfødte var IKKE liten :p ble sjokkert! og jeg var ikke den eneste som var det, siden jeg var så slank. Men ser jo på bilder nå i ettertid at magen var stor de siste to ukene. Men det var jo bare magen som var stor, så med posete klær så jevnet "jeg" og magen hverandre ut.

Jeg synes det er best å bare la være å spise mtp kvalmen, men det går jo ikke i lengden...

Buksa jeg har på nå begynner bli slarkete i rompa, men kompanserer med litt større "mage" i truseområde slik at den enda sitter på som den skal.
 
Min nyfødte var IKKE liten :p ble sjokkert! og jeg var ikke den eneste som var det, siden jeg var så slank. Men ser jo på bilder nå i ettertid at magen var stor de siste to ukene. Men det var jo bare magen som var stor, så med posete klær så jevnet "jeg" og magen hverandre ut.

Jeg synes det er best å bare la være å spise mtp kvalmen, men det går jo ikke i lengden...

Buksa jeg har på nå begynner bli slarkete i rompa, men kompanserer med litt større "mage" i truseområde slik at den enda sitter på som den skal.

Hehe, da tok ungen det hun/han trengte av næring ihvertfall [emoji12] Frem til nå har det hjulpet litt å spise hyppig, men nå er jeg like kvalm uansett. Så merker jeg spiser mindre nå, samt at jeg kaster opp mer. Du får prøve å spise det du klarer [emoji173]️ Håper det blir bedre snart.

Rumpa mi har også krympet [emoji28]
 
Gått opp ca 1 kg. La på meg 15 og 17 kg med de forje, så regner med det blir i det område denne gang å. Men bekymrer meg ikke for vekten, jeg får slå utrolig mye vann i kroppen når jeg gravid, så det meste av vekten forsvinner relativt fort etter fødsel, de siste kg har jeg mistet mens jeg ammet.
 
Så mange som har gått ned i vekt! Håper dere blir kvitt kvalmen snart og det begynner å gå rette veien! Iallefall for de som er slanke i fra før.
 
Back
Topp