Vekt

35+0 og opp 13-14 kg :-o Fastlegen kommer til å få noia om hun får vite at jeg har gått opp 3-4kg for mye...
 
Vekta sier nå +5 kg siden startvekt.
 
37+3, har lagt på meg ca. 15kg... kan stoppe nå, merker det er ganske tungt.. men men.. tre uker igjen..
 
Fremdeles +10, har stått på stedet hvil i hvert fall 1 mnd. Håper jeg går opp litt mer, for hadde alt for lite å gå på til amminga sist..
 
Gruer meg litt til veiing på neste kontroll. Nå når jeg er i permisjon blir det dessverre mye småspising!:( merkes på både hofter og i ansiktet!!
 
35 uker og opp 9 kilo :)
 
37+4 og har gått opp 4,7 kg fra startvekt.
 
35+0 og opp 13-14 kg :-o Fastlegen kommer til å få noia om hun får vite at jeg har gått opp 3-4kg for mye...

3-4 kg for mye i forhold til hva? Du ligger jo innenfor? Tenker at det er bedre enn å gå opp for lite som mange gjør, da hadde jeg vært engstelig.
 
3-4 kg for mye i forhold til hva? Du ligger jo innenfor? Tenker at det er bedre enn å gå opp for lite som mange gjør, da hadde jeg vært engstelig.
Legen mente 10kg opp var max i løpet av ett helt svangerskap! Fikk dog satt henne på plass på fredag, og henviste henne til fhi, som mener 12-16 er helt normalt :)
Synes egentlig hun burde trå litt mer varsomt mtp vekt, da det er et vanvittig kroppspress der ute, og det er stor fare for spiseforstyrrelser om man kommer med feil kommentar til feil person.
 
Gudbedre, jeg gikk på vekta i dag og har gått opp 4 kg de siste 6 ukene! Totalt 8 kg hittil, noe som i grunn ikke er så massivt mye, men halvparten har jo kommet nå de siste ukene. Nå må sjokomelka under kontroll asså, kan ikke holde på sånn her i 6 uker til :p
 
Jeg har gått opp 18 kg uke 40+2, er plaget med masse vann i kroppen også så jeg håper det hjelper litt på vekta etter fødselen å bli kvitt alt vannet :)
 
38+2 og fortsatt opp 13 kg. Så da ender jeg opp på samme som i de andre svangerskapene mine. Godt er det, for mine kilo raser ikke av ved amming. Må nok regne med å bruke opp mot et år på å få alt vekk igjen. :(
 
Legen mente 10kg opp var max i løpet av ett helt svangerskap! Fikk dog satt henne på plass på fredag, og henviste henne til fhi, som mener 12-16 er helt normalt :)
Synes egentlig hun burde trå litt mer varsomt mtp vekt, da det er et vanvittig kroppspress der ute, og det er stor fare for spiseforstyrrelser om man kommer med feil kommentar til feil person.

Haha da hadde hun klikket på meg, sist gkk jeg opp 30 kg, fikk bekkenløsning fra uke 11, og satt/sov stortsett hele svangerskapet. nå er jeg vel rundt 22 kg+ opp, og fikk bekkenløsning i uke 10, igjen sove/sitte/spise som gjelder :/

Begynner å få mye vann også nå, så noen kg er nok vann da :)
 
Uke 41+3 og opp 10.5 kg.
 
Dere har ingenting å bekymre dere for; jeg er 37+6 og har gått opp 21 kg :eek:
Og det ved å leve som normalt - vært aktiv, spist som før osv (har ingen diller, spiser ikke mye godis/snacks, drikker nesten aldri brus). Helt merkelig! Men mye er vann da - er hoven som bare det!
 
Back
Topp