Vekt...

Vet ikke helt hvor langt jeg er på vei ... cirka 8-11 uker. Har ikke gått opp noe.

Last edited:
Har ikke gått opp noe. og målet er å ikke gå noe særlig opp heller, for jeg har så høy vekt i utgangspunktet. er 10+5 i dag.

Jeg er 8+4 og har gått ned to kg pga dårlig form. Tipper det snur fort hvis formen kommer seg, men da håper jeg at jeg orker å trene igjen å:-)

Ikke gått opp noe enda, vil begrense oppgangen siden jeg veier litt mer enn forrige graviditet og vil bli "normal" igjen etterpå :-)

Tror ikke jeg har gått opp noe, men er overvektig, så målet bli vel å holde vekten gjennom eller evnt gå ned noe.
Får se hva de sier på Rikshospitalet på torsdag. Glad for å få oppfølging så tidlig i alle fall.

Tror ikke jeg har gått opp noe, men er overvektig, så målet bli vel å holde vekten gjennom eller evnt gå ned noe.
Får se hva de sier på Rikshospitalet på torsdag. Glad for å få oppfølging så tidlig i alle fall.

Får du ekstra oppfølging fordi du er overvektig? Jeg spurte legen min om jeg kunne få det, men hun sa bare at jeg burde prøve å spise sunt...

Kan jeg spørre hva din bmi er? Er helt greit hvis du ikke vil svare :) Min er på 33. Du er hvertfall heldig som får ekstra oppfølging, jeg kunne ønske jeg fikk det, hadde følt meg tryggere da :)

Får du ekstra oppfølging fordi du er overvektig? Jeg spurte legen min om jeg kunne få det, men hun sa bare at jeg burde prøve å spise sunt...

Kan jeg spørre hva din bmi er? Er helt greit hvis du ikke vil svare :) Min er på 33. Du er hvertfall heldig som får ekstra oppfølging, jeg kunne ønske jeg fikk det, hadde følt meg tryggere da :)

Jeg har høyere BMI enn det :-) . De har et eget opplegg på Rikshospitalet, Adipol, som håndterer graviditet og overvekt. Må ha fødeplass på Riksen da. Skal inn til samtale med lege/jordmor/ernæringsfysiolog på torsdag. Tror man kan få oppfølging ved BMI over 29. (litt usikker på tallet). Skal ha glukosebelastning allerede i uke 20. *grøss*

Jeg har høyere BMI enn det :) . De har et eget opplegg på Rikshospitalet, Adipol, som håndterer graviditet og overvekt. Må ha fødeplass på Riksen da. Skal inn til samtale med lege/jordmor/ernæringsfysiolog på torsdag. Tror man kan få oppfølging ved BMI over 29. (litt usikker på tallet). Skal ha glukosebelastning allerede i uke 20. *grøss*

Takk for svar! :) Kanskje jeg skal ta det opp med legen min igjen når jeg er der på onsdag. Lykke til på rikshospitalet på torsdag!

Takk for svar! :) Kanskje jeg skal ta det opp med legen min igjen når jeg er der på onsdag. Lykke til på rikshospitalet på torsdag!

Ja, det synes jeg du skal gjøre :-) Ikke alle som kjenner til opplegget. Legen min gjorde det, og sendte med tilleggsbrev med søknaden. Takktakk, blir spennende å se hvordan opplegget blir. Hjelp til å gå ned i vekt kan man ikke si nei til :-)

Jeg er 11+4 og har gått opp ca 3 kg så langt. Jeg har småspist mye siden det har vært en måte for meg å holde kvalmen i sjakk.

Ikke gått opp noe enda, enda jeg har lagt til ett ekstra måltid (kveldsmat).. Sist gikk jeg opp 7 kg de 4 første månedene, men bare 4 resten av svangerskapet..

Har ikke veid meg men har nok lagt på meg ett par kilo for buksene er trangere og puppene enorme...

Har ikke gått opp enda.. Motsatt- har gått ned en kg siden jeg først veide meg (var 5+2 & nå 11+3).

Jeg er i uke 11 og har gått opp cirka en kilo. Men nå har vi akkurat vært på thailand og spist masse deilig mat, så jeg går nok opp en kilo eller to hver år når vi er der ;-)

Opp 4 kg, og veldig fornøyd med det. :)

Back
Topp